Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 96
Like Tree1Likes

Wątek: Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

  1. #1
    Robi-Wan
    Goście

    Domyślnie Gdzie kupic książkę lotów (pilot's logbook)?


    Polecamy

    Cze!

    Dajcie info, jak ktos zna temat gdzie w rozsadnej cenie mozna taka ksiazke pozyskac.
    Potrzebuje ksiazke pilota samolotowego/smiglowcowego zgodna z JAR. Znalazlem
    w paru miejscach firmy Jeppesen ale cena 159zl to troche przesada.

    Pozdro!
    Robert

  2. #2
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Czy wiesz napewno ze jest istotnia roznica miedzy takim logbook FAA i JAR - mam watplwosci - ostatnie logbook FAA maja po 28-32 kolumny i jest tam doslownie wszystko czego dusza zapragnie.

    Jak pojdziesz to takiego sklepu internetowego: http://www.sportys.com/pilotshop/ (to tylko jeden z wielu) to zobaczysz pare roznych logbooks z cenami zaczynajacymi sie od $10 i nawet graweruja ci twoje imie na okladzce. Oczywiscie musialbys zaplacic za przysylke ale i tak by to kosztowalo duzo mniej niz ta chora cena za Jeppesena. Moze sa podobne sklepy internetowe z pomocami dla pilotow w Europie.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jest roznica pomiedzy FAA i JAA. JAA nie rozroznia IFR simulated od actual ani PIC od solo. To takie "grubsze" roznice. Najlepiej jest miec taka ksiazke ktora odpowiada miejscu gdzie latamy, unikniemy w ten sposob nieporozumien.

  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Jest roznica pomiedzy FAA i JAA. JAA nie rozroznia IFR simulated od actual ani PIC od solo. To takie "grubsze" roznice. Najlepiej jest miec taka ksiazke ktora odpowiada miejscu gdzie latamy, unikniemy w ten sposob nieporozumien.
    Ja sie z toba zgadzam ale przynajmniej te roznice ktore podales sa latwe do uwzglednienia jak pominiesz pewne kolumny, wpisy, lub nawet zmienisz naglowki kolumn, itp.
    Jesli gosc ma szanse kupic JAR logbook za "normalna" cene to oczywiscie powinien to zrobic - moja rada dotyczyla glownie sytuacji kiedy taka JAR logbook kosztuje bezsensowne pieniadze.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Fakt jest taki ze to co ma JAR w nazwie jest z reguly duzo drozsze od tego co ma FAA w nazwie i wcale nie znaczy ze jest lepsze
    Na pewno majac ksiazke FAA znajda sie wszystkie kolumny co w JAA ale tak jak mowie nie ma sensu robic wpisow do FAA latac w panstwach JAA.
    Wiem ze jest to drogie ale taka ksiazka to z reguly na lata wiec nie ma co oszczedzac a na pewno oszczedzic sie klopotow jak zobaczy to jakis "trep" z ULC i zacznie robich fochy

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Zamierzam zrobić w wakacje PPL w USA.
    Potem będę latał w Polsce. Czy taki logbook jest dobry na początek? Trochę się pogubiłem, bo są wersje FAA, JAR, potem International, Professional. Już nie wiem co dla kogo.

  7. #7
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor
    Zamierzam zrobić w wakacje PPL w USA.
    Potem będę latał w Polsce. Czy taki logbook jest dobry na początek? Trochę się pogubiłem, bo są wersje FAA, JAR, potem International, Professional. Już nie wiem co dla kogo.
    nie posiadając licencji nie musisz prowadzić książki lotów. wystarczy ci wewnętrzna dokumentacja prowadzona przez ośrodek szkolenia (większość z nich ma swój wzór logbooka). jak już zrobisz licencję zakupisz sobie w Polsce książkę jaka będzie ci odpowiadała.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yeah
    nie posiadając licencji nie musisz prowadzić książki lotów. wystarczy ci wewnętrzna dokumentacja prowadzona przez ośrodek szkolenia (większość z nich ma swój wzór logbooka). jak już zrobisz licencję zakupisz sobie w Polsce książkę jaka będzie ci odpowiadała.
    Odbiegne troszke od tematu. W jaki sposób należy przepisać nalot z tej wewnętrznej książki do książki lotów? Jako jeden 45 godzinny wpis, czy też może kolejno wszystkie loty?

  9. #9
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    ja na pierwszej stronie (gdzies po tytulowej, nie pamietam dokladnie) mam napisana jakas formulke. podczas szkolenia podstawowego od dnia do dnia, wykonano tyle i tyle lotow jako dwuster, tyle i tyle samodzielnie, tyle i tyle w zakrytej kabinie... cos w tym stylu, pod tym czyjes potwierdzenie pieczatka itd. potem chyba na pierwszej stronie mam napisane to w rubryce "z przeniesienia"

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a czy nie można samemu sobie "zrobić" logbooka w Wordzie lub Excelu, z właściwymi rubrykami, wydrukować i dać do introligatora (ewentualnie samemu zbindować)? czy taki logbook będzie honorowany przez władze lotnicze (zapomniałem napisać "odnośne" )?

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jędrek
    a czy nie można samemu sobie "zrobić" logbooka w Wordzie lub Excelu, z właściwymi rubrykami, wydrukować i dać do introligatora (ewentualnie samemu zbindować)? czy taki logbook będzie honorowany przez władze lotnicze (zapomniałem napisać "odnośne" )?
    Ale w jakim celu?

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Podaję jako ciekawostkę:
    http://coradine.com/logten-pro/
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Idea elektronicznego logbooka w pelni do mnie przemawia. Ale robienie jakis tabelek w Wordzie/Excelu, drukowanie ich, spinanie a pozniej i tak wpisywanie do nich nalotu recznie dlugopisem jest dla mnie conajmniej dziwne.

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Logbook dla studenta, przyszlego pilota.

    Czesc,

    czy ktos moze poradzic jaki logbook zakupic dla obecnego studenta i przyszlego pilota na razie prywatnego ?

    czy tej European Profesional Logbook Jappesen'a bedzie ok ?

    czy moze radzicie cos innego ?

    pzdr.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Podłączam się do pytania, bo ciągle nie wiem na co się zdecydować.

    Czy hybrydy FAA/JAA mogą być? A jeśli nie, to czy robiąc PPL mogę już na przyszłość kupić wersję JAA professional, czy może brak jest w niej odpowiednich miejsc dla latania VFR podczas robienia PPL?

  16. #16
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Logbook do szkolenia dostajesz z aeroklubu (lub szkoły w której się szkolkisz). Logbook właściwy będzie potrzebny dopiero po zrobieniu PPL, więc nie ma się co śpieszyć.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 3lite
    Logbook do szkolenia dostajesz z aeroklubu (lub szkoły w której się szkolkisz). Logbook właściwy będzie potrzebny dopiero po zrobieniu PPL, więc nie ma się co śpieszyć.
    Co jest chyba najwieksza glupota. Pozniej nagle wpisuja Ci 50h w jedna linijke i kwituja - szkolenie PPL. Jak latasz w Polsce to moze dziala ale pojedziesz gdzie indziej np do Stanow to sie patrza i nie moga sie nadziwic co to za chory zapis.
    Jak kto sie ma zamiar szkolic w stanach to polecam od razu dwa logbooki - jeden JAA a drugi FAA.

  18. #18
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    hmm to fakt co pisze thewho tez mi się to nie podoba mam taki wpis szkolenie ppl 47h w jednej linijce i mnie to drażni... hemm obecnie posiadam książeczkę wydaną przez ROYAL-STAR mielec 2006 wydaną w oparciu JAR-FCL 1.080 była do sprzedania więc kupiłem nie zastanawiałem się czy jest ok czy nie i teraz mam klina
    Najwyżej będę wszystko przepisywał...

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez 3lite
    Logbook do szkolenia dostajesz z aeroklubu (lub szkoły w której się szkolkisz). Logbook właściwy będzie potrzebny dopiero po zrobieniu PPL, więc nie ma się co śpieszyć.
    Co jest chyba najwieksza glupota. Pozniej nagle wpisuja Ci 50h w jedna linijke i kwituja - szkolenie PPL. Jak latasz w Polsce to moze dziala ale pojedziesz gdzie indziej np do Stanow to sie patrza i nie moga sie nadziwic co to za chory zapis.
    Jak kto sie ma zamiar szkolic w stanach to polecam od razu dwa logbooki - jeden JAA a drugi FAA.
    Ok, właśnie JAA PPL w Stanach. Tylko po co JAA i FAA? Będę wpisywać podwójnie? Bo żeby potem godziny nastukać w Stanach, to tak trzeba konwertować?

    I ponawiam pytanie: czy można od razu professional, czy musi to być logbook "na start"?

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor
    Czy hybrydy FAA/JAA mogą być?
    Oczywiscie, taki bylby najlepszy. Po prostu logbook musi miec wystarczajaco roznych kolumn zebys z tego mogl zadowolic wymagania FAA i JAA. Jesli spelnia te warunki to czy jest "profesjonalny" czy nie nikogo nie obchodzi - twoj wybor.

    Cytat Zamieszczone przez 3lite
    Logbook właściwy będzie potrzebny dopiero po zrobieniu PPL, więc nie ma się co śpieszyć.
    Cos takiego jest wrecz dzialaniem na niekorzysc studenta. Potem jak trzeba sprawdzic ile miales godzin PIC, ile w nocy, symulowanego IFR, itp - nic nie wiadomo. Jakby mi instruktor odmowil wpisu do logbook po kazdej lekcji - zmienilbym instruktora/szkole. Cos mi to pachnie psychologicznym oddzialywaniem na studenta aby nie zmienil szkoly - albo u nas zrobisz wszystko albo nie masz wpisu.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-10-2013, 18:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •