Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie AVGAS 100LL problemy


    Polecamy

    Czy mógłby ktoś przybliżyć o co chodzi z tą obecną wrzawą w sprawie AVGAS-u?
    Czy dobrze rozumiem, że teraz każdy podmiot pośredniczący w sprzedaży paliwa musi ubiegać się o koncesję?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Chyba i kaucję chodzi.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Aerokluby muszą posiadać koncesję na sprzedaż paliwa. Inna sprawa, że chyba nie bardzo wiedzą jak ją uzyskać, gdyż nikt się z tym nie określił...

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Żeby przejść proces koncesyjny, a zwłaszcza pokryć związane z tym koszty to na lotnisko musiałoby przylatywać codziennie po kilkanaście obcych samolotów. Dla większości mniejszych lotnisk to nierealne....
    Wraca zatem stare.... Wtedy radziliśmy sobie "pożyczając" paliwo w klubie X które "oddawaliśmy" gdy z tego klubu przyleciał ktoś do nas z rewizytą. To jeśli chodzi klubowiczów, a co maja zrobić właściciele prywatnych statków powietrznych? Wozić avgas samochodem w baniakach? Lecieć na Okęcie, Balice, Ławice, Rębiechowo itp. żeby zatankować???
    Ale ponieważ potrzeba matką wynalazków, to ludziska sobie jakoś z tym poradzą, do czasu aż ktoś tam "u steru" zmądrzeje....

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Może będzie tak jak w Afryce czy Czechach. Obecni dystrybutorzy (posiadający koncesje) kupią małe ciężarówki - cysterny z pompami do wydawania paliwa i dostawy będą door to door.

  6. #6

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @Beteleguese

    Na niektórych lotniskach przecież tak jest. Choćby EPBC lub nawet EPLL. Tankuje się wprost z cysterno/dystrybutora, tam problemu nie ma. Problem dotyczy mniejszych, aeroklubowych i prywatnych lotnisk, gdzie przylatuje może 1 obcy samolot dziennie (albo wcale). Żaden "Orlen" nie będzie dla 50, czy 100 litrów paliwa dziennie kupował i utrzymywał cysterny. Jedyna opcja to "odkupywanie" paliwa od lokalnego administratora, niestety obecnie niemożliwa.
    Jedyny ratunek to 1. przywrócenie starych przepisów, 2. zwiększenie roli lotnisk kontrolowanych, gdzie paliwo jest. Wprowadzenie zasady, że jeśli tylko się tankuje i odlatuje to lądowanie i handling jest za darmo. Nie mówię tu oczywiście o EPWA, ale o tych gdzie ląduje 1 Ryanair i 2 czartery dziennie (czyli o większości).

  7. #7
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •