Nie wiem co to za ksiazka ale powinno byc: jedna kropka to 0,5 stopnia przy ILS na wskazniku VOR/ILS
Czytam książkę i jednego nie jestem pewien. Albo źle to rozumiem, albo błąd... a może jednak tak jest.
Chodzi o te 5 kropek na wskaźnikach VOR/ILS i HSI. Czytam, że jedna kropka odpowiada odchyłowi:
Na wskaźniku VOR/ILS:
2 stopnie odchyłu od radiala dla VOR
2,5 stopnia odchyłu dla ścieżki dla ILS
Natomiast w przypadku HSI:
2 stopnie odchyłu od radiala dla VOR
1/2 stopnia odchyłu dla ścieżki dla ILS
Chodzi mi o tego ILSa. Możliwe że dla wskaźnika VOR/ILS jest to 2,5 a dla HSI 0,5 stopnia?
Nie wiem co to za ksiazka ale powinno byc: jedna kropka to 0,5 stopnia przy ILS na wskazniku VOR/ILS
Po pierwsze HSI moze tez byc uzywany do ILSa.
Odchylenie zawsze znaczy to samo bez wzgledu czy uzywasz HSI czy wskaznik ILS/VOR.
Jak odbierasz sygnal VOR to pelne wychylenie wskazowki oznacza 10 stopni.
Jak odbierasz sygnal LOC (pozioma czesc ILS) to pelne odchylenie oznacza 2,5 stopni.a
Jak odbierasz sygnal GS to pelne odchylenie oznacza 1,4 stopnia.
Pilota tak naprawde obchodzi pelne wychylenie bo wtedy oblezasz egzamin albo musisz robic MA.
Aj, rozumiem już. Trochę niejednoznacznie było napisane.
2.5 stopnia to stanowią wszystkie kropki. Czyli 5 kropek po 0.5 stopnia
Dzięki
W sumie maksymalne dopuszczalne wychylenie podczas egzaminu to polowa skali.Zamieszczone przez saturn5
W przepisach FAA jest to cala skala - to wiem na pewno.Zamieszczone przez thewho
Krakowskim targiem niech bedze 3/4 skali wg wymagan egzaminacyjnych FAA
Krakowski targ przyjety.
Zmienili od moich czasow .........
Fajna glowna strona ...
www.smartdeck.com
Zamieszczone przez saturn5
hmmmm... z tego co mi sie wydaje to jesli chodzi o GS to pelne odchylenie to chyba 0,7 stopnia. cala grubosc to 1.4
Cześć, mam dwa pytania dotyczące GPS.
1. Jaki odbiornik GPS polecilibyście początkującemu pilotowi, który myśli docelowo o lataniu zawodowym?
2. Czy przy zakupie takiego odbiornika z USA jest możliwe wgranie map naszego FIRu i jaki byłby koszt takiego update'u?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Lotnictwo jest dla upartych, nie dla odważnych.
Chodzi ci oczywiscie o odbiornik "handheld" czyli przenosny, tak?
Nie bardzo rozumiem tego zapisu o lataniu zawodowym - jak bedziesz latac zawodowo to raczej bedziesz miec wbudowany GPS w panelu. A wiec jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
Pojdz sobie na strone Garmina (www.garmin.com) i zobasz sobie jakie lotnicze przenosne odbiorniki maja do zaoferwoania - zaczynaja sie od taniego GPSMAP96 az do bardzo drogich odbiornikow z kolorowym displayem i mozliwoscia ogladania pogody. Wszystko zalezy od twojego budzetu. Pamietaj ze nie ma to jak wbudowany GPS w panelu ktory ma odpowiedni certyfikaty i moze legalnie byc uzywany w lotach IFR, zaden z przenosnych odbiornikow tego nie ma.
I oczywiscie jako pilot absolutnie chcesz miec GPS z wbudowanym HSI ale wszystkie (nawet najtansze) lotnicze Garminy to posiadaja.
Co do drugiego pytania - musisz przeczytac jakie bazy danych, rejony geograficzne, sa dostepny dla danego odbiornika. Nic w niego wiecej nie wladujesz niz to co producent oferuje.
Moim zdaniem kupno GPS (w celach tylko lotniczych) ma sens jeśli lata się różnymi samolotami, gdzie ma się pewność, że go nie mają. Natomiast większość samolotów wykorzystywanych w celach komercyjnych posiada je zabudowane.
Jeśli myślisz o wykorzystaniu GPS'a do robienia licencji to i tak jest to bez sensu, bo przy większości ćwiczeń/zadań nikt Ci nie pozwoli latać na niego. Chyba że jakieś samodzielne trasy, żeby instruktor miał pewność, że się nie zgubisz.
Dzięki bardzo za odpowiedzi, mam jeszcze jedno pytanie: czy są jakieś odbiorniki GPS które można stosować zarówno w aucie (i tu działa jak GPS samochodowy) jak i w samolocie, typu 2 w 1? Chodzi mi oczywiście o przenośne odbiorniki.
pozdrawiam.
Lotnictwo jest dla upartych, nie dla odważnych.
Tak, ostatnio nawet taki używałem. Był garmina. Po prostu ustawiasz w opcjach do czego ma być i tyle. No i oczywiście wgranie mapek
Sa, nawet tez na lodzi.Zamieszczone przez Mrównica
Naprzyklad Garmin GPSMAP-196 mozesz uzywac w lotnictwie, na wodzie i na drogach. Wiekszosc Garminow to ma.
Właśnie łodzie, pamiętałem że było coś tam trzeciego do wyboru, ale nie mogłem sobie przypomnieć
czesto GPS jest uzywany jako imitacja radiolatarni, nie trzeba bic dalekich tras by w kazdym miejscu zaimitowac lot na lub od radiolatarni
Zakładki