Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 96
Like Tree1Likes

Wątek: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

  1. #21
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja polecam jednak od poczatku prowadzic dwa logbooki - jeden FAA a drugi JAA. Jest za duzo roznic odnosnie zapisywania roznych rzeczy a nic nie przeszkadza zeby robic wpisy w dwoch na raz. Pierwszy przyklad z brzegu to jak sie lata np do IR z intstruktorem to w JAA jest to tylko "dual" a w FAA "dual" i rowniez "pic" jednoczesnie.

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Pewnie masz racje.

  3. #23

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 3lite
    Logbook właściwy będzie potrzebny dopiero po zrobieniu PPL, więc nie ma się co śpieszyć.
    Od pierwszej lekcji wszystko szło od razu do logbooka, nie było mowy o czym innym. Kupiłem International Pilot Logbook i nie ma żadnych problemów.

  4. #24
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    ma ktos jakies logbooki na kompa? musze jakos nalot zliczyc bo sie pogubilem..
    w excelu nie wychodzi mi zadna funkcja na zliczenie nalotu;
    najlepiej jakby bylo z podzialem: DUAL ; PIC.
    Atco kiedys podawal taki progz ale byl na MACa, a google sypie jakims platnym syfem

    siemanko

  5. #25
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    w excelu nie wychodzi mi zadna funkcja na zliczenie nalotu;
    A jaka np?

  6. #26
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    np formatuj komorki->liczby-> czasowe / niestandartowe gg:mm nie dziala mi to....
    chce np

    02:45
    15:42
    TOTAL:
    gg:mm

    hm?

    itd

  7. #27
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    ok chyba cos mam, nie ma to jak natchnienei z rana
    pzdr

  8. #28
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Ja rozbijam na minuty i godziny, potem godziny przeliczam na minuty i dodaje do minut.
    Po zsumowaniu rozbijam na powrót na godziny i minuty.
    Działa bardzo fajnie.
    Możesz wpisać w 1h 20min, możesz wpisać 80min a i tak suma wyjdzie dobrze.
    Może skomplikowane ale skuteczne.
    Acha zamiana komórki na czas jest nieskuteczna powyżej 24h. 26h:10 min zamieni na 2:10

  9. #29
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Najlepszy to jest system wpisywania czasu co 6 min i tak np 1.2 to 1h12 min itd...
    Latwo sie dodaje

  10. #30
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie logbook jeppesen

    Panie, Panowie,

    Mam pytanie odnosnie wypelnienia logbook-a Jeppesena JAR.
    Jak wpisac prawidlowo loty z instruktorem i samodzielne? W instrukcji logbook-a jest napisane, ze wszystkie loty jako uczen sa PIC (pod kontrola lub bez), czy pod kontrola oznacza lot z instruktorem?
    Kolejne pytanie jakie mi sie nasuwa, to jaka jest roznica miedzy dual, a co-pilot?
    Jesli lecimy z instruktorem, to wpisujemy nalot w rubryce PIC (z adnotacja w remarkach, ze to PICUS) i dodatkowo ten sam nalot wpisujemy w rubryce dual?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Podaję jako ciekawostkę:
    Coradine Aviation Systems LogTen Pro
    Pobrałem wersję shareware i muszę powiedzieć, że bardzo zacne narzędzie i chyba zamierzam sobie zakupić. Niby $70 tu kupę kasy, ale po za wpisaniem danych nic nie muszę robić. On sam sprawdza czy wykonałem w ostatnim czasie odpowiednią ilość lotów, czy moje uprawnienia są jeszcze ważne itd. Tylko takie pytanko do was mam, czy po za tym muszę prowadzić jeszcze normalnego logbooka, papierowego? Z tego co widzę można drukować z tego programu listy wzlotów.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ori Zobacz posta
    Panie, Panowie,

    Mam pytanie odnosnie wypelnienia logbook-a Jeppesena JAR.
    Jak wpisac prawidlowo loty z instruktorem i samodzielne? W instrukcji logbook-a jest napisane, ze wszystkie loty jako uczen sa PIC (pod kontrola lub bez), czy pod kontrola oznacza lot z instruktorem?
    Kolejne pytanie jakie mi sie nasuwa, to jaka jest roznica miedzy dual, a co-pilot?
    Jesli lecimy z instruktorem, to wpisujemy nalot w rubryce PIC (z adnotacja w remarkach, ze to PICUS) i dodatkowo ten sam nalot wpisujemy w rubryce dual?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
    Nie wiem czy aby PICUS to nie jest Amerykański wymysł bo nie słyszałem żeby u nas był stosowany (ale to nie znaczy ze nie mam braku informacji w tym zakresie z tym że nie wiem jak z zaliczaniem takiego czegoś np do nalotu na wyższą licencję przez nasz ULC). Ja wypisuję tak że loty z instruktorem piszę jako dual i w rubruce PIC wpisuję nazwisko instruktora, a lotu samodzielne jako PIC. Różnica miedzy dual a co-pilot jest taka ze dual to lot gdzie pobierasz albo dajesz instruktarz, a lot co-pilot jest w momencie lotu jako pierwszy oficer samolotem z załogą wieloosobową. pozdrawiam MR

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie ZAKUP WARTOŚCIOWEGO LOGBOOK'A! POMOCY!!!!

    Witam Szanowną lotniczą brać

    Korzystajać z okazji, wypada chyba abym najpierw się przywitał, bo to mój pierwszy post na tym forum - do tej pory byłem tylko iwyłacznie bacznym obserwatorem.

    W sierpniu AD 2009 odebrałem swój wymarzony kawałek makulatury PPL(A) z ULC'u, i jak do tej pory siedze na ziemi. Na szczęście pojawiła się perspektywa dalszego rozwoju i przyszedł w końcu czas, na zakup ksiązki lotów. Przejrzałem wszystkie logbook'i oferowane na naszym rynku - i wiele z nich z przykrością należy stwierdzić, ze sie nadają na rozpałkę do kaflowego pieca mojej kochanej babci (zbędne kolumny, albo najczęściej brak tych najistotniejszych) . Jak narazie zamierzam latać w kraju, być może za rok, dwa, pojawi się okazja wyjazdu za granice, ale narazie bądź co bądź chodzi mi o książkę JAA.

    Czytałem kilka dotychczasowych tematów - w których wraz nie padły konkretne przykłady dobrych i przedewszystkim praktycznych ksiązek lotu. Dlatego będe wdzięczny jeśli podzielicie się swoimi uwagami, na temat ksiązek których używacie albo możecie polecić.

    Pozatym:

    1) Nurtuje mnie pytanie: Czy idąc do swojego szefa wyszkolenia, mogę prosić o przepisanie każdego mojego lotu do nowej ksiązki? Czy korzystniejsze będzie też, wniesienie wpisu "Z przeniesienia" i jednorazowy wpis sumy godzin, z całego szkolenia do PPL(A)?

    2) Natknąłem się wśród swoich kolegów na książkę lotów wydaną przez OKL RZESZÓW - podobno jest bardzo wartościową publikacją (zarówno merytorycznie jak i wizualnie) - niestety na chwile obecną jest ona nieosiągalna! W sklepach w których była, jest ona niedostępna - z powodu skończenia sie nakładu, a po telefonie do samego OKL'u usłyszałem ze na chwile obecną książka nie jest w sprzedaży, a jest tylko wydawana na własny użytek ośrodka :/ Czy ktoś z Was ma dostęp do zakupu tej książki? Ewentualnie jest studentem w Rzeszowie i może ją nabyć we własnym imieniu?

    Będe bardzo wdzięczny za pomoc, i mam nadzieję że zadomowie tu na dłużej.

    [.... Do miłego....]

  14. #34

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Ja osobiście używam Jeppesena JARowskiego i mogę jedynie powiedzieć, że jest czytelny, trwały i poojeemny - aczkolwiek trzeba pamiętać że to jest logbook JAA, więc nie ma np. rubryki cross-country.

    Co do Twojego pyt. nr 1: podobno w Polsce praktykuje się wpisywanie szkolenia jako jeden lot. Innymi słowy, jak chcesz wpisać sobie wszystko osobno, to patrzą na Ciebie jak na głupka (na mnie tak instruktor popatrzył). Z drugiej strony, podobno za granicą patrzą na Ciebie jak na głupka, jeśli masz wpisany jeden kilkudziesięciogodzinny lot. Aby jakoś rozwiązać ten problem postanowiłem uzupełnić sobie wszystko tak, jak to nakazują JARy (z resztą odpowiednia instrukcja znajduje się na pierwszych stronach logbooka), czyli jeżeli przerwa pomiędzy dwoma lotami trwała mniej niż 30 minut, to taką serię wpisywałem w jednej linijce. U mnie była o tyle prosta sprawa, że chronometraż jest komputerowy i po prostu uzupełniałem wszystko zgodnie z tym, co wydrukowano mi w ośrodku. Wpisanie całego szkolenia do PPLki zajęło mi niecałe 5 stron po 18 linijek.
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 08-02-2010 o 00:08

  15. #35

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miniQ
    1) Nurtuje mnie pytanie: Czy idąc do swojego szefa wyszkolenia, mogę prosić o przepisanie każdego mojego lotu do nowej ksiązki? Czy korzystniejsze będzie też, wniesienie wpisu "Z przeniesienia" i jednorazowy wpis sumy godzin, z całego szkolenia do PPL(A)?
    Nie wiem jak jest w Polsce ale nikt normalny w USA by nie przepisywal logbooka. Nie mowiac ze to praktycznie nielegalne - logbbok zawiera sporo wpisow zrobionych prze instruktorow/egzaminatorow z ich podpisami - czy chcialbys moze podrabiac ich podpisy? Zakladasz nowy logbook i wpisujesz sumaryczna 'przeniesiona' calosc. Oczywiscie starego logbooka nie wyrzucasz ...

  16. #36

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    No to po co się pchasz do odpowiedzi skoro nie wiesz jak jest w Polsce? W Stanach nie widziałem nikogo, kto by się szkolił i do zapisywania nalotu używał tzw. "Książki ucznia pilota". Po prostu od początku prowadzi się zwykły logbook. W Polsce (o której jak już wspomniałeś nie masz pojęcia), używa się takich oto książek. Jedyna rzecz, którą posiadają te książki, a której nie ma w zwykłym logbooku, to miejsca na uwagi (dużo miejsca na uwagi), w których instruktor wpisuje czasami kompletne bzdury żeby tylko coś wpisać. Nie będę się rozwodził, że według mnie jest to bez sensu. Tak czy inaczej ja wpisałem do nowego loga loty podobnie jak Krasnall i wszystko gra, nikt nie ma z tym problemów, nikt się krzywo nie patrzy, a jakby się patrzył to jest jego problem. Uważam, ze tak jest klarowniej.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-02-2010 o 15:06 Powód: Ort.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Powstało małe niedomówienie, bo nie wiem czy wiesz (wnioskuje że szkoliłeś się właśnie w USA), że w Polsce podczas szkolenia podstawowego do licencji turystycznej stosowane są oddzielne książki (skromne, cienkie, z nr wykonywanego zadania, komentarzem, i czasem lotu), które kończą swój żywot zaraz po zdaniu wewnętrznego egzaminu praktycznego zamykającego cały cykl szkolenia do PPL(A). Następnie każdy pilot chcący kontynuować swoją karierę, jest zobowiązany do zakupu normalnego, (jeżeli mogę się tak wyrazić) "profesjonalnego" logbook'a.

    Ot taki wymysł, tylko iwyłącznie po to aby instruktor mógł się łatwiej połapać w nr wykonywanego zadania oraz aby mógł Ci wpisać uwagi odnośnie twoich postępów lub ich braku. Oczywiście z jednej strony jest to bardzo dobre podejście, gdyż po każdym dniu lotów możemy powrócić do naszej książeczki i przeanalizować nasze starania. Osobiście jednak byłbym za tym, aby podczas szkolenia podstawowego do PPL(A) każdy lot był wpisywany już w normalną książke lotów, a wszelkie uwagi jakie ma do nas instruktor były zapisywane w dodatkowym "dzienniczku" (Jak w podstawówce ).

    Dlatego kolego, N077GL moje pytanie było następujące: Czy do nowej książki mam przepisać wszystkie swoje poszczególne loty oddzielnie, czy też całość szkolenia podstawowego do PPL(A) ~45h przepisać jako jeden wpis z wyszczególnieniem (nalotu samodzielnego, dwusteru, oraz lotów nawigacyjnych) - co jest praktykowane w 99% aeroklubów. Ty zapewne zrozumiałeś że prowadze już jakąś ksiązkę lotów, i kupuje następną do dalszej rejestracji swoich poczynań i chce samemu kopiować poprzednią - a tak nie jest.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-02-2010 o 15:06 Powód: Ort.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Ja osobiście używam Jeppesena JARowskiego
    Rozumiem Krasnall że mówisz o tej książce? Bo Jeppesena widziałem 2 różne

  19. #39

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Więc miniQ powinieneś już jakimś nadludzkim wysiłkiem doczytać się w tym temacie, że każdy robi po swojemu. Jedni klepią w jednej linijce, inni przepisują. Ja zrobiłem dwulinijkowy wpis poświadczony przez kierownika szkolenia praktycznego.

  20. #40
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Co do Twojego pyt. nr 1: podobno w Polsce praktykuje się wpisywanie szkolenia jako jeden lot. Innymi słowy, jak chcesz wpisać sobie wszystko osobno, to patrzą na Ciebie jak na głupka (na mnie tak instruktor popatrzył). Z drugiej strony, podobno za granicą patrzą na Ciebie jak na głupka, jeśli masz wpisany jeden kilkudziesięciogodzinny lot.
    Dokladnie tak jest. Przez ten glupi jednolinijkowy wpis 50-cio godzinny w USA musialem niezle sie nameczyc, zeby wytlumaczyc o co chodzi. Co gorsza musialem dolatac 3h wg "instrumentow" do PPL'a bo oczywiscie w tym jednolinijkowym wpisie nie mialem zaznaczonego "IFR" lub chociazby komenatarza, ze w szkoleniu bylo to symulowane. Mniejsza z tym.
    Wg mnie lepiej jest zrobic tak jak chlopaki czyli przepisac wszystko do jednej linijki i wpisywac kazdy komentarz obok (najlepiej to od razu przy szkoleniu PPL prowadzic wlasciwy logbook). Czyli np, ze lot byl wykonany w zaslonietej kabinie. Pozniej ulatwi to sprawe jak bedziemy chcieli latac/szkolic sie za granicami naszego pieknego kraju.
    Logbook OKL mialem i teraz zmienilem na ten Jeppesena. Moze jest troszke wiekszy ale wg mnie to lepiej bo sie wygodniej wpisuje. Lepiej tez jest przystosowany do zapisywania czasu lotu w zalodze wieloosobowej jak i symulatorow. Jedyny minus dla latania GA to to, ze nie ma odrebnej rubryki dla cross country o czym wspomnial Krasnall.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 08-02-2010 o 11:08

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-10-2013, 18:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •