Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 59

Wątek: Awionika

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Podziałka na wskaźnikach


    Polecamy

    Czytam książkę i jednego nie jestem pewien. Albo źle to rozumiem, albo błąd... a może jednak tak jest.

    Chodzi o te 5 kropek na wskaźnikach VOR/ILS i HSI. Czytam, że jedna kropka odpowiada odchyłowi:

    Na wskaźniku VOR/ILS:

    2 stopnie odchyłu od radiala dla VOR
    2,5 stopnia odchyłu dla ścieżki dla ILS

    Natomiast w przypadku HSI:

    2 stopnie odchyłu od radiala dla VOR
    1/2 stopnia odchyłu dla ścieżki dla ILS

    Chodzi mi o tego ILSa. Możliwe że dla wskaźnika VOR/ILS jest to 2,5 a dla HSI 0,5 stopnia?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wiem co to za ksiazka ale powinno byc: jedna kropka to 0,5 stopnia przy ILS na wskazniku VOR/ILS

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Po pierwsze HSI moze tez byc uzywany do ILSa.

    Odchylenie zawsze znaczy to samo bez wzgledu czy uzywasz HSI czy wskaznik ILS/VOR.

    Jak odbierasz sygnal VOR to pelne wychylenie wskazowki oznacza 10 stopni.
    Jak odbierasz sygnal LOC (pozioma czesc ILS) to pelne odchylenie oznacza 2,5 stopni.a

    Jak odbierasz sygnal GS to pelne odchylenie oznacza 1,4 stopnia.

    Pilota tak naprawde obchodzi pelne wychylenie bo wtedy oblezasz egzamin albo musisz robic MA.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Aj, rozumiem już. Trochę niejednoznacznie było napisane.

    2.5 stopnia to stanowią wszystkie kropki. Czyli 5 kropek po 0.5 stopnia

    Dzięki

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Pilota tak naprawde obchodzi pelne wychylenie bo wtedy oblezasz egzamin albo musisz robic MA.
    W sumie maksymalne dopuszczalne wychylenie podczas egzaminu to polowa skali.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Pilota tak naprawde obchodzi pelne wychylenie bo wtedy oblezasz egzamin albo musisz robic MA.
    W sumie maksymalne dopuszczalne wychylenie podczas egzaminu to polowa skali.
    W przepisach FAA jest to cala skala - to wiem na pewno.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Krakowskim targiem niech bedze 3/4 skali wg wymagan egzaminacyjnych FAA

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Krakowski targ przyjety.
    Zmienili od moich czasow .........

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie nowy producent szklanej awioniki

    Fajna glowna strona ...

    www.smartdeck.com

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Po pierwsze HSI moze tez byc uzywany do ILSa.

    Odchylenie zawsze znaczy to samo bez wzgledu czy uzywasz HSI czy wskaznik ILS/VOR.

    Jak odbierasz sygnal VOR to pelne wychylenie wskazowki oznacza 10 stopni.
    Jak odbierasz sygnal LOC (pozioma czesc ILS) to pelne odchylenie oznacza 2,5 stopni.a

    Jak odbierasz sygnal GS to pelne odchylenie oznacza 1,4 stopnia.

    Pilota tak naprawde obchodzi pelne wychylenie bo wtedy oblezasz egzamin albo musisz robic MA.

    hmmmm... z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o GS to pelne odchylenie to chyba 0,7 stopnia. cala grubosc to 1.4

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    hmmmm... z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o GS to pelne odchylenie to chyba 0,7 stopnia. cala grubosc to 1.4
    Zgoda.

  12. #12
    Awatar Mrównica

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC/EPGO/EPMM

    Domyślnie Jaki odbiornik GPS?

    Cześć, mam dwa pytania dotyczące GPS.

    1. Jaki odbiornik GPS polecilibyście początkującemu pilotowi, który myśli docelowo o lataniu zawodowym?

    2. Czy przy zakupie takiego odbiornika z USA jest możliwe wgranie map naszego FIRu i jaki byłby koszt takiego update'u?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Lotnictwo jest dla upartych, nie dla odważnych.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Chodzi ci oczywiscie o odbiornik "handheld" czyli przenosny, tak?
    Nie bardzo rozumiem tego zapisu o lataniu zawodowym - jak bedziesz latac zawodowo to raczej bedziesz miec wbudowany GPS w panelu. A wiec jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    Pojdz sobie na strone Garmina (www.garmin.com) i zobasz sobie jakie lotnicze przenosne odbiorniki maja do zaoferwoania - zaczynaja sie od taniego GPSMAP96 az do bardzo drogich odbiornikow z kolorowym displayem i mozliwoscia ogladania pogody. Wszystko zalezy od twojego budzetu. Pamietaj ze nie ma to jak wbudowany GPS w panelu ktory ma odpowiedni certyfikaty i moze legalnie byc uzywany w lotach IFR, zaden z przenosnych odbiornikow tego nie ma.
    I oczywiscie jako pilot absolutnie chcesz miec GPS z wbudowanym HSI ale wszystkie (nawet najtansze) lotnicze Garminy to posiadaja.
    Co do drugiego pytania - musisz przeczytac jakie bazy danych, rejony geograficzne, sa dostepny dla danego odbiornika. Nic w niego wiecej nie wladujesz niz to co producent oferuje.

  14. #14
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Moim zdaniem kupno GPS (w celach tylko lotniczych) ma sens jeśli lata się różnymi samolotami, gdzie ma się pewność, że go nie mają. Natomiast większość samolotów wykorzystywanych w celach komercyjnych posiada je zabudowane.
    Jeśli myślisz o wykorzystaniu GPS'a do robienia licencji to i tak jest to bez sensu, bo przy większości ćwiczeń/zadań nikt Ci nie pozwoli latać na niego. Chyba że jakieś samodzielne trasy, żeby instruktor miał pewność, że się nie zgubisz.

  15. #15
    Awatar Mrównica

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC/EPGO/EPMM

    Domyślnie

    Dzięki bardzo za odpowiedzi, mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś odbiorniki GPS które można stosować zarówno w aucie (i tu działa jak GPS samochodowy) jak i w samolocie, typu 2 w 1? Chodzi mi oczywiście o przenośne odbiorniki.

    pozdrawiam.
    Lotnictwo jest dla upartych, nie dla odważnych.

  16. #16
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Tak, ostatnio nawet taki używałem. Był garmina. Po prostu ustawiasz w opcjach do czego ma być i tyle. No i oczywiście wgranie mapek

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mrównica
    Dzięki bardzo za odpowiedzi, mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś odbiorniki GPS które można stosować zarówno w aucie
    Sa, nawet tez na lodzi.
    Naprzyklad Garmin GPSMAP-196 mozesz uzywac w lotnictwie, na wodzie i na drogach. Wiekszosc Garminow to ma.

  18. #18
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Właśnie łodzie, pamiętałem że było coś tam trzeciego do wyboru, ale nie mogłem sobie przypomnieć

  19. #19
    Awatar ziaro

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    BTM / EPGL / EPKT

    Domyślnie

    czesto GPS jest uzywany jako imitacja radiolatarni, nie trzeba bic dalekich tras by w kazdym miejscu zaimitowac lot na lub od radiolatarni

  20. #20
    slot78
    Goście

    Domyślnie Pomóżcie wybrać GPS!


    Polecamy

    Witam, chcę kupić GPSa, ale nie znam się na tym, a pragnąłbym aby działał właściwie podczas lotów i nie narzekałbym na zakup. Jeśli ktoś ma jakichś faworytów to proszę o pomoc. Dzięki za zrozumienie

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •