Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Wynajęcie samolotu - poludniowe USA


    Polecamy

    Cześć, planuje wyjazd żeby zbudowac sporo nalotu (120-200h), poszukuje ośrodków gdzie tanio można wynająć samoloty typu C-150/152, Piper Warrior - coś w tym stylu. Najlepiej żby osrodek miescil sie gdzies w okolicach TEXASU badź bardziej na wschód w okolicach FLORYDY.

    Wiem ze goszczą na tym forum użytkownicy mieszkajacy w US to moze pomogą swoją wiedzą.

    Dzięki !

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    na florydzie takich miejsc to jest kilka albo i kilkanascie na kazdym lotnisku, w tx tez pewnie sporo Najlepiej nposzperaj po necie). wiem ze moj koles jak budowal czas to mial skads czeske 152 za $65 wet, ale z dzisiejszymi cenami paliwa to nie wiem czy to jeszcze mozliwe.
    I jesli chodzi ci wylacznie o budowanie czasu to znajdz sobie kogos jeszcze i rozbijcie cene na polowe. Jesli chcesz to moge zadzwonic do tego kolesia i zapytac o jakis kontakt do tego miejsca i zapodac ci go tutaj...

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Bede wdzieczny za informacje o tym miejscu

    Dzieki !

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie WET & DRY Price w USA

    Na stronach róznych osrodkow wynajmujacych samoloty widnieja dwie wersje ceny WET i DRY - ale nigdzie nie ma wytlumaczenia w czym tkwi roznica. Bede wdzieczny o szybkie i dokladne wytlumaczenie

    Pozdrawiam !

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    WET z paliwem(zatankowany), DRY bez paliwa(czyli sam placisz za paliwo) tak mi sie wydaje i tak podpowiada logika

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    też tak myslalem ale chcialem sie upewnic aby jakos szacowac koszty dzieki !

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    I jesli chodzi ci wylacznie o budowanie czasu to znajdz sobie kogos jeszcze i rozbijcie cene na polowe.
    Niby w jaki sposob? Jak sobie wpiszesz safety pilot do loogbooka to zapomnij, ze ULC Ci to uzna.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    I jesli chodzi ci wylacznie o budowanie czasu to znajdz sobie kogos jeszcze i rozbijcie cene na polowe.
    Niby w jaki sposob? Jak sobie wpiszesz safety pilot do loogbooka to zapomnij, ze ULC Ci to uzna.
    Rzecz w tym, że były takie przypadki gdy ludziom podbijali w ksiazkach nalot jako PIC gdy lecieli jako safety. W polsce ci tego rzeczywiscie nie uznają (info z 1 ręki), ale jak masz w logbuku jako pic to nie wydaje mi się żeby było dzwonienie za ocean i sprawdzanie wpis po wpisie. Może o to koledze chodzilo. Nie wiem jak to się ma do prawa - nie zdziwiłbym się gdyby to podchodziło pod fałszowanie dokumentów lotniczych.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    dokladnie o to z tym wet/dry chodzi

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    faa ma tutaj "szara strefe" i jesli obaj piloci sa kwalifikowani w danym samolocie pilot nie lecacy moze logowac PIC jako "safety pilot" ale nie moze logowac ladowan ani XC w czasie kiedy drugi pilot leci w symulowanym IMC.
    ULC rzeczywiscie chyba by tego nie uznal (gdyby sie dowiedzial).
    pod przepisami faa jest to w 100% legalne, nawet wiekszosc ludzi buduje sobie tak czas do lini na ME.

    dawidf, tutaj masz link do tego miejsc, mysle ze te ceny nie sa zle, szczegolnie przy dzisiejszej wartosci dolara
    http://www.flyaussieair.com/index.ph...&id=4&Itemid=5

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    dzięki za wszystkie wypowiedzi ! a może ktoś jeszcze powiedziec ile wychodzi litr/galon paliwa w stanach albo jakas strona ? nigdzie nie moge znalesc takich informacji a to bardzo uzyteczne info ?

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawidf
    ile wychodzi litr/galon paliwa w stanach
    Przewaznie jest tak że kazdy stan ma inne ceny paliwa.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    chodzi o poludnie US, texas, floryda i te regiony

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Musisz poszukac w necie bo osrodków jest sporo.Nie umiem Ci powiedzieć jakie konkretnie ceny sa za galon paliwa.Zawsze sa wliczone inne koszty jak amortyzacja tax itd.Floryda ma ten plus że tam sa niskie podatki więc mozna znalezc cos interesującego.Jesli idzie o Texas to interesowałem sie kiedys osrodkiem www.mvpaeroacademy.com nawet szybko odpisywali na maile

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tutaj wejdz na "aviation fuel" i mozesz sobie wpisac nazwe lotniska i wyskocza Ci wszystkie informajce.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Chyba tu chodzi o to, ze jak polecisz na obce lotnisko majac zatankowany samolot na lotnisku macierzystym czyli wg stawki wet i pozniej sobie zatankujesz tam zeby wrocic to szkole/wypozyczalni płacisz za godzine powrotu juz wg. stawki dry + paliwo za ktore juz zaplaciles na innym lotnisku, swoja droga tak tez powinno byc w Polsce, zeby podawali dwie stawki.

  17. #17
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    w aeroklubach sa glownie umowy z petrolotem.... ale i tak kicha z tym paliwem w PL ;/

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Paliwo moze byc na kazdym lotnicku w Pl jest tylko problem z Urzedem Skarbowym i odliczeniami akcyzy podatku dodatkowo na stacje trzeba posiadac koncesje ktora kosztuje, legalizowane dystrybutory itp bzdury. U mnie w aeroklubie mozna tankowac tylko samolot aeroklubkowy ale gdy przyleci samolot z innego aeroklubu to takze zatankuje, tylko ze na zeszyt czyli nastepnym razem na innym lotnisku poleci samolot i tam zatankuje.

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavka
    Chyba tu chodzi o to, ze jak polecisz na obce lotnisko majac zatankowany samolot na lotnisku macierzystym czyli wg stawki wet i pozniej sobie zatankujesz tam zeby wrocic to szkole/wypozyczalni płacisz za godzine powrotu juz wg. stawki dry + paliwo za ktore juz zaplaciles na innym lotnisku.
    Nie tak to wyglada. Jak wypozyczasz samolot "wet" i latajac jestes zmuszony gdzies zatankowac paliwo - pozniej dostajesz zwrot tych kosztow ale zawsze za samolot placisz stawke "wet".

  20. #20

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Różnica jest prosta:
    Dry- dostajesz zatankowany do pełna samolot i taki musisz oddać, jeśli oddasz nie w pełni zatankowany zostaniesz dodatkowo obciążony kosztami za dotankowanie do pełna
    Wet - płacisz za samolot stała stawke godzinową i nie martwisz się o paliwo, jeśli musisz dotankować gdzieś na innym lotnisku to płacisz ze swoich bierzesz paragon i w szkole(wypożyczalni) oddają Ci za to paliwo, jednak trzeba uważać ponieważ często w umowie jest zapis do jakiej ceny za galon zwracają.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •