Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree1Likes
  • 1 Post By kitenation

Wątek: Bizjety long range a czas pracy załóg

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie Bizjety long range a czas pracy załóg


    Polecamy

    Cześć,

    Czytając dzisiaj artykuł o G650 ER naszła mnie taka rozkmina i nie mogę sobie z nią poradzić. Samolot ten (jak i pewnie wiele innych) jest zdolny wykonywać loty bez międzylądowań trwające po 15 i więcej godzin. W lotnictwie komunikacyjnym w takich przypadkach przepisy określają crew rest w trakcie lotu i wymagają dodatkowej załogi "cruise relief".

    Jak to wygląda w przypadku ww. bjetów? Nie wydaje mi się, żeby leciał (a nawet nie bardzo wiem gdzie miałby odpoczywać patrząc po planach Gulfstreama) dodatkowy pilot.
    Milek1 likes this.

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    To nie będzie bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie. Ale szef z którym pracowałem z branży security miał najpierw PC-12, później Citation a obecnie G IV w wersji o wydłużonym zasięgu z silnikami R-R Co prawda zasięg nie ten bo poniżej 10 tys. km. Jednak rozmawiałem z pilotami. Załogę ma jedną którą „kupił” razem z samolotem. W branży bizjetów kapitan pracuje przeszło 10 lat. I jak mówił nie zdarzyły się trasy gdzie potrzeba dodatkowej duszy ponieważ pasażerowie robią sobie stopy podczas podróży z uwagi na znużenie i zmęczenie. Mało kto użytkuje te samoloty na maksymalnych dystansach bo spada drastycznie udźwig maszyny. A na ogół zabiera się więcej niżeli jedną osobę w raz z dużą ilością bagaży.
    Tyle się wtedy dowiedziałem pytając się o charakterystykę latania ad hoc.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •