Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie Resurs silnika i mogas dla użytku GA


    Polecamy

    Witam,
    Mowa tu o silnikach montowanych w przykładowych cessnach itp
    Zakładając, że resurs typowego silnika wynosi 12lat lub 1800h to czy da się to wydłużyć dla użytku prywatnego?
    Co jeśli silnik ma nalatane tylko 500h a kończy się okres 12 letni?

    Druga sprawa to mogas. Do jakich silników mozna stosować zwykłą benzynę i ile kosztuje zatwierdzenie?

  2. #2
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O ile nic się nie zmieniło to na silniku po 12 latach można dolatać resurs ale samolot może być wtedy wykorzystywany tylko do użytku prywatnego.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    O ile nic się nie zmieniło to na silniku po 12 latach można dolatać resurs ale samolot może być wtedy wykorzystywany tylko do użytku prywatnego.
    Zdaje się , że to kosztuje, a i godziny na prywatny użytek też chyba można przedłużyć.

  4. #4
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie

    W uzytku prywatnym nie ma ograniczenia lat i godzin. Po osiagnieciu np. 12 lat lub 1800 godz mozesz przedluzyc 12lat/1800godz o 20%. Dopiero wtedy silnik wchodzi na tzw GR24 (generic requirements) gdzie co 100 godz musisz robic sprawdzanie kompresji, odnotowanie ile silnik spala oleju, wymian filtru i oleju. Jesli nic sie dalej nie dzieje mozesz nadal silnik normalnie eksploatowac..

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2016

    Domyślnie

    Zakładając resurs 12lat/1800godz.
    Kupuje c152 z takim motorkiem w którym właśnie skończyły się lata a jest jeszcze 500h na silniku. W takim wypadku spokojnie mogę latać te 20% tj 2 lata a po nich muszę dodatkowo przy przeglądach wykonywać prace o których piszesz. Dobrze to pojąłem? Jakąś książkę się do tego prowadzi?
    Jak się ma ARC do skończonego resursy 12/1800 ?
    No i jeszcze kwestia paliwa mogas, jakiś certyfikat itp?

  6. #6
    Awatar aviata

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Kolego tu masz warunki, jakie musisz spełnić żeby użytkować silnik po resursie:
    http://ulc.gov.pl/_download/ltt/ciag...rezesa-ULC.pdf

    Silnik na C152 ma TBO 2400FH/12Lat. Na paliwo musisz mieć STC.

  7. #7
    Awatar kogut

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Blackpool, EGNH

    Domyślnie


    Polecamy

    20% doliczasz do 1800/12 lat i masz od nowosci/remontu 2160godz/14.4lat, dopiero potem rozpoczynasz GR24. Co do zapisywania to my wpisujemy w ksiazke silnika (rozowa strona) oraz do dokumentacji na przegladzie.
    ARC dziala tak samo. Jesli samolot jest zdatny po przegladzie do lotu to dostaniesz certyfikat.
    Tak jak kolega aviata napisal c152 z lycomingiem ma 2400TBO, c150 z continentalem O-200 ma 1800.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •