Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 96
Like Tree1Likes

Wątek: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

  1. #41
    Awatar Kox26

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy do podstawówki na szybowce też taki logbook jest potrzebny?

  2. #42
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jedyny minus dla latania GA to to, ze nie ma odrebnej rubryki dla cross country o czym wspomnial Krasnall.
    Cross country czyli co? Loty VFR ?

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Więc miniQ powinieneś już jakimś nadludzkim wysiłkiem doczytać się w tym temacie, że każdy robi po swojemu.
    aaben - swój sarkazm i ironię zachowaj dla siebie! - bo w moim temacie była tylko iwyłacznie jedna odpowiedź na ten temat, a moderator dzisiaj wziął i połączył w jeden wszystkie tematy dotyczące wyboru logbook'a których miałem prawo nie widzieć ze względu na niespreyzowane tematy topiców!

  4. #44
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Cross country czyli co? Loty VFR ?
    up

    Które loty są uznawane za cross country?

  5. #45
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    up

    Które loty są uznawane za cross country?
    Takie w ktorym lecisz po z gory ustalonej trasie uzywajac do tego metod nawigacji.

  6. #46

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Które loty są uznawane za cross country? Takie w ktorym lecisz po z gory ustalonej trasie uzywajac do tego metod nawigacji.
    ... i przyjmuje sie jeszcze 2 dodatkowe zalozenia:

    - any flight greater than 25 nautical miles from the airport from where the flight originated
    oraz
    - landing at any location other than the airport of origination

  7. #47
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    ... i przyjmuje sie jeszcze 2 dodatkowe zalozenia:

    - any flight greater than 25 nautical miles from the airport from where the flight originated
    oraz
    - landing at any location other than the airport of origination
    To chyba sa zalozenia do amerykanskiego cross country.
    W JAR'ach czegos takiego nie ma.

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Nie mam na celu tutaj reklamy tego sklepu, ale są tutaj dostępne 2 pozycje od Jeppesena

    Professional European Pilot Logbook

    Professional Pilot Logbook

    Jaka jest różnica pomiedzy tymi 2 pozycjami? Mam rozumiec ze pierwsza to JAA a druga to FAA?

  9. #49
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Koledzy a czy może mi ktoś podać jakieś źródło z którego będe miał informacje jak prawidłowo wypełniać poszczególne rubryki w Logbooku Jeppesena?

  10. #50
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    - any flight greater than 25 nautical miles from the airport from where the flight originated
    oraz
    - landing at any location other than the airport of origination
    Czy to jest "i" czy "lub", tj. czy lecąc trasę "po kółku", która ma np. 80 NM, ale lądując z powrotem na lotnisku wyjściowym zalicza się to jako Xcountry?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #51

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Pl/UK

    Domyślnie logbook jeppesen

    Witam,chciał bym Was spytać chodz wiem że już był poruszany ten temat dotyczący logbooków,a konkretnie mi chodzi czy mając ppl(a) w posiadaniu mogę zakupić logbook Jeppesena tego rodzaju logbook.?Co na Allegro - Wyniki wyszukiwania - Aukcje internetowe Allegro wiem ze Jeppesen nie tylko produkuje logbooki według przepisów FAA ale także JAA.

    logbook na Allegro - Wyniki wyszukiwania - Aukcje internetowe Allegro

    Pzdr.Pawel.K
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 22-04-2010 o 21:20 Powód: Scalanie postów.

  12. #52

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak bedziesz chcial robic kiedys zawodowa to kup sobie odrazu duzy jeppsena
    Ten z aukcji o ile pamietam jest niezgodny z JAA ale ciezko to okreslic po zdjeciu samej okladki.
    Jesli bedziesz latal jedynie turystycznie to kup logbook royal'a (taki niebieski), jest w sklepie przegladu lotniczego i kosztuje polowe tego co jeppesen.

  13. #53

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mam pytanie. Mam logbook Jeppesena:



    Mam pytanko. Jak mam podsumowywać na końcu strony? Bo rodzaj SE, czy ME to wiem, wpisuję po prostu ilość, Multi Pilot Time też wiem, Total Time też, ale np. co mam zrobić z NAME PIC? Wpisać ile razy samemu byłem PIC, czy jak? Resztę już wiem

  14. #54

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    PIC zostawiasz puste. SE - ME stawiasz tylko ptaszki tez na dole zostawiasz puste. Czas multipilot zacznij sobie podsumowywac i wpisywac do tej rubryki jak zaczniesz latac w zalodze wieloosobowej.

  15. #55

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    co mam zrobić z NAME PIC?
    Wpisać nazwisko PIC-a. Dla swoich lotów "self".

  16. #56

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mi chodziło w podsumowaniu, a nie przy każdym locie Z resztą już nieważne. Problem solved

  17. #57
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez surf_star Zobacz posta
    Które loty są uznawane za cross country?
    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    ... i przyjmuje sie jeszcze 2 dodatkowe zalozenia: - any flight greater than 25 nautical miles from the airport from where the flight originated oraz - landing at any location other than the airport of origination
    A mówiąc precyzyjniej mamy 3 przypadki:

    • wg. JARów lot "nawigacyjny" to lot poza kręgiem lotniska, z użyciem metod nawigacyjnych, który trwał ponad 15 min


    • wg. FAR part 135 (nalot ogólny, o który Cię pytają) Cross country to lot z lądowaniem innym niż na lotnisku startu


    • wg. wymogów FAR na PPL, CPL i IR to lot z użyciem metod nawigacyjnych z lądowaniem na lotnisku oddalonym od miejsca startu w linii prostej o min. 50 NM.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  18. #58
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Czy jeśli będę latał tylko z PPL(a) to ma znaczenie czy logbook jest zgodny z JAR czy nie? Są dwa logbooki :
    Pooleys Logbook JAR-FCL NLB-030 i
    Pooleys Logbook dla pilotów turystycznych NLB-010 gdzie pierwszy kosztuje 110 zł a drugi 55 zł.

    Nie potrzebuje raczej zbyt rozbudowanego logbooka jeśli chcę latać tylko turystycznie wydaje mi się że wystarczy : czym, kiedy, skąd, dokąd, o której, czas lotu, rodzaj lotu (IFR VFR), silniki (SE czy ME) oraz czy lot był szkolny z instruktorem (np. robiąc szkolenie do VFR noc) czy jako kapitan.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  19. #59
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Odgrzeję - wczoraj odebrałem licencję i też mam ten problem. Aeroklub chce mi "wcisnąć" coś takiego (wydaje mi się za tanie aby było dobre ) :

    Dokumenty, logbooki Książka pilota samolotowego

    Warto się bawić w takie zabawki ? Czy wpisy z takiej książki będą honorowane gdziekolwiek za granicą ?
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  20. #60
    konto skasowane
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Polecam elog-A - eLog - Electronic Logbook for Pilots Posiadam tez Jeppsen-owski Logbook - wypelniam go tylko dlatego, zebym miat chociaz teoretyczny zwrot z inwestycji.... BTW, czy ty wczoraj nie jechales pociagiem do Poznania? Pol wagonu slyszalo, ze ktos jedzie z wlasnie odebrana licencja)) pozdrawiam

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-10-2013, 18:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •