Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Poland

    Domyślnie Prawo i procedury lotnicze - H. Jafernik, R. Fellner


    Polecamy

    Zastanawiam się nad zakupem takiej pozycji - Katedra Technologii Lotniczych - Kolejna publikacja KTL: "Prawo i procedury lotnicze" przykladowy link z internetów.
    Interesuje mnie aktualność takiej książki - napisana w 2014, wydana w 2015, rzekomo najbardziej aktualna na rynku, ale jak wiadomo prawo lotnicze zmienia się dość często. Warto inwestować pieniądze? Ktoś posiada?

  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie posiadam, ale - na moje oko - nie warto. Prawo lotnicze i przepisy "okołolotnicze" tak szybko się zmieniają, że warto czytać zapisy samego prawa a nie skupiać się na zapisach z książki.
    Poza tym, KTL na PŚl nie jest jakimś autorytetem w dziedzinie prawa lotniczego i nawet samego lotnictwa!
    Swego czasu, najlepszym znawcą prawa lotniczego był (lub nadal jest - nie wiem) Pan Stefan Kraszewski - potrafił w nietuzinkowy sposób wytłumaczyć wszystkie niuanse prawne.
    Prowadził większość szkoleń z prawa, w certyfikowanych ośrodkach dla przyszłych pilotów i kontrolerów.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie posiadam. To książka wydana przez nauczycieli akademickich z przeznaczeniem na rynek studencki. Tego typu książki nigdy nie stanowią stricte źródła prawa, jednak zbierają w jednym miejscu szereg zagadnień które normalnie są rozproszone i starają się przedstawić zagadnienia w przystępny i uporządkowany sposób. Jeżeli chcesz poznać prawo lotnicze w przekroju historycznym wraz z komentarzem do obecnie obowiązujących przepisów to można się zainteresować.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Jeżeli interesuje Cię prawo polskie w zestawieniu z prawem międzynarodowym to polecam pewnie znane Prawo lotnicze międzynarodowe europejskie i krajowe, Marek Żylicz, LexisNexis Sp. z o.o., wiadomo, że od 2011 trochę się zmieniło ale to dobry przekrój systemu.

    Jeśli chodzi o kompleksowe zapoznanie się z przepisami prawa lotniczego poszczególnych krajów to nie ma nic lepszego niż The Aviation Law Review (najnowsza edycja 3).

    Warto też zdobyć książki pisane specjalnie przez uniwersytety specjalnie dla swoich studentów, aktualizowane co roku wydawane np. przez IIASL Leiden albo McGill.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie Pytanie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Nie posiadam, ale - na moje oko - nie warto. Prawo lotnicze i przepisy "okołolotnicze" tak szybko się zmieniają, że warto czytać zapisy samego prawa a nie skupiać się na zapisach z książki.
    Poza tym, KTL na PŚl nie jest jakimś autorytetem w dziedzinie prawa lotniczego i nawet samego lotnictwa!
    Swego czasu, najlepszym znawcą prawa lotniczego był (lub nadal jest - nie wiem) Pan Stefan Kraszewski - potrafił w nietuzinkowy sposób wytłumaczyć wszystkie niuanse prawne.
    Prowadził większość szkoleń z prawa, w certyfikowanych ośrodkach dla przyszłych pilotów i kontrolerów.

    A na jakiej podstawie wnosisz, że KTL nie jest autorytetem w "dziedzinie prawa lotniczego i nawet samego lotnictwa! "?

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Nakład się wyczerpał w rok - Katedra Technologii Lotniczych - Nakład "Prawa i procedur lotniczych" wyczerpany! to chyba mówi samo za siebie o zapotrzebowaniu rynku.

    choć jeszcze pojedyncze egzemplarze sa tu Prawo I Procedury Lotnicze

    Przepisy się zmieniają fakt, ale nie wszystkie - sposób odczytywania depesz meteo mp. METAR nie uległ zmianie, sposób funkcjonowania i zakres kompetencji organizacji miedzynardoowych nie zmienił się, tak samo zapisy konwencji chicagowskiej czy konwencji tokijskiej.
    Tak samo w przypadku podziału przestrzeni powietrznej - mamy kontrolowaną i niekontrolowaną i tu się nic nie zmieniło ani nie zmieni.
    Zasady przygotowania do lotu - oparte na przepisach - też się nie zmieniły.

    To wszystko masz w tej książce.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak i nie. Po wprowadzeniu choćby SERA doszło do zmian, choćby określenie minimów do lotów VFR spec, PART-NCO i NCC również wprowadziły zmiany odnośnie procedur operacyjnych, choćby supplementary oxygen. Prawo się dość często zmienia, a najgorsze jest to, że zasadniczo jest niezmienne od dziesięcioleci i tylko drobne, łatwo umykające niuanse są modyfikowane.

    Niestety przez brak kodyfikacji prawa lotniczego trudno jest te zmiany śledzić. One nie pojawiają się w formie aktualizacji, czy załączników tylko ostatnio w formie rozporządzeń KE, które regulują, zmieniają, powodują, że inne akty prawa tracą moc itd.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •