Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39
Like Tree34Likes

Wątek: elektryczny Pipistrell

  1. #1
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie elektryczny Pipistrell


    Polecamy

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,...145&s=BoxBizMT

    piszą, że starcza na 55 min lotu , ciekawe jak potraktowane są w tym przypadku obowiązkowe rezerwy paliwa, ktoś się orientuje ?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A jaka jest obowiązkowa rezerwa paliwa?

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Podobno oprócz tych 55 minut lotu ma jeszcze rezerwę prądu na 30 minut.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  4. #4
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Na razie taki napęd to bardziej ciekawostka niż realna alternatywa dla soku z dinozaurów, ale sama idea słuszna. Mam nadzieję że za naście lub ścia lat zapach avgasu będzie już tylko miłym wspomnieniem młodości a dźwięk lycozaura będzie można puścić że słuchawek, jak się pilotowi zejdzie na nostalgię

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Do szkolenia częściowo się nada. Ale trzeba też ogarnąć nawyki związane z silnikiem spalinowym, więc się na elektryku nie skończy. No i do wożenia łebków na piknikach. Może na prąd będzie ciut taniej niż na benzynę? Eee tam, zaraz akcyzę na prąd "do celów napędu statków powietrznych" podniosą i kicha - to samo było z gazem ziemnym do samochodów.
    Omega98 and supermajku like this.

  6. #6
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Do szkolenia częściowo się nada. Ale trzeba też ogarnąć nawyki związane z silnikiem spalinowym, więc się na elektryku nie skończy. No i do wożenia łebków na piknikach. Może na prąd będzie ciut taniej niż na benzynę? Eee tam, zaraz akcyzę na prąd "do celów napędu statków powietrznych" podniosą i kicha - to samo było z gazem ziemnym do samochodów.
    Prąd to nie gaz, do "zatankowania" nie potrzeba specjalnej infrastruktury która umożliwia kontrolę dystrybucji. Z samochodami pewnie poradzą sobie kiedyś dodatkowym podatkiem albo innym via tollem, ale z samolotami będzie trudniej, przynajmniej w G. Co do ganiania po kręgu to chyba jeszcze za wcześnie na opłacalność. Samolot zarabia kiedy lata, kluczem jest więc czas ładowania/ tankowania gdzie klasyczne "śmierdziuchy" wygrywają w cuglach, jeszcze......

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj na Szymanowie i cyknąłem fotki. Żaden ze mnie spotter, ale poglądowo myślę, że ujdą Ładowanie trwa godzinę, akumulatory są wymienne. Sam samolot nie ma ADS-B więc nie będzie można go podziwiać na FR24. Ładowarka przypomina wielkością większą walizkę podróżną.

    https://drive.google.com/file/d/1-6V...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1Tad...ew?usp=sharing
    Przepraszam, że linki do zdjęć, ale jako obrazek nie chcą wchodzić.
    Co ciekawe, przyjechał na przyczepce i panowie na zdjęciach dopiero go montowali
    przemo1000, malgond, pwaos and 2 others like this.

  8. #8
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosomak Zobacz posta
    Co ciekawe, przyjechał na przyczepce i panowie na zdjęciach dopiero go montowali
    Tak było pewnie bardziej praktycznie biorąc pod uwagę stosunek zasięgu do czasu ładowania Na mnie wrażenie robi profil śmigła który poza "ciekawym" wyglądem umożliwia podobno odzyskiwanie energii podczas zniżania.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosomak Zobacz posta
    Ładowarka przypomina wielkością większą walizkę podróżną.
    Mieści się na pokładzie, czy trzeba ją kurierem wysyłać do następnego punktu na trasie?
    supermajku likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo1000 Zobacz posta
    Na mnie wrażenie robi profil śmigła który poza "ciekawym" wyglądem umożliwia podobno odzyskiwanie energii podczas zniżania.
    Ciekawe, taki KERS w powietrzu

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Mieści się na pokładzie, czy trzeba ją kurierem wysyłać do następnego punktu na trasie?
    Dostępność ładowarek to może być początkowo problem, jestem ciekawy w jakim kierunku pójdą samoloty elektryczne. Jak na razie zasięg nie powala.

  11. #11
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosomak Zobacz posta
    Ciekawe, taki KERS w powietrzu


    Dostępność ładowarek to może być początkowo problem, jestem ciekawy w jakim kierunku pójdą samoloty elektryczne. Jak na razie zasięg nie powala.
    Te problemy to tylko część z tych z jakimi muszą zmierzyć się konstruktorzy, z istotnych dodam jeszcze małą elastyczność w kształtowaniu payloadu i wpadki ze stabilnością termiczną układu. Takie przeszkody nie mogą jednak zatrzymać rewolucji
    A całkiem serio, napęd elektryczny w perspektywie najbliższych dziesięcioleci znajdzie pewnie zastosowanie w maszynach rekreacyjnych, LSA itd., bogate GA pójdzie raczej w rozwiązania hybrydowe, myślę że docelowo połączenie el. z dieslem.
    Omega98 likes this.

  12. #12
    Awatar Moris299

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Ładowarka o mocy 20kW nie naładuje w godzinę baterii 21kWh, bardziej bym obstawiał 1,5 godziny, bo trzeba odjąć straty oraz fakt, że pod koniec ładowania trzeba znacznie zmniejszyć prąd żeby nie uszkodzić baterii.
    Druga sprawa, że bateria dość mała, bo Tesla ma i nawet 100kWh w swoich autach, ale też pewnie ten samolocik waży połowę tego co auto

  13. #13
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Według mnie to ślepa uliczka. O ile jeszcze w samochodzie ujdzie, to w samolocie, gdzie liczy się każdy kilogram, nie bardzo. Lepiej chyba inwestować w technologie paliw syntetycznych np. z biomasy.
    supermajku likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Albo z przetworzonych plastików, albo z dwutlenku węgla i wody... Ale myślę, że samoloty elektryczne mogą sprawdzić się w szkoleniu podstawowym, wyciąganiu szybowców i rekreacyjnych lotach widokowych.
    przemo1000 likes this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    No i zawsze będzie gdzie USB podłączyć
    Z drugiej strony widzę minę kierownika lotów który widzi pilota wyłączającego antykolizyjne i odmawia włączenia landing lights z obawy, że nie dociągnie...
    supermajku likes this.

  16. #16
    Awatar przemo1000

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Wilga

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    No i zawsze będzie gdzie USB podłączyć
    Z drugiej strony widzę minę kierownika lotów który widzi pilota wyłączającego antykolizyjne i odmawia włączenia landing lights z obawy, że nie dociągnie...
    Postęp będzie wtedy jak to USB podepniesz żeby dociągnąć

  17. #17
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Jeszcze jedna ciekawostka, wiatr może napędzać śmigło na postoju i powstaje swojego rodzaju turbina wiatrowa która ładuje akumulatory
    Trochę zdjęć z dzisiejszej wizyty w Rudnikach https://www.facebook.com/epruspottin...type=3&theater
    Ola and pwaos like this.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  18. #18
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Złapany wczoraj przed zachodem słońca

    Samolot i właściciel
    Pipistrel Alpha Electro
    Private
    Lotnisko
    Poland: Częstochowa - Rudniki( EPRU)
    Data /REG / CN
    09.06.2019 / I-X052 / 718AE60
    Autor
    trabin
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ja mam w elektrycznej motoparalotni akumulator o pojemności 7 kWh, ale doskonałość skrzydła sporo mniejsza, a też wystarcza na 55 minut lotu, co prawda bez rezerwy.
    Masa baterii u mnie to 60 kg, czyli w tym samolociku musi być 160-180 kg

    a tutaj taki, nieco już archiwalny filmik

    schwefel, myszygon and LotFan18 like this.

  20. #20
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Złapany wczoraj podczas ładowania na Babicach. 32 amperowa ładowarka to wielka waliza, więc raczej to rozwiązanie do latania w koło komina Wielkie jest też śmigło jak na ultralighta, z tego co znalazłem w sieci 1800mm średnicy.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •