Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree3Likes

Wątek: Uzywany ULM do 100k PLN

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie Uzywany ULM do 100k PLN


    Polecamy

    Witam,

    Poszukuje do zakupu uzywanego ULM do 100k PLN, 2 osobowy (bo raczej 4 nie ma co liczyc , najlepiej jakby mial zamknieta kabine w miare bezpieczny, cos podsuniecie?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Aeroprakt a22 - raczej w uboższym wyposażeniu, ale do 100k znajdziesz.
    Eurostar EV-97 - jakiś czas temu była chyba starsza wersja Koala czy jakoś tak na allegro, kupił ją mój znajomy, kosztowała chyba coś koło 80k. Ogólnie chodzi mi o ten samolot i jego poprzednie wersje.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Dzieki! Narazie mysle nad TULAKiem jest tani z w zakupie i esploatacji no i troche tego lata

  4. #4
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    Ludzie, szanujcie swoje życie.
    jarekch likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    A konkretniej to co masz na myśli? ULM w ogóle czy Tulak?

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitekman Zobacz posta
    Ludzie, szanujcie swoje życie.
    Mozesz cos wiecej napisac?


    @JosePL: ULM ogolnie

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Witam,

    podobny problem miałem kilka lat temu, oferta ulm-ów jest bardzo szeroka, latałem kilkoma z nich , virusem, tulakiem (tym co jest na allegro), skylarkiem, tecnamem 2002, zodiakiem...itd. no i tl 96 star, którego finalnie nabyliśmy (ze znajomymi na spółę) , jedna podstawowa sprawa jeżeli nie wiesz dużo o silnikach to nie kupuj samolotu z napędem typu bmw lub subaru (najbardziej popularne aerokonwersje), sam szkoliłem się i latałem sporo na beemce (silnik wymaga ciągłego serwisu jest awaryjny i że tak powiem kapryśny , temat na dłuższą pogawędkę), jedyny silnik godny uwagi dla ulm-a to rotax ewentualnie jabiru, ale koszty eksploatacji i usuwania ewentualnych usterek będą droższe dla jabiru. Jeżeli chodzi o samolociki to wiadomo nowy to nowy, jeżeli chodzi o używane to do szkolenia i dla początkujących polecam zodiaka, tania solidna w wykonaniu i łatwa w lataniu maszyna, jedyny minus że Vmax to około 150km/h, z szybszych maszyn tecnamem 2002 lata się bardzo przyjemnie , ale i cena inna, proponuje polatać przed zakupem , sprzedający nigdy nie ma z tym problemu , a jak ma to tylko tyle że samolot, który sprzedaje też ma.

    ps. tulaka nie polecam, prędkość przelotowa około 130km/h , tylne kółko w tym samolociku to wymagająca zabawa , a przy silnym wietrze bardzo trudna sztuka do opanowania, no i beemka.....




    Pozdrawiam

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Takie pytanie z czystej ciekawosci i troche OT. Nie siedze w temacie ULMow wiec nie wiem. Ktory dokladnie silnik bmw tam wkladaja? M52/54 czy raczej cos z nowszych?

    Pozdrawiam

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Żaden z samochodowych (za ciężkie), montuje się motocyklowe silniki BMW w układzie boxer, z nowszych to 1200GS.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Dzieki!

  11. #11
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Również kilka lat temu miałem podobny dylemat, wybrałem właśnie Tulaka którym latałem przez 5 lat, poniżej napiszę kilka słów czemu akurat ten samolot ale przede wszystkim zwróć uwagę na dwie rzeczy: eksploatacja i bezpieczeństwo.

    Decydując się na zakup musisz brać pod uwagę nie tylko cenę wyjściową ale przede wszystkim ile będzie cię kosztowało utrzymanie maszyny w odpowiedniej kondycji. Problemy eksploatacyjne mogą nie tylko zdrenować portfel ale i skutecznieodebrać chęci do latania. Z mojego punktu widzenia konstrukcja samolotu w tym przedziale cenowym musi być prosta, dająca się łatwo i względnie tanio naprawić, dlatego odpuściłem wszelkie płatowce laminatowe. Nie bez znaczenia jest również wiek samolotu, im młodszy tym potencjalnie mniej będziesz musiał zainwestować po zakupie. Jak wolisz latać niż grzebać to zdecydowanie Rotax 912, BMW jest dobre dla zaawansowanego majsterkowicza.


    Kolejna kwestia to bezpieczeństwo: jeżeli dany typ statystycznie rozbija się dość często w stosunku do ogólnej liczby latających egzemplarzy to raczej odpuściłbym jego zakup niezależnie czy dzieje się to z przyczyn technicznych czy winy pilota. Większość z nas musi wkomponować latanie w czas wolny od pracy a zabrany rodzinie więc o mistrzowskim opanowaniu trudnego sprzętu jak z aeroklubowych historii o Zlinach możemy zapomnieć. Cześć „okazyjnych” konstrukcji ultralekkich to w zasadzie prototypy w których TY pełnisz funkcję pilota doświadczalnego i mając niefart możesz przypadkiem odkryć niekoniecznie pożądane właściwości pilotażowe.


    Odnośnie Tulaka to jest to samolot klasyczny co ma swoje plusy i minusy. Wygląda jak Taylorcraft i lata jak Taylorcraft, siły na sterach są takie jak w dużych samolotach szczególnie lotki są ciężkie natomiast bezpośrednie przełożenie daje poczucie „czucia” samolotu. W zakrętach wymaga dobrej koordynacji i pracy sterem kierunku ale błędy są tylko sygnalizowane, nie robi przykrych niespodzianek. Zakręcić można praktycznie w miejscu, dzięki dużej powierzchni nośnej i charakterystyce profilu Clark Y manewry nawet przy małej prędkości są bezpieczne. Odnośnie tylnego kółka to jest ono oczywiście bardziej wymagające ale nie jest to też wiedza tajemna i spokojnie można opanować lądowania nawet przy silniejszym wietrze. Osobiście wolę klasyczny układ podwozia ze względu na większy komfort lądowania na trudnych lądowiskach czy terenie przygodnym. Generalnie Tulak ma mocną konstrukcję i z odpowiednimi oponami nadaje się do lekkiego bush flyingu, to jest samolot do przebywania w powietrzu dla przyjemności i lądowania gdzie chcesz (oczywiście w granicach rozsądku). Jeżeli nie latasz po kresce z A do B to mało który samolot daje więcej frajdy.


    Co do minusów to Tulak Tulakowi nie równy. Poza nielicznymi egzemplarzami nie były produkowane seryjnie tylko składane w warsztatach późniejszych użytkowników więc decydując się na konkretny trzeba się mu dobrze przyjrzeć. Ponieważ skrzydło wykonane jest z drewna jakość materiału, rodzaj użytego kleju i rzemiosło mają ogromne znaczenie. Szczególnie w egzemplarzach sprowadzonych z Czech warto to dobrze sprawdzić. Osobiście szukał bym takiego ze skrzydłami wykonanymi w Polsce i laminowaną krawędzią natarcia oraz końcówką. Tulak nie jest też zbyt wygodny w środku, przy wzroście ponad 180cm mieścisz się na styki to była główna przyczyna dla której sprzedałem swojego. Zbiornika ma tylko 45l pojemności więc turystyka wymaga częstych międzylądowań (przydają się żeby rozprostować plecy). Prędkość przelotowa 120-140 km/h przy spalaniu 12-15l na 912UL


    Przy kwocie którą dysponujesz możesz się jeszcze zastanowić nad Skyrangerem. Wygląda jak torba bazarowa z ZSRR ale to sprawdzona i bezpieczna konstrukcja dająca dużo frajdy z latania.


    Mam nadzieję że trochę pomogłem, powodzenia !
    alien and Atco like this.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    @przemo pomijajac koszty paliwa, jak ksztaltowal sie koszt eksploatacji przy np. 100-200h rocznie latania? (tulak)

  13. #13
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Przy nalocie powyżej 100h powinno wyjść ok. 170-200 zł/h w zależności od stanu egzemplarza który kupisz i wliczając "fundusz remontowy" (to najtrudniej oszacować bo naprawy Rotaxa tanie nie są)

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Co myślicie o 3xtrim lub jk05 Junior? Można je znaleźć w granicach 100 tyś złotych.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie latałem żadnym z nich ale o 3xtrim mogę powiedzieć, że jest to samolot w którym jak pokazuje praktyka z ostatnich miesięcy potrafi odpaść koło podwozia głównego w trakcie lotu. Sam sobie odpowiedz .

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Jako ciekawostka, do porównania czym różni się tym temacie "hameryka" od Starego Kontynentu...
    10 najtańszych samolotów w USA

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    A czy jest jakiś kolega forumowicz który posiada CH701 STOL? Jestem ciekaw opinii na temat tego samolotu jak i kosztów jego eksploatacji.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez buzz Zobacz posta
    Co myślicie o 3xtrim lub jk05 Junior? Można je znaleźć w granicach 100 tyś złotych.
    Pół roku temu kupiłem JK05 Juniora - i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Mało pali, szybko lata (160-180 na liczniku). Jedyna wada - brak hamulców aerodynamicznych, przez co na lotniska "z podejściem znad drzew" lepiej latać dopiero po wlataniu się w niego.

    Ostatnio pożyczył go ode mnie człowiek mający ponad 190 cm wzrostu ("na próbę, bo nie wierzę, bym w niego wszedł") - i po pierwszym locie umówił się już na kolejne :-)

    Jak chcesz, to jest do pomacania w Bobrownikach k. Warszawy.

    Łukasz
    --
    Ultralekki JK05 Junior do wynajęcia (Warszawa)
    https://www.pozyczsamolot.pl

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    A jaki udźwig ma Twój JK05 Junior? Na egzemplarzu, na którym ja latałem można było załadować wraz z paliwem zaledwie 138kg. Czyli dwie lekkie osoby (po 70 kg) przekraczają MTOW Juniora, nie wspominając o paliwie.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mafistor Zobacz posta
    A jaki udźwig ma Twój JK05 Junior? Na egzemplarzu, na którym ja latałem można było załadować wraz z paliwem zaledwie 138kg. Czyli dwie lekkie osoby (po 70 kg) przekraczają MTOW Juniora, nie wspominając o paliwie.
    Niestety, witaj w świecie samolotów ultralekkich. Dopóki nie zmienią przepisów tak, by podnieść MTOW z 450 do 600 kilo, nie znajdziesz sensownego ULL którym legalnie można lecieć w trasę w dwie osoby.

    Mój pusty egzemplarz waży 298kg i taki jest standard - wszystkie wg papierów ważą 295-303 (+ew spadochron). W praktyce większość tego, co lata, albo jest zarejestrowane na Słowacji (dopuszczalne 600 kilo), albo w środku jest tylko pilot, albo... przepisy swoje, a praktyka swoje.

    Ł.
    --
    Ultralekki JK05 Junior do wynajęcia (Warszawa)
    https://www.pozyczsamolot.pl

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •