Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 59

Wątek: Awionika

  1. #21
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie


    Polecamy

    Tu coś znajdziesz: http://www.lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=5593
    Dziwne stwierdzenie: "aby działał właściwie podczas lotów".
    Co najbardziej Cię interesuje, niska cena? Ma być kolor czy mono? Tak czy inaczej poleciłbym Ci coś od GARMINa http://www.garmin.com/garmin/cms/us/...ortablesseries
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Ja się bawiłem tym:

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?...6&locale=en_US

    i jeżeli coś kiedyś kupię to tylko ten .Ma wszystko co jest potrzebne, a nawet nadmiar

    Troche boli aktualizacja map [ chyba 25 $ za raz ] ale nie ma zmiłuj się... :/

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie System ELT - co to takiego i na czym polega ?

    Witam,

    chcialem zapytac się co to jest system ELT i na czym on polega ?

    Pozdrawiam !

  4. #24
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Urzadzenie montowane w samolocie ulatwiajace jego lokalizacje w razie katastrofy. Wlacza sie automatycznie gdy np zanotuje wstrzas przekraczajacy jakies graniczne przyspieszenie albo moze byc wlaczone manualnie w przypadku gdy pilotowi uda sie wyladowac awaryjnie w terenie przygodnym i chce ulatwic poszukiwania slubom ratunkowym. Urzadzenie emituje sygnal na czestotliwosciach 121,5MHz 243 i 403Mhz - ostatniej nie jestem pewien ale to najnowsza czestotliwosc.

  5. #25
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Emergency Locator Transmitter - urządzenie umieszone na statku powietrznym, które ma wspomóc odnalezienie go w razie wypadku. Po wykryciu wypadku (czujniki uderzenia, jest też przycisk którym można uruchomić urządzenie ręcznie) urządzenie emituje na określonych częstotliwościach sygnał radiowy. Sygnał jest odbierany przez satelity, które dosyć dokładnie ustalają położenie nadajnika i powiadamiają służby ratownicze. Te służby również mogą wspomagać się sygnałem ELT w czasie poszukiwania statku.

  6. #26
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Satelity to zdaje sie moga odebrac tylko ostatnia czestotliwosc 403 Mhz. Jest to dosyc nowa czestotliwosc jesli chodzi ELT.

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje

    Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje właścicieli i użytkowników statków powietrznych oraz nadajników sygnału niebezpieczeństwa (PLB, ELT, EPIRB), że z dniem 1 lutego 2009 roku satelity Międzynarodowego Satelitarnego Systemu Poszukiwania i Ratownictwa - COSPAS-SARSAT, przestaną odbierać sygnał niebezpieczeństwa nadawany na częstotliwościach 121.5MHz i 243MHz.

    Urząd Lotnictwa Cywilnego zaleca jak najszybszą wymianę starych nadajników sygnału niebezpieczeństwa pracujących na częstotliwościach 121.5MHz i 243MHz na nowe, nadające sygnał niebezpieczeństwa na częstotliwości 406MHz.

    Wszystkie nadajniki sygnału niebezpieczeństwa 406MHz powinny być zarejestrowane w ewidencji pokładowych i osobistych lotniczych nadajników sygnału niebezpieczeństwa. Ewidencję prowadzi Urząd Lotnictwa Cywilnego.

    Więcej informacji dotyczących rejestracji nadajników sygnału niebezpieczeństwa można uzyskać w Wydziale Poszukiwania i Ratownictwa Lotniczego pod nr tel. (022) 520-72-28

  8. #28
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    406MHz!! Cos mi nie pasowalo z tym moim 403 :P

  9. #29

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Świetnie ! Dzięki wielkie za wiele odpowiedzi i szybką reakcję !

    Pozdrawiam !

  10. #30

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Awionika

    Witam wszystkich ponownie w tak krótkim czasie,

    przed wszystkim, co powinno dla ułatwienia i bezpieczeństwa pilota znajdować się na pokładzie z takich gadżetów jak panele GPS/NAV/COMM, transpondery, etc... ?

    Mianowicie, chciałbym usłyszeć opinie uzytkowników ale i osób które mają w tym temacie większe pojęcie od mnie czyli wszystkich co wiedza co kolwiek

    Jakie firmy, jakie modele ?

    Co sądzicie o użyteczności tego panelu Multi-Function, co może zastąpić taki wynalazek ?

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=195&pID=6422

    I jeszcze taki o to gadżet, jaka jest jego przydatność, w jakich warunkach i jak dla laika, do czego służy w praktyce

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=196&pID=207

    Mam nadzieje ze odzwe bedzie rownie szybki jak przy moim ostatnim pytaniu.

    PS - nawiazujac, mozecie dac link do produktow ELT - tak żebym rzucił na to okiem.

    Pozdrawiam !

  11. #31
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    przed wszystkim, co powinno dla ułatwienia i bezpieczeństwa pilota znajdować się na pokładzie z takich gadżetów jak panele GPS/NAV/COMM, transpondery, etc... ?
    Wszystko zależy, co tym samolotem chcesz robić. Na pewno doradzam transponder. Reszta zależy od przeznaczenia samolotu.

  12. #32

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie GARMIN Indicators

    Do czego służy przyrząd który nazywa się "indicators" ? Niestety nie moge znaleśc polskiego odpowiednika.

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=200

    Dzięki !

  13. #33
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    "indicator" czego? Bo "indicator" to generalnie "wskaźnik". W tym co podałeś "course deviation indicator" to "wskaźnik dewiacji"
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #34
    Awatar Rumun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LSZK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    to "wskaźnik dewiacji"
    Wskaźnik dewiacji Czyjej Pilota

    CDI to wskaźnik zejścia z kursu.
    pozdrawiam,
    Rumun

  15. #35
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Dewiacja to wszak odchylenie od normy W tym wypadku odchylenie od kursu . Zresztą każdy kompas ma dewiację, jeśli są prawidłowo "ułożone" to mają niewielką, ale jeśli nikt o nie nie dba, to się robią straszne dewianty z nich
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #36
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jedlicze

    Domyślnie Awionika

    Tutaj prowadzimy dyskusje na temat awioniki lotniczej, więc pisać można o nowościach na tym rynku, producentach, konkretnych produktach itd.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  17. #37
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Awionika

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    I jeszcze taki o to gadżet, jaka jest jego przydatność, w jakich warunkach i jak dla laika, do czego służy w praktyce
    Radar pogodowy z wyswietlaczem (Garmin sprzedaje sam wyswietlacz do niego). Zapomnij o czyms takim w swojej Cessnie - to bardzo droga sprawa.

  18. #38

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Prosilbym o linki do producentow awioniki standardowej (montowane kółka - kolokwialnie mówiąc), wariometry, predkosciomierze itd...

  19. #39
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    Prosilbym o linki do producentow awioniki standardowej (montowane kółka - kolokwialnie mówiąc), wariometry, predkosciomierze itd...
    http://www.globalair.com/directories...=Manufacturers

    Tutaj naprzyklad masz liste okolo 128 firm z tej branzy ale bedziesz musial sam poszukac ktore z nich robia awionike starego (analogowego) typu - w kazdym razie znajdziesz tam takie.

    Polecam goraco uwadze firme Aspen Avionics. Maja produkt 'cyfrowy' ktory dokladnie zastepuje awionike starego typu - jest latwy do instalacji w starych samolotach - zostal specjalnie do tego celu zaprojektowany. Ja juz zupelnie nie widze powodu uzywania starych analogowych przyrzadow - za niewiele drozej mozna miec cos znacznie lepszego.

  20. #40
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak tylko dodam bo pewnie wiekszosc tego nie zauwazyla Garmin oglosil juz ponad miesiac temu wersje SVT (syntetyczny obraz) swojego bardzo popularnego zestawu G1000. W dziale awioniki dla GA jest to prawie przelomowa wiadomosc.

    http://www.usaero.aero/diamond/g1000_svt.php
    http://www.maxtrescott.com/max_tresc...pilots-ge.html

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •