Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Mniej tłokowych, więcej odrzutowych


    Polecamy


    Opublikowano szacunkowe dane, dotyczące rynku samolotów turystycznych i dyspozycyjnych na świecie, w pierwszym kwartale 2008. Spadła produkcja samolotów tłokowych, wzrosła liczba maszyn z napędem odrzutowym.


    Najwięcej samolotów tłokowych sprzedała Cessna – 113 egz. (na zdjęciu nowy model 400). Na drugim miejscu uplasował się Cirrus, z 73 maszynami tego typu / Zdjęcie: Cessna

    W porównaniu do pierwszego kwartału 2007, obecne wyniki sprzedaży lotnictwa ogólnego są więcej niż zadowalające. Wartość obrotów wzrosła o 16% (5,3 mld USD). Jednak rozwój ten nie był równomierny.

    Liczba wyprodukowanych samolotów z napędem spalinowym spadła aż o 28%, z 554 do 399 egz. Wzrosła natomiast, aż o 41%, liczba samolotów z napędem odrzutowym. W związku z tym, że ceny tych ostatnich są zdecydowanie wyższe, mimo ogólnego zmniejszenia liczby wyprodukowanych egz. w lotnictwie ogólnym – o 7,5% – zanotowano wzrost obrotów.

    Pierwsze miesiące 2008 potwierdziły tendencję powolnego kurczenia się udziału rynku amerykańskiego w ogólnoświatowym. Jeszcze rok temu 67% samolotów tłokowych znalazło swoich nabywców w USA. Wielkość ta stale się jednak zmniejsza. Poprawia to sytuację dużych producentów, którzy dysponując ugruntowaną renomą i gęstą siecią punktów sprzedaży, są w stanie przetrwać ewentualne wahania koniunktury na poszczególnych kontynentach, kompensując powstające tam straty, zyskami z innych regionów świata.

    Z drugiej jednak strony, ciągle większość producentów koncentruje się na rynku USA. Ostatnie osłabienie sprzedaży samolotów tłokowych, powinno zostać tam przezwyciężone w nadchodzących miesiącach. Będą wtedy odczuwalne skutki wprowadzenia w tym roku ulg podatkowych dla sektora lotniczego. Powinno to doprowadzić do obniżenia cen i wzrostu sprzedaży w końcu 2008 i przez 2009. Ze względu na długie okresy realizowania zamówień na samoloty odrzutowe, sytuację tę powinni wykorzystać przede wszystkim producenci maszyn tłokowych.
    http://www.altair.com.pl/start-1208

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie Re: Mniej tłokowych, więcej odrzutowych

    [quote="zeli8"]

    Opublikowano szacunkowe dane, dotyczące rynku samolotów turystycznych i dyspozycyjnych na świecie, w pierwszym kwartale 2008. Spadła produkcja samolotów tłokowych, wzrosła liczba maszyn z napędem odrzutowym.
    Spadła produkcja samolotów tłokowych, wzrosła liczba maszyn z napędem odrzutowym w sektorze samolotow turystycznych?!?!?!
    Chyba chodzilo im o naped turbinowy, a nie odrzutowy.

    ... no chyba ze ja mam jakies bledne zrozumienie co to jest naped odrzutowy.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Mniej tłokowych, więcej odrzutowych

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu
    Chyba chodzilo im o naped turbinowy, a nie odrzutowy.
    Dokladnie tak, nastepny przyklad wadliwego tlumaczenia. Ja czytalem ten artykul po angielsku pare tygodni temu i chodzi o samoloty z napedem turbinowym.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Korekta do mojego poprzednego postu.

    Ten artykul (i liczby) ukazal sie w wielu wersjach, w jednych jest podzial na samoloty turbinowe/odrzutowe w innych samoloty odrzutowe sa wymienione osobno. Patrzac na ten tekst u o gor i to 41% to rzeczywiscie jest to prawidlowe zdanie - o 41% wiecej dostarczono samolotow odrzutowych. Po polsku chodzi tu pewnie o samoloty "dyspozycyjne/odrzutowe" po angielsku chodzi po prostu o kategorie "business jets". Jak wiadomo takie samoloty sa jak najbardziej uzywane czasami w celach 'turystycznych'. :P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •