Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie Jaki logbook kupic?


    Polecamy

    Ktoś poleca jakiś dobry logbook w dobrej cenie? te 160 zł za jeppesena to trochę przesada i zastanawiam się czy nie ma czegoś do 100 zł? niby widziałem jakieś do 80-100 zł ale nie wiem czy spełniaja swoją funkcje. obecnie dopiero startuje z PPL(a) ale chciałbym mieć już to wszystko zanotowane, a potem będe myślał o licencji zawodowej

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Arkusz kalkulacyjny lub gotowe aplikacje rozwiązują sprawę. Dla lubiących mieć kwit w ręku można drukować i trzymać w skoroszycie.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nic nie kapuje dlaczego to jest takie drogie w Polsce. Logbook Jeppesena tutaj w USA to niecale $13 (czyli okolo 50 zl), ja uzywam ASA logbook - cena ponizej $9. Coprawda europejska wersja (JAR) logbooka Jeppesena jest automatycznie duzo drozsza - okolo 120 zl.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 10-01-2018 o 23:24

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    JARowskiej wersji w sklepach już nie ma, zastąpiła ją PARTowska, która niczym się nie różni oprócz napisu na okładce.
    Co do samego logbooka to ja polecam mimo wszystko zainwestować w Jeppesena, jest dobrze zszyty i zrobiony porządnie. Dużo osób ode mnie ze szkoły gdzie latałem pod koniec studiów decydowało się na przepisywaniu wszystkiego do Jeppesena, bo ich często się rozklejały czy puszczały szwy.
    Krótka Prosta - racja, sam prowadzę mccpilotloga, ale np. irlandzki ulc wymaga do odmrożenia ATPL'a papierowej wersji książki, przynajmniej tak mówili mi znajomi, którzy dostali się do RYR.
    Ostatnio edytowane przez Irik ; 11-01-2018 o 01:02 Powód: lit

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    Krótka Prosta - racja, sam prowadzę mccpilotloga, ale np. irlandzki ulc wymaga do odmrożenia ATPL'a papierowej wersji książki, przynajmniej tak mówili mi znajomi, którzy dostali się do RYR.
    Jak się odmrażałem to przyszedłem z wydrukowanym mccpilotlogiem do naszego ULCu i nie było najmniejszych problemów. Oczywiście w moim przypadku była to licencja wydana przez nasz nadzór.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Jeppesenowski ma przede wszystkim jedną wadę - jest wielki.

    Ja używam tego (nie chodzi o reklamę sklepu tylko tak mi najłatwiej, wiec proszę o nieusuwanie - logbook jest chyba w każdym sklepie z art. dla pilotów): http://sklep.dlapilota.pl/pl/p/Logbo...olotowego/1022 i jestem zadowolony. Niezależnie prowadzę wszystko elektronicznie jakby się miało coś z książką stać.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    jest dobrze zszyty i zrobiony porządnie.
    Moj $9 logbook ma 30 lat i nie ma zamiaru sie rozleciec, chyba lekka przesada ze tylko Jeppesen jest dobrze zszyty.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Moj $9 logbook ma 30 lat i nie ma zamiaru sie rozleciec, chyba lekka przesada ze tylko Jeppesen jest dobrze zszyty.
    No jasne. Ja mam tylko styczność z tym logbookiem i oparłem się na swoich doświadczeniach. Nie przeczę, że inne logbooki też mogą być dobrze wykonane.
    Co do wielkości - mnie nie przeszkadza. Wadą może być, że jest on bardziej przygotowany pod "duże" latanie, choć ja wkleiłem sobie z tyłu tabelkę z różnicami w klasie SEPL i w sumie to tam mam wszystkie potrzebne poświadczenia z małego latania.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    czyli ten mcc wystarczy nie będzie problemu i potem sobie wydrukowac?

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dizlly Zobacz posta
    czyli ten mcc wystarczy nie będzie problemu i potem sobie wydrukowac?
    Na tym etapie aż do momentu dostania się do 1 pracy prowadziłbym papier, może równolegle z mcc ale w Polsce są jeszcze takie miejsca gdzie króluje podpis oraz pieczątka i w takich miejscach bez logbooka z wieloma różnymi poświadczeniami się nie polata. Kitenation podał przykład fajnej książki.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    bo tu wyżej pisali, że wystarczy, ale wierze w to co mówisz, ten logbook okej, ale komentarz jest ze za mało ma stron?

    https://sklep.plar.pl/pl/p/Logbook-Bartolini-Air/662

    a ten? wydaje się też dobry

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Mało ma zgron jak dla pilota liniowego który robi kilka wpisów na dzień. Dla „normalnego” człowieka wystarczy z nawiązką. Ja kończę powoli robić uprawnienia ATPL frozen i nie wiem czy 1/4 zapisałem wiec to takie trochę pieprzenie z tym brakiem stron.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Poza tym, zawsze można zrobić magiczny trick w postaci "Część druga" i kontynuować zapis, nawet w innym rodzaju logbooku. Uzupełniasz godziny z przepisania w poprzednim logbooku i kontynuujesz zliczanie. Najbezpieczniej jest mieć kopie papierową i elektroniczną, gdyż każda z kopii obarczona jest swoim rodzajem ryzyka (papier może spłonąć/zniszczyć się/zgubić, plik można usunąć dwoma kliknięciami).

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ThaweK Zobacz posta
    plik można usunąć dwoma kliknięciami
    MCC w płatnej wersji sam się backupuje. Ja jeszcze dodatkowo z automatu wysyłam plik na dropboxa zawsze przy zamknięciu mcc. Jeżeli pliki znikną i z mcc cloud i z dropboxa i z mojego komputera to potencjalnie mamy większy problem niż tylko brak książki lotów Ale to fakt, że na etapie szkolenia najlepszym wyjściem jest prowadzić papier i elektronike równolegle.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    dzięki za pomoc, kupiłem za radą PiotrekR papierowy, aczkolwiek bije sie z myślami czy to miało sens cyz nie lepiej byłyby drukowane z mcc

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •