Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 103
Like Tree3Likes

Wątek: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

  1. #81

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardzo dobre pytanie, ostatnio jestem na tropie europejskich przepisów i jak zwykle z JARów nic nie idzie wyczytać na ten temat. Brytole definiują tak:
    A flight between a point of departure and a point of arrival following a pre –planned route using standard navigation procedures.

  2. #82

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Z powyzszej definicji by wygladalo ze niekoniecznie point-of-departure musi byc inne od point-of-arrival.

    No i oczywiscie definicja ta pozostawia do wlasnej interpretacji co to niby jest ta standardowa nawigacja. Rozumiem wiec ze zwyczajny pilotage jest OK. A wiec znowu - zgodnie z ta definicje jak zrobie kolko nad lotniskiem i wyladuje to juz jest XC.
    Amerykanie jednak sa duzo praktyczniejsci w swoich definicjach ...

  3. #83
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Patrz wyżej, post #57
    poszukam źródła, na pewno było to gdzieś w naszych przepisach.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #84

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    OK, muszę się poprawić, powyżej przytoczona przeze mnie definicja cross-country (A flight between a point of departure and a point of arrival following a pre –planned route using standard navigation procedures.) pochodzi jednak z JAR-ów. Po prostu szukałem akurat w starszej wersji FCL 1, w której jej nie było. Swoją drogą, wiadomo która wersja FCL 1 obowiązuje w Polsce?

    konradeck, przeszukałem JAR-y pod kątem czegokolwiek związanego z liczbą 15 i jedyne co się pojawia w wynikach, to deficja route sector: (A flight comprising take-off, departure, cruise of not less than 15 minutes, arrival, approach and landing phases.)

    N077GL, FAR-y to zupełnie inna liga...
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 02-03-2011 o 00:48

  5. #85
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Co do lotu xc, to tak pisze Krasnall. Też nigdzie nie znalazłem innej definicji. Niestety, a może "stety" za wpis do książki odpowiadamy tylko my. Moim zdaniem nie ma problemu z odróżnieniem xc jeżeli ktoś w odpowiednim miejscu w swojej książce wpisuje np nr zadania/ćwiczenia na jaki był lot. Natomiast przy dolatywaniu trzeba się też kierować rozsądkiem. Nie będziemy przecież wpisywać lotu do strefy, czy większy krąg, gdzie chcieliśmy "przelecieć" się z dziewczyną , jako trasę. A jak jest ktoś bardziej nadgorliwy, to może zatrzymywać nawigacyjne plany lotów, jeżeli takowe robi. Wtedy nie będzie problemu z udowodnieniem, że jest/był to zaplanowany lot po wyznaczonej trasie.

    Craviec:
    Ja mam jeszcze książkę pilota OKL'u i wg niej mam zrobiony excel. A co do dodatkowych kolumn, to można się zastanowić nad dodaniem kolumny "zakryta kabina", do wpisywania ślepaka, bo już widziałem jak niektórzy wpisują ten nalot w kolumnie IFR ;p.

  6. #86

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na dniach potrzebuję zakupić logbook. Podobnie jak Chudemu, również mnie, w aeroklubie proponują książkę Aeroklubu Polskiego. Myślę jednak o logbooku jeppesenowskim. Mam zamiar po PPLce robić dalsze uprawnienia i licencje. Z tego co wiem, ciężko w kontekście latania zawodowego wskazać która z tych dwóch jest "lepsza" (chyba, że ma ktoś jakieś spostrzeżenia to poproszę o nie), więc może jest ktoś z Was w stanie wskazać różnice między oboma logbookami, które pomogłyby mi w wyborze, bo mam spory dylemat. Na tę chwilę skłaniam się do Jeppesena, ale tylko dlatego, że wygląda bardziej profesjonalnie, bo poza tym niewiele o każdej z tych książek wiem.

  7. #87

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Przyglądnij się jeszcze takiemu: http://www.mypilotstore.com/mypilotstore/sep/549
    W opisie jest lista kolumn, są też kolumny nieopisane, które można zastosować do rejestrowania lotów w jakichś szczególnych warunkach (np. XC wg FAA, czy nalot na wodnosamolotach).
    Jedyna uwaga, jaką mam do tego akurat logbooka, jest bardzo mała ilość miejsca na dodatkowe wpisy - jedna kartka na końcu.

  8. #88
    J_K
    J_K jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2007

    Domyślnie

    Hej,

    Mnie również (jak chyba każdemu na pewnym etapie szkolenia) wypada kupić logbook. Przyznam szczerze, że przeczytałem ten wątek od deski do deski i nadal nie bardzo wiem, jaki logbook jest "najlepszy" - z postów wynika, że każdemu czegoś brakuje, a tak naprawdę nigdzie nie jest jasno określone, co taka książka pilota mieć powinna, co może (ale nie musi), a co warto żeby miała (w polskich realiach).

    Najsensowniejszy wydaje się chyba być logbook OKLu ale ten z kolei jest nie do dostania (jeśli ktoś ma i chce odsprzedać pusty egzemplarz, proszę o info na PW - chętnie skorzystam). Czy rzeczywiście ta książka jest najrozsądniejszym rozwiązaniem, czy też może ktoś poleci coś innego? Przymierzam się już nawet do wykonania arkusza w Excelu w oparciu o logbook OKLu ale to zdecydowanie ostateczność...

    Z góry dzięki za info.

  9. #89

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Rytel, Poland

    Domyślnie

    .
    Ostatnio edytowane przez Kuba Bobiński ; 30-03-2013 o 23:51 Powód: rozwiązane, do usunięcia prosze

  10. #90

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie logbook-i zgodne z part-fcl

    Witam

    Mam nadzieje, iż nie zostanie to potraktowane jako spam, ale jako informacja dla zainteresowanych wątkiem:

    KSIĄŻKI PILOTA ZGODNE Z NOWYMI PRZEPISAMI PART-FCL

    DLA PILOTÓW SZYBOWCOWYCH:
    www.pileus.eu/ksiazkapilotaszybowcowego/

    DLA PILOTÓW SAMOLOTOWYCH I ŚMIGŁOWCOWYCH:
    www.pileus.eu/ksiazkapilota/

    Bardzo zgrabne wymiary, wysoka jakość wykonania. Zgodność z przepisami PART-FCL, które zaczynają obowiązywać 8 kwietnia 2013.
    PiotrekR likes this.

  11. #91
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Wyglądają fajnie. Szczególnie ta szybowcowa - długi czas nie mogłem znaleźć alternatywy dla przeterminowanej książki AP.

  12. #92

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Który logbook(jakiej firmy) używacie i możecie polecić?

  13. #93
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lilka12 Zobacz posta
    Który logbook(jakiej firmy) używacie i możecie polecić?
    MCC Pilot Log
    mccPILOTLOG

    Zależy jeszcze do jakiego latania i gdzie (czy potrzebujesz zbierać podpisy i pieczątki - wtedy lepiej papier). Ostatnio byłem w ULC na kontroli książki przed dopuszczeniem do egzaminu i wydruk z MCC był jak najbardziej akceptowalny dla nich.

  14. #94

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    MCC Pilot Log
    mccPILOTLOG

    Zależy jeszcze do jakiego latania i gdzie (czy potrzebujesz zbierać podpisy i pieczątki - wtedy lepiej papier). Ostatnio byłem w ULC na kontroli książki przed dopuszczeniem do egzaminu i wydruk z MCC był jak najbardziej akceptowalny dla nich.
    Kontroli nalotu? Z ciekawości co masz na myśli - zrobienie kopii przed złożeniem wniosku o nowe uprawnienie?

  15. #95

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Potrzebuje papierowy logbook, jestem dopiero na początku szkolenia PPL i jak na razie wolałabym prowadzić zapisy w tradycyjnej formie

  16. #96
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Laroxa Zobacz posta
    Kontroli nalotu? Z ciekawości co masz na myśli - zrobienie kopii przed złożeniem wniosku o nowe uprawnienie?
    Bardziej rozmowa z inspektorem i chwalenie się jak i gdzie to się latało Urząd chyba doszedł do wniosku, że dużo osób dopisało sobie nalot i teraz przed egzaminem atpl to standardowa procedura.

  17. #97

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Cześć. Dogrzebię nieco temat. Mam pytanie o przeniesienie nalotu do logbook’a ze szkolenia PPL.
    czy z 47h które mialem wylatane i mam na protokole mogę przepisać w ramach jednej pozycji? Słyszałem ze są takie praktyki zamiast przepisywania każdego lotu z osobna...

  18. #98

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Mozna. Mozesz tez poprosic szefa wyszkolenia o potwierdzenie wpisu.
    norman171 likes this.

  19. #99
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    teraz to nawet ULC wymaga pieczątki / poświadczenia instruktora w loogbooku przy wpisach ze szkolenia.

  20. #100

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    teraz to nawet ULC wymaga pieczątki / poświadczenia instruktora w loogbooku przy wpisach ze szkolenia.
    I dopóki ludzie będą spełniać ich chore zachcianki tak nigdy nie wyjdziemy z poprzedniej epoki, w której większość inspektorów ULC się zatrzymała.
    Niedługo będzie wymóg podbijania nalotu pieczęcią lakową...
    PMM likes this.

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-10-2013, 18:31

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •