-
Piper Cherokee PA 28-140 czy Socata TB 9 Tampico???
Polecamy
Witam. Który samolot byście wybrali do zakupu?
PlaneCheck Aircraft for Sale - New planes and price reductions Piper z 1971 , mogas itd
czy
PlaneCheck Aircraft for Sale - New planes and price reductions Socata TB 9 Tampico z 1991 r
Ta sama cena lecz samoloty całkiem inne.
Dojrzałem do decyzji o zakupie własnego samolociku i taka cena jest w zasięgu.
Co byście polecili?
Z lotniczym pozdrowieniem
Grzegorz Telicki
-
Czesc,
Bierz Pipera. Duza dostepnosc czesci, samolot latwy w serwisowaniu,silnik z niskim nalot, na smigle zostalo 1000h do wylatania. Socata wyglada ok, mlodszy samolot ale z doswiadczenia mechanika polecam pa28.
Michal Konewecki
-
Dzięki za odp, a napisz mi proszę czy socata też może latać na mogas? Jak to w ogóle jest z tym certyfikowaniem na mogas? Czy to tylko kwestia odpowiednich dokumentów?
-
Polecamy
Silnik w socacie praktycznie ten sam. Teoretycznie jesli nie masz certyfikatu na mogas to nie mozesz latac. Zycie pisze swoj scenariusz i ludzie leja i mogas. Teraz wyszlo paliwo UL91 do samolotow ktore powinno byc tansze niz avgas ale nie wiem jak jest z dostepnoscia. Nie wiem jak wyglada certyfikacja.Nasz klub ma jeden samolot certyfikowany na mogas ale byl juz z certyfikatem kupiony (nadal latamy na avgas). Na mogas nie powinienes latac powyzej chyba 5000' i temp pow 21C( sprawdz dokladnie bo nie pamietam). Jesli szukasz oszczednosci to jednak trzeba poszukac czegos z mniejszym spalaniem. Cherokee spala okolo 30l/h, np cessna 150 okolo 20l/h.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki