Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie Sprowadzenie samolotu ze Stanów.


    Polecamy

    Witam
    Czy ktos sprowadzal dla siebie albo kogos znajomego uzywany samolot ze Stanow jesli tak to może ktos by opisal jak to wyglada od poczatku do konca. Jakie spotkal problemy po kupieniu i przyplynieciu do Polski samolotu itd. Bo teoria to jedno a praktyka drugie
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-07-2010 o 11:25

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Sprowadzenie samolotu ze stanów

    Cytat Zamieszczone przez phoenixgold
    Witam
    i przyplynieciu do polski samolotu itd
    Moze niektore (te "tanie") plyna ale spora ich czesc po prostu leci. Sa tacy piloci co zawodowo zajmuja sie dostarczaniem samolotow do nawet najdalszych zakatkow tej planety.

  3. #3
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie

    Moze nie doprecyzowalem: zastanawiam sie nad C172 wiec to chyba jedyna rozsadna opcja
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-07-2010 o 11:26

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jakby taka C172 miała przylecieć z Wichita do Polski to ja dziękuję za taki nowy samolot z nalotem kilkudziesięciu godzin .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Jedyna opcja transportu to droga morska w kontenerze cena ok 2 tys $.

  6. #6
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Jakby taka C172 miała przylecieć z Wichita do Polski to ja dziękuję za taki nowy samolot z nalotem kilkudziesięciu godzin .
    To jest bardzo dobre sprawdzenie samolotu, taki pilot lecący moze Ci duzo opowiedziec o takim samolocie.
    Niestety to jest troche trogie (chociaz w porownaniu do ceny samolotu to nie).
    Promem samolot plynie ~2 miechy?
    ALe wiem ,ze mozna takze w kontener i do cargo

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Jedyna opcja transportu to droga morska w kontenerze cena ok 2 tys $.
    Wcale nie jedyna, to dezinformacja. Poza tym taki smaolot do konteneru nie wejdzie - musisz mu minimum skrzydla odmontowac.

    Jest bardzo duzo firm w USA zajmujacych sie dostawa Cessn, Piperow, Beechcraftow, Mooney, Cirrusow wszedzie, nawet do Australi - droga powietrzna. Gdyby droga morska byla jedyna alternatywa to nikogo by nie bylo w tym biznesie.

    To tyla jedna z firm:

    http://www.ferryflights.org/

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Do kontenera 20 stopowego zmieszcza sie 2 samoloty jest w Pl po max miesiacu i o wiele taniej niz droga lotnicza. I jest to normalne ze trzeba skrzydla zdemontowac - wystarczy.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nic na tym swiecie nie ma za darmo. Rozmontowanie i montowanie skrzydel kosztuje, przesylka tez. Wezmy dla przykladu firme Cirrus ktora oferuje swoim europejskim klientom dostawe nowego samolotu w Europie. Po lotach probnych w USA skrzydla sa demontowane i calos jest pakowana do kontenera i nastepnie pewna angielska firma montuje te samoloty juz na gruncie europejskim. Samolot obierasz w Anglii i jest jak nowy bo ma tylko przelatanych pare godzin. Cena za ta operacje: $19995. To tylke z tym twoim "$2 tys.", juz widac od twoich wpisow o FNPT ze masz tendencje na opuszczanie zer jak podajesz ceny. Tymczasem zawodowy pilot dostarczy ci ten samolot na twoje lokalne lotnisko w Polsce za niecale $10 tys., samolot bedzie miec wylatane okolo 35 godzin. Teraz musisz obliczyc co ci sie bardziej oplaca. Placisz okolo $10 tys mniej ale masz extra 30 godzin na silniku/samolocie. Jednym sie to bardziej oplaca inni chca miec nowiutki samolot i sa skorzy zaplacic wiecej. Klient ma wybor i jak widac wybor nie jest jednoznaczny bo obie metody sa uzywane ...

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    To sciagnij mi Cessne 152 do PL, czyli narysuj trase z USA do UK lub IRE wystarczy :-). Ja pisalem ile taka operacja kosztuje przy wlasnym zakupie i transporcie a nie za ile firma to zrobi.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Ja osobiście też jestem ciekawy jak wygląda trasa cessny nad oceanem. A może jakoś inaczej leci? Ze się da to wiem, bo widziałem małe samoloty które przyleciały z USA. Jak by ktoś napisał którędy się leci to był bym wdzięczny.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    To sciagnij mi Cessne 152 do PL, czyli narysuj trase z USA do UK lub IRE wystarczy :-). Ja pisalem ile taka operacja kosztuje przy wlasnym zakupie i transporcie a nie za ile firma to zrobi.
    Tak, bedziesz sam te skrzydla rozmontowywac w USA, sam ladowac wszystko do kontenera i potem montowac w Polsce ... nie masz pojecia o czym piszesz.

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    Ja osobiście też jestem ciekawy jak wygląda trasa cessny nad oceanem.
    Bardzo prosto - masz miejsca jak Grenlandia, Islandia, skaczesz z ladu na lad (lotniska z paliwem sa wszedzie po drodze) majac przy tym zainstalowane dodatkowe zbiorniki na paliwo. Najdluzszy docinek do pokonania nad woda to okolo 1000 km. O wiele trudniejszy jest lot nad Pacyfikiem ale nawet i to robia.


  13. #13
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    To sciagnij mi Cessne 152 do PL, czyli narysuj trase z USA do UK lub IRE wystarczy :-). Ja pisalem ile taka operacja kosztuje przy wlasnym zakupie i transporcie a nie za ile firma to zrobi.
    Tak, bedziesz sam te skrzydla rozmontowywac w USA i potem montowac w Polsce ... nie masz pojecia o czym piszesz.

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    Ja osobiście też jestem ciekawy jak wygląda trasa cessny nad oceanem.
    Bardzo prosto - masz miejsca jak Grenlandia, Islandia, skaczesz z ladu na lad (lotniska z paliwem sa wszedzie po drodze) majac przy tym zainstalowane dodatkowe zbiorniki na paliwo. Najdluzszy docinek do pokonania nad woda to okolo 1000 km. O wiele trudniejszy jest lot nad Pacyfikiem ale nawet i to robia.

    Obrazek
    A na podawanej wcześniej stronce http://www.ferryflights.org/ są nawet mapki z przykładowymi trasami. Wystarczy poczytać

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Saturn piszesz bzdury, zobacz jakie sa odleglosci i zasieg samolotu (troche wieksze niz 1000 km)
    A dlaczego nie mam demontowac skrzydel czy to jest magia tajemna sam pomagalem w demontowaniu skrzydel cessny 150 sp-kdm (sp) dwie osoby daja rade. Skrzydlo jest lekkie.

  15. #15
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Saturn piszesz bzdury, zobacz jakie sa odleglosci i zasieg samolotu (troche wieksze niz 1000 km)
    A dlaczego nie mam demontowac skrzydel czy to jest magia tajemna sam pomagalem w demontowaniu skrzydel cessny 150 sp-kdm (sp) dwie osoby daja rade. Skrzydlo jest lekkie.
    Ale jakie bzdury?

    Odległość z Grenlandii (Narsarsuaq) do Reykiawiku czy Kanady (Goose Bay) to poniżej 700NM.

    http://iserit.greennet.gl/bgbw/facilities.html

    A 700NM wynosi zasięg 152 z Lycomingiem z dodatkowym zbiornikiem (wg instrukcji użytkowania w locie), przy zachowaniu rezerwy na 45min lotu. Jeśli założymy że pilot nie jest kamikaze i wyczeka na sprzyjający wiatr to margines bezpieczeństwa tylko się zwiększa. Jak się komuś chce to może sprawdzić pozostałe odcinki, ale raczej będą krótsze. Jeśli ktoś to robi to znaczy że jednak się da

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Już żeby wsiąść w nowy i niedotarty C152 i przelecieć nad atlantykiem te 700nm, trzeba być kamikaze.

  17. #17
    Awatar phoenixgold

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    KrainaWiecznychŁowów

    Domyślnie

    wie cie co cessna to raczej do kontenera trzeba by wsadzic bo koszty zawse ida do dory a skoro przewiezienie kilku ton frachtowcem kosztuje kilkanascie tys zl wiec nie bedzie drozej w wypadku cessny. A wiecie co pozniej w sensie jak cessna jest juz w kraju ? bo mechanik z papierami musi zlozyc potwierdzic itd i co dalej ktos sprawdza zdatnosc do lutu na jakiej podstawie wpis do rejestru ale czy sa jakies problemy itd bo to w sumie chyba najistotniejsze

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    respekcik dla tych pilotow co robia te trasy w samolotach GA

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky
    Odległość z Grenlandii (Narsarsuaq) do Reykiawiku czy Kanady (Goose Bay) to poniżej 700NM.
    mnie wyszlo 780 mil. Wg instrukcji max zasieg cessny 690 na 10 tys stop. Troche tych mil brakuje, gdzie zapas i pewnosc ze wiatr sie nie zmieni.
    Co innego taki samolot jak Piper Seneca dwu silnikowy mozna swobodnie leciec.

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Nic na tym swiecie nie ma za darmo. Rozmontowanie i montowanie skrzydel kosztuje, przesylka tez. Wezmy dla przykladu firme Cirrus ktora oferuje swoim europejskim klientom dostawe nowego samolotu w Europie. Po lotach probnych w USA skrzydla sa demontowane i calos jest pakowana do kontenera i nastepnie pewna angielska firma montuje te samoloty juz na gruncie europejskim. Samolot obierasz w Anglii i jest jak nowy bo ma tylko przelatanych pare godzin. Cena za ta operacje: $19995. To tylke z tym twoim "$2 tys.", juz widac od twoich wpisow o FNPT ze masz tendencje na opuszczanie zer jak podajesz ceny. Tymczasem zawodowy pilot dostarczy ci ten samolot na twoje lokalne lotnisko w Polsce za niecale $10 tys., samolot bedzie miec wylatane okolo 35 godzin. Teraz musisz obliczyc co ci sie bardziej oplaca. Placisz okolo $10 tys mniej ale masz extra 30 godzin na silniku/samolocie. Jednym sie to bardziej oplaca inni chca miec nowiutki samolot i sa skorzy zaplacic wiecej. Klient ma wybor i jak widac wybor nie jest jednoznaczny bo obie metody sa uzywane ...
    Saturn5 - troche mniej nerwów, bo Twoja wiara w to że amerykańskie myślenie jest najlepsze może być zgubna. Ceny podane przez wrzesiński1 sa jak najbardziej realne - wiem to z pierwszej ręki. jeśli do $2000 dodasza nawet $1000 za zmontowanie itp to i tak bedzie to ciągle o $7000 mniej niż zapłaciłbyś za przelot taka maszyna z USA do PL. Niby dolar obecnie jest tani ale jakby nie patrzeć to ciągle sporo pieniędzy wyrzucone w błoto... znacz sie w ocean.
    no risk, no fun ;D


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •