Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 1 Post By Szynus
  • 2 Post By luktr

Wątek: Budowanie kregu , prosba o porady.

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie Budowanie kregu , prosba o porady.


    Polecamy

    Na poczatku witam serdecznie wszystkich kolegow z forum !
    Nowy pilot GA ze mnie, w trakcie szkolenia, dopiero kilkanascie godzin nalotu, ale juz swoje lotnisko mam opanowane. Starty i ladowania na trawie calkiem niezle mi wychodza . Juz zaliczylem pierwsza trase. Ale w zwiazku z przerwa zimowa doszkalam sie w teorii. Stad narodzilo sie pytanie praktyczne. Jak robicie kreg nadlotniskowy na takim nie do konca znanym lotnisku ? Punkty orientacyjne ? Czy juz z doswiadczeniem to na wyczucie wychodzi ? Czy mniej wiecej patrzec na czas, i kursy? Bylem na 2 obcych lotniskach aeroklubowych , to moj instruktor pokazywal mi punkty orientacyjne zakretow. Ale przegladalem AIP i na malych lotniskach aeroklubowych nie jest to opisane. Jak to wyglada u was ?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Doświadczenie przyjdzie z czasem, a póki co, w przypadkach gdzie nie ma w instrukcjach operacyjnych konkretnych wytycznych, możesz skorzystać np. z tego: krag nadlotniskowy

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Bardzo fajnie i prosto opisane ! Dziekuje za link do artykulu,
    Juz sie nie moge doczekac az sie sezon zacznie i sprawdze ta metode

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tu tak nieco szerzej chyba jeszcze opisane. A i zgodnie z literą prawa wszelakiego!
    Okólnik doradczy dotyczący kręgu nadlotniskowego - Urząd Lotnictwa Cywilnego
    Krótka Prosta likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SzymonS Zobacz posta
    Na poczatku witam serdecznie wszystkich kolegow z forum !
    Nowy pilot GA ze mnie, w trakcie szkolenia, dopiero kilkanascie godzin nalotu, ale juz swoje lotnisko mam opanowane. Starty i ladowania na trawie calkiem niezle mi wychodza . Juz zaliczylem pierwsza trase. Ale w zwiazku z przerwa zimowa doszkalam sie w teorii. Stad narodzilo sie pytanie praktyczne. Jak robicie kreg nadlotniskowy na takim nie do konca znanym lotnisku ? Punkty orientacyjne ? Czy juz z doswiadczeniem to na wyczucie wychodzi ? Czy mniej wiecej patrzec na czas, i kursy? Bylem na 2 obcych lotniskach aeroklubowych , to moj instruktor pokazywal mi punkty orientacyjne zakretow. Ale przegladalem AIP i na malych lotniskach aeroklubowych nie jest to opisane. Jak to wyglada u was ?
    Zawsze robiłem na wyczucie. I jakoś przeżyłem bez utraty uprawnień Rzekłbym, że to wyczucie samo przychodzi bez patrzenia na punkty orientacyjne. Nie ma co kombinować, bo się przekombinuje. A jako mieszkaniec przy lotnisku widzę, że chyba wszyscy robią krąg na czuja, bo nieraz jest on w porządku, a czasami dramatyczny, na rzęsach, ale jednak jest

  6. #6
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A to nie jest tak że latanie na meble to domena świeżaków?

  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Zawsze robiłem na wyczucie. I jakoś przeżyłem bez utraty uprawnień Rzekłbym, że to wyczucie samo przychodzi bez patrzenia na punkty orientacyjne. Nie ma co kombinować, bo się przekombinuje. A jako mieszkaniec przy lotnisku widzę, że chyba wszyscy robią krąg na czuja, bo nieraz jest on w porządku, a czasami dramatyczny, na rzęsach, ale jednak jest
    Rzekłbym, to zależy. Chyba jednak warto poczytać jakieś aip lub chociażby opis na stronie lotniska (oczywiście jeżeli takowy jest). Zawsze się warto podpytać kogoś, kto lądował na danym lotnisku co i jak. Robienie na wyczucie kręgu na EPBC, to przykładowo średni pomysł. :-)
    marcus9550 and frik like this.

  8. #8
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Chyba jednak warto poczytać jakieś aip lub chociażby opis na stronie lotniska
    Pytanie o definicję WARTO.
    Z tego co wiem, to chyba OBOWIĄZEK... Błędne / brak przygotowania do lotu i niestosowanie się do obowiązujących procedur to generalnie szybka ścieżka do utraty uprawnień.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SzymonS Zobacz posta
    Jak to wyglada u was ?
    U mnie (latam w USA) sa pewne reguly ale bardzo proste - jak na stronie lotniska nic nie jest napisane to robisz zakrety w lewa strone (jest to standardowy krag), miejsce w ktorym robisz zakrety (downwind-base-final) robi sie na "oko" ale powinno sie utrzymac standardy katowe (okolo 45 stopni do brzegu pasa jak robisz zakret na "base") oraz dobra odleglosc od pasa (moze byc zmienna zaleznie od szybkosci samolotu). Punkty orientacyjne to dobra metoda ale jak ladujesz pierwszy raz na danym lotnisku to nie bedziesz ich znac, powinines umiec wykonac taki krag bez takowych punktow, lotnisko na pustyni raczej nie bedzie mialo punktow orientacyjnych. Ale najczesciej strona lotniska ma informacje na jakiejs wysokosci i w ktora strone robi sie zakrety na dany pas.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •