Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Lycoming na bezolowiowe paliwo samochodowe


    Polecamy

    Lycoming wystapil o certyfikacje swoich tlokowych silnikow lotniczych serii O-360 i IO-360 (tez tych obecnie juz zainstalowanych) do uzywania bezolowiowej benzyny samochodowej. Zadne techniczne zmiany w samych silnikach nie beda potrzebne, nie odbije sie to tez na osiagach samolotu. Nie bedzie to kazda samochodowa benzyna bezolowiowa ale ta spelniajace pewne warunki (szczegoly u dolu). Klasyczny avgas 100-LL jest od pewnego czasu pod obstrzalem ze zawiera olow, poza tym od dluzszego czasu chodza plotki wsrod pilotow GA ze moga wystapic problemy z dostepnoscia 100-LL, Lycoming stara sie zaradzic obu problemom na raz.

    Recognizing global concerns about the immediate and long-term availability of aviation-grade 100LL fuel, Lycoming Engines announced this week that it is working to get approval for the use of unleaded automotive gasoline for its standard-compression-ratio O-360 and IO-360 product lines. Ian Walsh, general manager for Lycoming Engines, told AVweb the approval will not require any modification to the engines, the fuel will not need any additives or special treatment, and there will be no degradation in engine performance. "It's essentially a paperwork drill, to make this happen," he said. He expects to have approval from the FAA by this fall, but owners cannot implement the change until the airplane also gets certified. That is up to the manufacturers, Walsh said, and he could not estimate how long that would take, but said it is also essentially a paperwork issue. The engines will require a specific type of unleaded 93 AKI automotive gas, designated as Euro Norm EN228 (in Europe) or ASTM D4814 (in the U.S.). This fuel is not difficult to find, Walsh said, but users must verify that they are getting that particular type -- not just any unleaded auto gas will do.

    The unleaded automotive gas is generally cheaper than avgas and provides an alternative in areas where avgas is scarce. Also, the continuing use of leaded avgas provokes environmental concerns. The popular O-360 and IO-360 engines are found on many GA aircraft, including Cessnas, Mooneys, Diamonds, and more.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Fajnie będzie zobaczyć taki obrazek: Ląduje Cessna 172 na EPRZ. Podjeżdża cysterna:
    - Lejemy?
    - Nie, sam naleje. Skoczę tylko z karnistrem na stację po 93

    He he, już widzę miny szefów Petrolotu i Orlenu

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Nie, sam naleje. Skoczę tylko z karnistrem na stację po 93
    czy jestes pewien ze ktos bedzie ryzykowal samilot i wlasne zycie tankujac samolot paliwem do ktorego moza z duza dawka prawdopodobienstwa powiedziec ze nie spelnia wymogow.

  4. #4
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No i dobrze,piloci nie będą skazani na te kilka lotnisk w kraju na których dostępny jest AVGAS,w razie zagrożenia brakiem paliwa wystarczy wylądować niedaleko jakiegoś miasteczka,dalej rowerek do najbliższej stacji i lać 98 do kanistra (tak jak w przypadku ULM)
    Poza tym wreszcie będzie można zbierać punkty za paliwo do samolotu na którym buduje się nalot :P


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  5. #5
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Poza tym wreszcie będzie można zbierać punkty za paliwo do samolotu na którym buduje się nalot :P
    To będzie prawie jak Miles&More

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •