Archiwum tematu na lotnictwo.fora.pl
http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3246
Archiwum tematu na lotnictwo.fora.pl
http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3246
Wszystko na temat lotnictwa ultralekkiego proszę kierować do tego tematu.
Czy żeby wystartowac samolotem ultralekkim to trzeba miec jakies pozwolenie, i czy mozna swobodnie takim samolotem latać po uni europejskiej?
Z tego co wiem, to oczywiście można latać ale tylko w przestrzeni niekontrolowanej, do pewnej wysokości,i tylko w Polsce. Żeby latać w kontrolowanej przestrzeni musisz dodatkowo wyrobić sobie "Uprawnienie do lotów kontrolowanych VFR".
Ze strony Aeroklubu Warszawskiego:
Pilot samolotu Ultralekkiego
Świadectwo kwalifikacji nie jest tym samym co licencja, wiążą się z nim pewnego rodzaju ograniczenia. Pozwala ono na wykonywanie lotów na samolotach sklasyfikowanych jako ultralekkie wyłącznie w granicach naszego kraju oraz nieodpłatne przewożenie podróżnych na ich pokładzie.
Wlot w przestrzeń kontrolowaną (np. wokół dużych lotnisk typu Warszawa-Okęcie, Kraków-Balice, czy Łódź-Lublinek) wymaga uzyskania odpowiedniego uprawnienia dodatkowego.
Może trochę inny temat odnoście ultra. Gdzieś już była mowa jak to beznadziejnie liczy się godziny do nalotu z tych samolotów i zaciekawiło mnie to jak dokładnie, więc oto moje wyniki badań. Niestety nie pamiętam gdzie o tym była mowa, więc pisze tu.
Są przypadki kiedy liczone jest nawet 100% nalotu.
Np. mając już licencję PPL i chcąc zrobić uprawnienie IR trzeba mieć m.in. 50h solo na przelotach i to można wylatać na ultra i liczy się wszystko.
Nalot z ultra nie liczy się tylko jako do szkolenia na wyższą licencję. Czyli chcą robić PPL zaliczą nam chyba tylko 10% i max 10h z ultra, więc się nie opłaca.
a teraz powracając do PPL+IR i ultra. Można wylatać na ultra 50h na przelotach zrobić IR, ale jeśli potem chcemy robić CPL to już te 50h nam się nie policzy.
Reasumując jak ktoś chce poprzestać na PPL i tylko wpisywać tam uprawniania, to ultra są jak najbardziej do zaakceptowania oczywiście po zrobieniu PPL.
Jeśli jednak ktoś dąży do CPL lub ATPL to nie ma co wsiadać do tych samolotów.
To ladnie sie ktos mogl naciac jak chcial sobie oszczedzic te 100zl na godzinie lotu i robil np dowodczy do CPLa...
Na pewno po trzecim semestrze. Trzeba się jednak liczyć z tym, że nie każdy będzie mógł sobie na to pozwolić (trzeba mieć odpowiednią średnią).Zamieszczone przez frik
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Świetny argumentZamieszczone przez 6182
W takim razie życzę powodzenia...i ciągłej nudy.
Oczywiście średnia to nie wszystko, zdrówko musi być itd
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Może zamiast ultra lepiej tą kasę wydać na szybowce, bo z szybowców dostaniesz jakieś punkty, a z ultra nie jestem pewien, poza tym potem cały czas będziesz żałował, jak zaczniesz liczyć godziny do PPL, CPL...
Najlepiej dokładnie się dowiedzieć jak to jest z tym nalotem. Bo sam nalot tak dużo pkt nie daje jak np PPL, czy licencja szybowcowa (choć ta mniej). Bo jak Ci zaliczą np 10% nalotu z ultra to nie wiem czy jest to warte.
Doskonałe stwierdzenie, czasem jednak nie ma się możliwości "dozbierać"...nawet w ciągu paru lat, więc jednak w takim wypadku lepsze zdecydowanie będzie szkolenie szybowcowe.Zamieszczone przez S.W.A.T
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Hmm tak sobie pomyślałem,a gdyby w jakiś sposób podwyższyć masę ULMa do 500 kg i zarejestrować go jako normalny,"duży" samolotWydaje mi się że konstrukcja (oczywiście solidniejszych maszynek) powinna utrzymać te parę kilo więcej,no i wtedy możnaby sobie tanio nabijać godziny do PPL
Ale to pewnie niemożliwe bo wszyscy by tak robili
![]()
Zakładki