Zadzwoń najlepiej do dyżurnych portu, numer jest w AIP. Zakres handlingu będzie zawsze zależał od tego co chcesz, tzn. czy tylko zatrzymujesz się na stanowisku i zaraz uruchamiasz z powrotem, czy chcesz pojechać do terminalu itp.
Jest to mój pierwszy wpis na forum w związku z czym pozdrawiam wszystkich jego użytkowników
W niedługim czasie planuję wizytę na lotnisku w Modlinie. W planach mam pełne lądowanie i po ok. 30-45 minutowej przerwie powrót do domu.
Do tej pory moją obecność na lotniskach kontrolowanych ograniczyć należy do kilku lądowań w Gdańsku i do touch&go w Bydgoszczy. O samym Modlinie słyszałem i czytałem jedynie tyle, że jest tanio, a wieża stara się być wyrozumiała dla wykonujących loty VFR.
Niestety, na dlapilota.pl próżno szukać innych informacji praktycznych dla odwiedzających Modlin.
Odblaskowa kamizelka i wiedza o tym, że jest tanio i dobrze to jednak dla mnie wciąż za mało by bez obaw wyruszyć do EPMO. Chciałbym dowiedzieć się czego mogę się spodziewać po wylądowaniu? Na karcie lotniska widnieją dwie płyty GA; do której najpewniej otrzymam instrukcję kołowania? Czy mogę sam opuścić samolot, czy mam czekać na handling? Czy biuro odpraw GA jest poza terminalem pasażerskim?
Byłbym wdzięczny za wszelkie informacji, mogące usprawnić moją wizytę.
Zadzwoń najlepiej do dyżurnych portu, numer jest w AIP. Zakres handlingu będzie zawsze zależał od tego co chcesz, tzn. czy tylko zatrzymujesz się na stanowisku i zaraz uruchamiasz z powrotem, czy chcesz pojechać do terminalu itp.
W Modlinie z tego co pamietam, dostałem GA2 do kołowania. Żaden handling nie przyjechał (poruszałem sie tyle co w okół samolotu, żeby przegląd wykonać).Warto miec ze sobą kamizelki odblaskowe na każdym lotnisku kontrolowanym. Z biura odpraw nie korzystałem, wiec w tym temacie sie nie wypowiem. Bardzo przyjazne lotnisko dla GA
Dzięki!
Dodam, że obok stanowisk GA jest "domek pilota", gdzie można załatwić wszystkie formalności, napić się kawy / herbaty tudzież usiąść i poczekać, jeżeli odlot planujemy za jakiś czas. Obsługa jest bardzo przyjazna i sympatyczna.
Z mniej sympatycznych rzeczy było to, że raz, za low pass, skasowali mnie jak za pełne lądowanie, ale może było trochę w tym mojej winy, bo w planie lotu napisałem lądowanie, zamiast niski przelot.
Jeżeli jeszcze aktualne to kilka szybkich informacji:
Do postoju dostaniesz GA2 chyba, że poprosisz o inne stanowisko (jeżeli przylatujesz sam dla siebie/dla funu to nie ma to sensu i na GA2 są eleganckie miejsca postojowe).
Handling posiada swoją własną częstotliwość jeśli dobrze pamiętam, ponadto sprawdzają sobie plany lotów i podjeżdżają po przylocie generala.
Biuro odpraw jest obok w budynkach kontenerowych, zakładasz kamizelkę, idziesz te 10 metrów od samolotu i już jesteś.
Postój masz krótki natomiast gdyby ktoś chciał się zatrzymać na dłużej a zapowiadaliby jakieś znaczne porywy to są 3 czy 4 stanowiska na trawce (obok płyty GA2), gdzie można samolocik podpiąć aby nam nie odfrunął sam z siebie.
Wieża jest obyta na co dzień z VFRami i są przyjaźnie nastawieni również do małego ruchu.
Zakładki