-
Aero Friedrichshafen - planowanie lotu
Polecamy
Witam,
Zastanawiam się nad lotem dwuosobowym samolotem do Friedrichshafen na targi Aero 2016. Słyszałem/gdzieś wyczytałem, że jest konieczność rezerwowania slotów do lądowania. Może ktoś przybliżyć temat, jak to wygląda i jak najlepiej tam lecieć? Trasę rozpoczynamy z Rybnika (EPRG). Może ktoś zainteresowany na lot w tandemie?
Pozdrawiam
-
tutaj masz link do strony, gdzie mozesz zarezerwowac sobie slot
https://aero-ppr.bodensee-airport.eu...oginstart.aspx
a tu masz note z AIP:
http://www.dfs.de/dfs_homepage/de/Se...RO_14APR16.pdf
no i jeszcze NOTAM:
EDNY APT 20160402C28V01 C0933/16 16 20APR0000/16 23APR2359
CHANGE TO AIP SUP IFR 07/16 PUBLISHED 31 MAR 2016,
EFF 20 APR - 23 APR 2016
CHAPTER 4 TO READ:
4. AIRCRAFT WITH AN MTOM OF 2 T OR LESS ARE URGENTLY RECOMMENDED TO
APPROACH EDNY FLYING VFR. FLIGHTS TO EDNY WITH A CHANGE OF FLIGHT
RULES (VFR TO IFR AND IFR TO VFR) ARE RECOMMENDED TO REQUEST THE
CHANGE OF FLIGHT RULES BEFORE REACHING THE FOLLOWING POINTS:
KPT, SOLGO, SUL, HERBI, MOPAN, BLM, HOC, WIL, BERSU, AGERI, ELMUR
FLIGHTS DEPARTING FROM EDNY WITH A CHANGE OF FLIGHT RULES FROM VFR
TO
IFR ARE RECOMMENDED TO REQUEST THE CHANGE OF FLIGHT RULES AT THE
EARLIEST AFTER REACHING THE FOLLOWING POINTS:
KPT, SUDEN, ESULI, HOC, OLBEN, WIL, GERSA, BEMKI
FLIGHTS APPLYING FOR A CHANGE OF FLIGHT RULES AT A LATER OR EARLIER
TIME MUST EXPECT THEIR FLIGHT PLAN - AND THUS ALSO THEIR AIR
TRAFFIC
CONTROL CLEARANCE - TO BE REJECTED PRIOR TO DEPARTURE.
-
Jak lecisz małym samolotem (np. ultralekkim) i wystarczy Ci 450m pasa to właściwym lądowiskiem dla Ciebie jest Markdorf. Tam nie musisz rezerwować slotu i lotnisko jest poza strefą kontrolowaną. Co pół godziny masz busa na teren targowy.
Tu masz komplet informacji: By private plane
"AIP" Markdorf: http://www.aero-expo.com/aero-wAsset...e-Markdorf.pdf
-
Dzięki za informację. Przejrzałem je i mam pytanie, bo nie mogę się do Makdorfu dodzwonić. Polecimy Tecnamem P2002JF, ale jest on zarejestrowany jako VLA, więc nie jestem pewny czy łapiemy do możliwości lądowania. W EDNY (Friedrichashafen) nie ma już wolnych slotów do lądowania, ale słyszałem, że można tam przedzwonić i powinno się dać z nimi domówić. Czy ktoś coś wie na ten temat? Jeśli nie to jakie inne lotnisko jest w miarę dobrze skomunikowane i dostępne do lądowania? Ten Makdorf jest troszkę krótki jak na 100KM, 2 osoby i przynajmniej 70l paliwa. Tzn. da radę pod warunkiem że zaraz na krańcu pasa nie ma drzew czy linii energetycznych. Lądował tam ktoś?
-
-
Polecamy
Szybka informacja dla kolejnych wybierających się na targi.
Na tydzień przed targami pojawiła się na stronie informacja o otwarciu dodatkowych slotów na pas trawiasty. Otwarcie rezerwacji nastąpiło w niedzielę o 10.00 i można było zająć sobie odpowiadający nam slot. Warto rezerwować jak najwcześniejszy, nawet jeśli wiemy, że nie dolecimy na czas. Generalnie miałem slot na środę na 8.00, ale o 9.00 dopiero byłem w połowie drogi (bo tak się zaplanowaliśmy). W takim wypadku należy w planie lotu napisać RMK że np. ze względu na nagłe pogorszenie pogody niemożliwe jest dotarcie o planowanej godzinie i podać zarezerwowany slot. Z taką informacją kontroler we EDNY wpuści nas w wolne miejsce do lądowania. Ważne aby mieć taki RMK, ponieważ bez tego mogą być kłopoty. Oraz należy liczyć się z oczekiwaniem nad jednym z punktów wlotowych, więc sugerowany jest zapas paliwa. U nas poszło wszystko bardzo sprawnie i szybko. W cenie lądowania (65 euro) jest bilet dla jednego pilota.
To by było tyle w ramach wyjaśnienia jak ktoś spóźni się ze slotami ;-).
Pozdrawiam i dziękuję za udzielone mi informacje.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki