Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree7Likes

Wątek: Piper Pa38

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie Piper Pa38


    Polecamy

    Witam,

    Samolocik jak w tytule. Co o nim sądzicie?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Chętnie się podłączę do tematu, jeśli można. Może ktoś latał PA38 i C150 i mógłby podzielić się swoimi wrażeniami co do różnic.

  3. #3
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Osiagi bardzo podobne. Pa38 latalem tylko raz 1h, ale prowadzilem obsluge na nim przez kilka lat. Jedyne co dla mnie jest lepsze w Pa38 to widocznosc z kabiny-naprawde dobra. Z instruktorem robilismy przeciagniecia na Pa38 na 6500'.... Bralbym cessne.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o "pojemność" kokpitu, oba tak samo ciasne?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Niestety nie leciałem PA38, to bardzo rzadka maszyna w moich stronach.

    Tutaj masz obszerny artykuł w którym ktos punktuje różnice miedzy tymi samolotami (jemu chodzi o porównanie z 152) i miedzy innymi twierdzi ze PA ma więcej miejsca w środku i dużo lepsza widoczności ale znajdziesz tam dużo więcej informacji. On wybrał PA.


    Piper Tomahawk versus Cessna 152 | Flight

  6. #6
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    Potwierdzam co napisal Saturn5, duzo wiecej miejsca w Pa38.

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    mam ponad 1000h w pa38, z punktu widzenia instruktora genialny samolot do szkolenia, duzo lepszy od c150, wiekszy, wygodniejszy - mniej wybacza wiec nauczysz sie wiecej niz na c150. Jak opanujesz tomahawka to z kazdym samolotem sobie poradzisz, konwersja na senece, cherookie i inne PA bedzie bezproblemowa

    wady - samolot starej daty wiec wolniejszy i drozszy niz tecnam czy diamond ale ze staroci to moim zdaniem najlepszy

  8. #8
    Awatar aviata

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matrox Zobacz posta
    Witam,

    Samolocik jak w tytule. Co o nim sądzicie?
    Jeśli kolega myśli o tym PA38 z Litwy, to polecam zadbać przed zakupem, aby sprzedający załatwił wydanie ARC

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2016

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Rzeczywiście "Traumahawk", czy określenie trochę na wyrost.
    A co z resursem skrzydeł? Całe do wymiany, czy tylko przegląd i ew. jakieś elementy są wymieniane?

  11. #11
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    A ja polatałem trochę na tym Pa-38, który wisi na allegro. Taka Cessna - dolnopłat. Pocieszny i poprawny.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    To co jest z tym na allegro że taki niedrogi?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie

    Lata silnika się skończyły i kończą się również godziny

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie

    A jak z operowaniem na lądowiskach trawiastych?

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    no wlasnie nie ma info ile mu zostalo na silniku

  16. #16
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matrox Zobacz posta
    A jak z operowaniem na lądowiskach trawiastych?
    da sie, ale nie polecam

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    da sie, ale nie polecam
    kiepsko to znosi?

  18. #18
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    bardziej chodzi mi o performance - z trawy bedziesz mial duzo dluzszy dystans do startu niz w c152

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    ok, rozumiem.

    Ogolnie jak oceniasz ten samolocik i jego eksploatacje, bo pisales ze sporo nim nalatales

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    bardziej chodzi mi o performance - z trawy bedziesz mial duzo dluzszy dystans do startu niz w c152
    Nie bardzo rozumie dlaczego. Jedyny powód jaki mi w tej chwili przychodzi do głowy, to mniejsza średnica kół. Co jeszcze może mieć na to wpływ?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •