Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie DA-40 vs Cessna 182


    Polecamy

    Witam,

    gdybyście mieli wybrać pomiędzy tymi dwoma samolotami to który wg Was byłby bardziej trafionym zakupem? Chodzi tu o kupno używanego, kilkuletniego modelu z relatywnie małym nalotem. Cessna wydaje się być nieco obszerniejsza oraz zdaje się ma bardziej dostępny serwis (także tańszy?). Z drugiej strony Diamond przy wersji TDI jest dużo bardziej ekonomiczny.. Docelowo samolot ma służyć na potrzeby lotów dyspozycyjnych PL/EU, naturalnie zakłada się również operacje na trawie.

    Dzięki!

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcfly Zobacz posta
    .....Diamond przy wersji TDI jest dużo bardziej ekonomiczny...
    Nie są to informacje z pierwszej ręki, ale w środowisku mówi się, że całą oszczędność zabijają koszty przeglądu przekładni po każdych 300 h lotu. Nie mniej jednak zweryfikuj sam tą informację bo to mogą być tylko złośliwe opinie zazdrośników którzy nie latają Diamondami.

  3. #3
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Jesli trawa to tylko Cessna. I tak jak kolega napisal oszczednosc TDI pozera przeglad.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Wszystko zależy jaki Diamond (jest kilka wersji silnikowych, również TDI, któryhc okresy pomiędzy naprawami głównymi wahają się od 1200 do 1800 godzin) oraz jaka Cessna (Skyline czy TurboSkyline).
    Cessna T182T pozwala wznieść się na FL200 (jeśli masz tlen na pokładzie), jest prostym, niezawodnym samolotem ze sprawdzonym silnikiem, który radzi sobie w praktycznie każdych warunkach, w tym na małych, nieutwardzonych lądowiskach. Poza przestronnością kabiny cechuje ją także duży udźwig.

    Diamond (wg znajomości danych technicznych i oglądania kokpitu, sam tym nie latałem) ma mniejszy udźwig, w porównaniu do T182T lata niżej i zdecydowanie wolniej.

    Oszczędności wynikłe ze stosowania silnika Diesla należy uważnie przeliczyć. W przypadku nowego samolotu się to raczej nie opłaca, gdyż zjada je droższy zakup oraz wyższe koszty eksploatacji w tym częstsze naprawy główne silnika (w pierwszych wersjach było to tylko 1200 godzin, w kolejnych ten czas był stopniowo podnoszony do 1500 i 1800).
    W przypadku modelu używanego trzeba wziąć pod uwagę cenę oraz liczbę pozostałych godzin.

    Da40 jest o wiele ładniejszym samolotem, ale myślę, że blisko 50-letnia konstrukcja Cessny 182 w wersji T182T sprawdzi się znacznie lepiej.

    P.s. Do T182T lejesz AvGass 100LL, do silników Diesel'a JETA1. Na niektórych lotniskach np. Poprad czy Budapeszt AvGass jest niedostępny, ale na trawnikach z kolei trudniej o JetA1 - jeśli nie mają jakiejś Cessny Caravan do wyrzutu skoczków to raczej nie sprzedają też A1.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    Nie mam doświadczenia z Cessnami, ale od 2008 latam DA40 TDI.

    Koszt paliwa jest rzeczywiście dużym plusem. 20 litrów na godzinę i paliwo po 5, a nie po 10 PLN daje ok 100PLN/h.
    Resurs: tak na oko raz do roku lub co 100h ok 30kPLN zostawione w serwisie.
    Jak dodasz do tego ubezpieczenie, to wychodzi ok 500PLN za godzinę latania ze wszystkim.

    Co lubię w tym samolocie:
    - Jeśli kupisz wersję ze zbiornikami 155l, to można 8 godzin wisieć w powietrzu na jednym tankowaniu.
    - Silnik ma FADEC, więc uruchamianie i sterowanie silnikiem przypomina samochód. Przekręcasz kluczyk i chodzi. Nie ma mieszanki, skoku śmigła, pompowania paliwa przed uruchomieniem.

    Lata bez problemu FL150, bo to turbodiesel. Z drugiej strony wężyki z tlenem nie są fajne.
    Z lataniem z trawy nie ma kłopotu, ale lepiej, żeby jej było te 600-800m.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez loco667 Zobacz posta
    ...wychodzi ok 500PLN za godzinę latania ze wszystkim....
    Chyb trzeba jeszcze dodać wartość odtworzeniową/cenę zakupu...

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Chyb trzeba jeszcze dodać wartość odtworzeniową/cenę zakupu...
    Racja. Policzyłem i wyszło kilkakrotnie drożej. Nowy samolot i mało latania - najgorsza kombinacja.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •