Norwegian, Air Italy Polska, Centralwings (tylko pytanie czy zechcą z ATPL frozen i bez TR żadnego).Zamieszczone przez El Wieczor
Jestem właśnie na etapie ustalania swojej ścieżki życiowej. Za rok kończę studia informatyczne w Gdańsku (kompletne minięcie się z powołaniem, ale jak już niedaleko do końca to niech będzie, skończę). Na stałe mieszkam w Szczytnie koło Olsztyna. Moja narzeczona studiuje w Warszawie i kończy studia w tym roku i zaraz zaczyna nowe zaoczne w Krakowie (także minięcie z powołaniem ).
Już podjąłem decyzję, że będę pilotem i nie ma innej opcji. Planuję wszystko zrobić w USA w ciągu najbliższego 1.5 roku.
W tym momencie musimy już myśleć gdzie się osiedlić na stałe. Szczytno wiadomo, miasteczko małe a na lotnisku nic nie lata. Zakładając, że zostaniemy w kraju (bo nie uśmiecha mi się wyjeżdżać za granicę, dopóki ktoś nie zaproponuje mi stawki, że sam nie uwierzę), zostają dwie opcje Warszawa albo Gdańsk. Gdańsk mi się bardziej podoba, ale z Warszawy za to bliżej do Krakowa. Jest jeszcze kilka innych za i przeciw, ale podstawowym kryterium jest praca jako pilot.
Gdzie mogę się starać o pracę po zrobieniu ATPL(F) w Polsce? LOT, Wizz, co tam jeszcze? Czy to są różne stawki w zależności od miejsca zamieszkania, czy jedna linia płaci wszystkim pilotom tyle samo? Czy warto iść do Warszawy? Czy piloci mieszkają także w małych miasteczkach i dojeżdżają do pracy, czy może praca pilota wymaga, że z telefonem w ręku wyczekuje wezwania i musi się zjawić w miarę szybko? Co o tym sądzicie?
Nawias odnosi się do Centrala tylko, czy do każdego z nich? A nie ma opcji sponsoringu już samego TR?
coraz czesciej spotykam sie z ta smieszna teoria... 1.5 roku, zrobie co trzeba, 200h i ziuuuu do LOT albo Wizz. bede pilotem i koniec kropka
minimum 0.5 roku to zajmie Ci weryfikacja tego co zrobiles w US and A. a zeby dostac sie do linii, ktore wymieniles trzeba duuuzo wiecej niz BASIC
pzdr i powodzenia
To się uśmiałem. Gratuluje podejścia do życia. Ja też przerabiałem opcję zostanę pilotem - nie ma innego wyjścia - w wieku 10 lat. Aktualnie kończę informatykę i sceptycznie napiszę - jak Bozia da to może zrobię kiedyś ppl[a]
Generalnie bawi mnie sytuacje gdy ktoś kto niekiedy nie ma pojęcia jak to jest pilotować choćby małą cessnę chce od razu do LOT'u . No ale można i w ten sposób :P
A kto powiedział, że nie mam pojęcia jak pilotować Cessnę? Chyba się nie zrozumieliśmy. To nie jest tak, że dzisiaj nagle sobie pomyślałem, że będę pilotem. Od roku przygotowuję się teoretycznie do PPLa, którego mam w lipcu w USA. Przy okazji uczę się rzeczy "ponad" PPL. Po studiach zamierzam zrobić resztę także w USA ze względu na cenę. Licencja jest brytyjska więc nie powinno być problemu z weryfikacją.Zamieszczone przez rafik_83
A o TR tylko tak się pytam. Trzeba będzie to się zrobi. Jaki problem?
Gratuluję podejścia do życia :PZamieszczone przez rafik_83
rafik_83 napisał/a:
Generalnie bawi mnie sytuacje gdy ktoś kto niekiedy nie ma pojęcia jak to jest pilotować choćby małą cessnę chce od razu do LOT'u . No ale można i w ten sposób
Jednym słowem...
...zostałeś potraktowany protekcjonalnie El Wieczor
El Wieczor
Oczywiscie ze piloci mieszkaja w malych miasteczkach a nawet w malych wioseczkach!!!
powodzenia i pozdrowienia
protekcjonalnie?? nie napisane jest w sumie, ze kolega El Wieczor potrafi ta rzekoma Cessne pilotowac. nigdzie nie napisal tez, ze jest pilotem. w kolejnym swoim poscie napisal/potwierdzil to sam, ze dopiero przygotowuje sie do PPL a ponadto uczy sie naprzod do czegos wiecej niz PPL, co raczej potwierdza, ze owej Cessny pilotowac nie potrafi. nastepna rzecz to taka, ze nawet nie wie (a przynajmniej nie wspomnial) jaki jest jego stan zdrowia a jednak jest to jedna z podstawowych rzeczy a juz bierze sie za pytania w stylu 'gdzie moge pracowac jak skoncze to czego moze nawet nie zaczne'. nie jestem jedna z osob, ktora bedzie za wszelka cene rzucala klody pod nogi ludziom, ktorzy maja marzenia i ktorzy darza do ich spelnienia. wrecz przeciwnie. w sumie, moze mnie samemu wlaczyl sie teraz instynkt 'protekcjonalny'. El Wieczor, zanim wpakujesz sie w koszta, radze Ci wybadac dokladnie co i jak jest z podstawowymi rzeczami. o tym bylo wielokrotnie pisane na forum. wiem ze nie jestes jakims swiezym uzytkownikiem, ale niestety, prawie ze na codzien mam do czynienia z ludzmi, ktorzy sa bardzo entuzjastyczni co do zawodowego latania, zakladaja sobie wielkie plany na przyszlosc, snuja marzenia, ze 'ktoregos dnia beda'... ale nie jest im to dane. a to wszystko z glupich powodow najczesciej.Zamieszczone przez nex
nie chce teraz pisac dlugich wywodow (chociaz i tak post jest dlugi wystarczajaco) i nie chce byc tzw. 'Hamulcowym' ale caly ten topik, jego tresc oraz miejsce umiejscowienia (dzial) pasuje mi bardzo do czesto zadawanych pytan w stylu 'jaka uczelnie musze skonczyc, zeby zostac stewardessa??'
pozdrawiam
K
Ok, żeby nie było... mam I i II klasę. Jutro wydrukuję, zrobię 100 kopii ksero i wyślę poleconym priorytetem ludziom z forum. Potem poproszę o potwierdzenie na piśmie wpłacenia zaliczki na kurs, zrobię spis lektur, które przeczytałem, odpowiem na 100 losowych pytań PPL JAA i poddam się psychotestowi rejestrowanemu kamerą. Będę mógł wtedy zadać pytanie na forum i nie być zjechanym i wyśmianym na wstępie z reguły?Zamieszczone przez kszyhu77
Tak jak juz ktos napisal - niekoniecznie musisz mieszkac tam gdzie jest baza przewoznika. Tyle, ze moze sie to wiazac z ograniczonym pobytem w domu. Maz mojej kolezanki (Polka, stewa w LTE) jest pierwszym w Air Europa i glowna baze ma na Majorce, co nie przeszkadza mieszkac mu w malym miasteczku na Teneryfie.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Dzięki za info. A jak z tymi stawkami? Czy miejsce zamieszkania nie robi różnicy jeśli to ta sama linia?
El Wieczor, oczywiscie to co napisales to byl sarkazm i to na dodatek to byl ten najgorszy jego rodzaj, polaczony ze zloscia, ze Cie nie zrozumiano. odpowiadam tylko dlatego, ze mnie akurat zacytowales. kolego, nie musisz przysylac mi kopii zadnych swoich certyfikatow medycznych czy innych kopii dokumentow, makulatury nie potrzebuje. a poza tym zamiast obruszac sie za to, ze ktos Cie rzekomo 'zjechal' (chociaz wcale tak nie bylo) przeczytaj jeszcze raz swoj post, zobacz w jakim dziale go umiesciles i jaki mu nadales tytul. moze dotrze do Ciebie, dlaczego Twoj post potraktowany zostal tak a nie inaczej. wspomnialem juz wczesniej, ze nie jestem z tych co rzucaja klody pod nogi. w miare moich mozliwosci chetnie pomoge koledze, ktory ma marzenie takie jak sam ja mam. tym bardziej, ze piszesz, ze licencja, ktora chcesz robic, jest brytyjska. Jesli bedziesz mial jakies pytania dotyczace konkretow, kwestii formalnych i dokumentow wymaganych, wal smialo jesli nie bede wiedzial ja, zapytam naszych instruktorow i oni odpowiedza na nie. pracuje w klubie lotniczym, wiec mam z nimi stycznosc.
Pozdrawiam i nie obruszaj sie ;-)
Krzysiek
Spoko
A co do działu, to ja dobrze wiem, że temat nie pasuje do GA.
Tylko, że kiedy nie umieszczę tematu związanego z licencjami liniowymi, itp. w lotnictwie cywilnym, to ZAWSZE są przenoszone do działu GA. Tym razem postanowiłem dać trochę odpocząć adminom
El Wieczor, po tym moim poprzednim wpisie, az sam jeszcze raz przeczytalem Twoj pierwszy post. widze, ze zainteresowania informatykow zmieniaja sie w tym samym kierunku ;-) sam jestem z wyksztalcenia informatykiem i pracyje przy telefonii IP w tej chwili (to na pelny etat, a w wolnym czasie jestem w dziale operacyjnym w klubie, tak jak juz wczesniej napisalem) jak tak dalej pojdzie to informatykow w polsce zabraknie ;-) bo wszyscy beda chcieli byc pilotami ;-)
Pozdrawiam
K
No mój kumpel z grupy ma to samo
Może coś w tym jest.
Ja spędzam około 6 dni w miesiącu w domu, jak mam dobry grafik.Zamieszczone przez El Wieczor
Nie tylko informatycy odnajdują się na nowo Mnie oświeciło w wieku 32 lat i kilku latach prowadzenia rodzinnej firmy. I studia też były pomyłką...
PS
kszychu77, po ukończeniu PPL w Polsce też wyjeżdżam na wyspy na dwa lata. Może spotkamy się na "five o'clock" na Twoim lotnisku...
PS2
El Wieczor, na stronie aviatora jest forum, na którym AllOver odpowie na dręczące Cię pytania. Jest czynnym pilotem liniowym i wiele interesujących Cię wątków jest tam poruszonych. Polecam lekturę.
Peace for all pilots
Zakładki