Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie Jak negocjować cenę wynajmu C152


    Polecamy

    Zakończyłem PPLkę i rozglądam się za jakąś korzystną ofertą budowy nalotu, ale prawdę mówiąc nie wiem jakie kryteria powinienem przyjąć i na co zwrócić uwagę. Samolot, który pewnie najczęściej będę eksploatował to C152, szkolenie zamierzam ciągnąć aż do "bohatera" i tu pojawia się pytanie natury finansowej co jest najbardziej opłacalne. Czy podpisać z jedną firmą umowę szkolenia zawodowego razem z budową nalotu czy może w jakiś inny sposób to wszystko zaplanować?
    Moje kryteria to:
    1. Żeby wszystko wyszło jak najtaniej, ale bez wyraźnej szkody dla jakości, czyli wyższa cena jest akceptowalna jeśli rzeczywiście warto.
    2. Lotnisko Babice, Modlin lub Sobienie

    Jeśli wybiorę umowę do szkolenia zawodowego, to na co zwracać uwagę przy podpisywaniu?
    No i pytanie, które mnie najbardziej nurtuje, to jaka stawka brutto za C152 jest obecnie przeciętna na w/w lotniskach i jeśli przykładowo za PPL zapłaciłbym 480zł brutto, to jaką kwotę netto powinienem negocjować do budowy nalotu w umowie zawodowej, która będzie zwolniona z VATu (przyjmując do szkolenia ten sam ośrodek)? Czy jedynie tę kwotę pomniejszoną o 23% czy odpada też koszt instruktora? O tyle mnie to ciekawi, że jedna z firm, którą pytałem jakiś czas temu dla lotów PPL(A) (czyli z instruktorem i VAT 23%) zaproponowała 500zł brutto, a dla budowy nalotu 440zł netto czyli coś tu się nie zgadza, bo to nie jest nawet pomniejszone o te 23%, a co dopiero z jakimś upustem z tytułu wykupu większej ilości godzin naraz. Jeśli możecie to proszę rozwiejcie moje wątpliwości.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jeśli to firma z Babic to chyba wiem nikogo chodzi i nie wszędzie tak to wyglada

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Chciałbym odświeżyć temat i spytać jak to jest ze zwolnieniem z VATu zakładając program od zera do bohatera.
    Kiedy vat 0% obowiązuje i pod jakimi warunkami zaczynając od PPL(A), poprzez budowę nalotu i poszczególne szczeble szkolenia?
    Czy muszę mieć podpisaną jakąś kompleksową umowę z jednym ośrodkiem, czy da radę to też zrobić szkoląc się w różnych szkołach?
    Czy jest możliwa budowa nalotu bez VATu w różnych ośrodkach, tam gdzie nam akurat wygodniej?

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W dużym skrócie i bez wchodzenia w zbędne szczegóły: żeby było wszystko bez VAT musisz podpisać umowę 0-ATPL i w jednym ATO zrobić całe szkolenie. Jak podpiszesz taką umowę a np. po PPL zrezygnujesz i będziesz chciał się szkolić dalej w innym ośrodku to ATO doliczy Ci VAT.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie, ale to dla mnie trochę za duży skrót. Bo o ile wiem PPL nie da się z VATu zwolnić więc de facto umowę do ATPL(A) i tak się podpisuje po PPLce, a jeśli przed to zerwanie umowy po PPLce niczym pod względem vatu nie grozi.
    Chodzi mi bardziej o to, czy tylko umowa kompleksowa daje to zwolnienie z vatu czy można ją rozbić na poszczególne składowe typu MEP, IR, CPL.
    No i jak to jest z budowaniem nalotu, czy musi być zawarte w takiej umowie czy zawsze podlega vatowi 0%?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    No więc jesteś w błędzie

    Generalnie w wielu ośrodkach w Warszawie, Łodzi i Poznaniu jest tak, że jak przyjdziesz do nich i podpiszesz umowę 0-ATPL to całość będzie zwolniona za VAT (PPL i budowa nalotu również). Jest to zgodne przepisami. Natomiast, jest to zgodne z przepisami pod warunkiem że zrobić całe szkolenie jako "zintegrowane 0-ATPL" mimo, że lotniczo jest to szkolenie modułowe.

    Często jest jednak tak, że ośrodki bojąc się, że po PPL rozwiążesz umowę i się zawiniesz biorą od Ciebie pieniądze "z VAT" i jak zrobisz wszystkie uprawnienia, to potem ten "VAT" jest rozliczany (np. zamiast za CPL+ME zamiast 25 tys. płacisz 5, bo te 20 już wcześniej zapłaciłeś na poczet ewentualnego VAT.

    Jeśli robisz PPL, nalot NVFR oddzielnie, to będziesz musiał ponieść koszt VAT. Podobnie z IR i ME, jeśli nie podpiszesz umowy na CPL+IR+ME to za IR i ME dostaniesz z VAT. Wyjątek od tej regóły, jeśli najpierw zrobisz CPL, to potem jako posiadacz CPL ewentualnego IR możesz robić już ze zwolnieniem, bo będzie to skzolenie zawodowe, zawodowego pilota który rozszeża swoje uprawnienia.

    No ale żeby tak zrobić, to musisz mieć min. 200h wymagane do CPL bez uwzględnaiania nalotu z IR.

    Piotrek

  7. #7
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefan1980 Zobacz posta
    Kiedy vat 0% obowiązuje i pod jakimi warunkami zaczynając od PPL(A), poprzez budowę nalotu i poszczególne szczeble szkolenia?
    VAT 0% nie występuje w usługach lotniczych. Możesz uzyskać zwolnienie z VAT, a to nie to samo co VAT 0%.
    Zwolnienie z VAT dotyczy szkoleń kształcenia zawodowego, więc nie musisz podpisywać umowy 0-ATPL, wystarczy umowa na szkolenie do CPL. Przy takiej umowie nawet budowanie nalotu do CPL, przed właściwym szkoleniem, będziesz miał zwolnione z VAT.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Oczywiście VAT 0% i VAT zw to bardzo różne rzeczy niemniej z perspektywy nabywcy nie ma to żadnego znaczenia i efekt jest w 100% ten sam wiec nis ma co sie nad tym rozwodzić.

    Czym sie różni w praktyce szkolenie 0-cpl od 0-atpl? Brakiem ir? Kto normalny w tych czasach robi cpl nie robiąc przy okazji fATP?

  9. #9
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Czym sie różni w praktyce szkolenie 0-cpl od 0-atpl? Brakiem ir?
    Brakiem IR, ME i kursów teoretycznych do tych uprawnień zawartych w kursie teoretycznym ATPL.

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Kto normalny w tych czasach robi cpl nie robiąc przy okazji fATP?
    Np ktoś, komu nie zależy na pracy w liniach, ale bierze pod uwagę zawodowe korzystanie z samolotów GA.
    Poza tym jak komuś zależy głównie na obniżeniu kosztów latania o VAT to po co ma płacić za szkolenie IR, ME i teoretyczne ATPL ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Czyli dobrze rozumiem, jeśli chce się mieć zwolnienie z VATu wszystko to musi być wpisane od razu w umowę razem z CPL? Jeśli cokolwiek będzie na umowie oddzielnej niż CPL, to nie ma szans odzyskać VAT?
    Jeśli to powyższe co napisałem jest poprawne, to idąc dalej, budowę nalotu bez VATu możemy robić tylko w tym ośrodku, z którym podpiszemy umowę do CPL, w umowie obowiązkowo musi być zapis o tej budowie nalotu, a wszędzie indziej poza naszym ośrodkiem będzie nas obowiązywała normalna stawka?

  11. #11
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak dokładnie. Wszystko co jest związane ze szkoleniem zawodowym może być zwolnione z VAT. Jeśli coś nie dotyczy szkolenia zawodowego to VAT 23%.

    Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •