A jaka jest obowiązkowa rezerwa paliwa?
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,...145&s=BoxBizMT
piszą, że starcza na 55 min lotu , ciekawe jak potraktowane są w tym przypadku obowiązkowe rezerwy paliwa, ktoś się orientuje ?
A jaka jest obowiązkowa rezerwa paliwa?
Podobno oprócz tych 55 minut lotu ma jeszcze rezerwę prądu na 30 minut.
Na razie taki napęd to bardziej ciekawostka niż realna alternatywa dla soku z dinozaurów, ale sama idea słuszna. Mam nadzieję że za naście lub ścia lat zapach avgasu będzie już tylko miłym wspomnieniem młodości a dźwięk lycozaura będzie można puścić że słuchawek, jak się pilotowi zejdzie na nostalgię
Do szkolenia częściowo się nada. Ale trzeba też ogarnąć nawyki związane z silnikiem spalinowym, więc się na elektryku nie skończy. No i do wożenia łebków na piknikach. Może na prąd będzie ciut taniej niż na benzynę? Eee tam, zaraz akcyzę na prąd "do celów napędu statków powietrznych" podniosą i kicha - to samo było z gazem ziemnym do samochodów.
Prąd to nie gaz, do "zatankowania" nie potrzeba specjalnej infrastruktury która umożliwia kontrolę dystrybucji. Z samochodami pewnie poradzą sobie kiedyś dodatkowym podatkiem albo innym via tollem, ale z samolotami będzie trudniej, przynajmniej w G. Co do ganiania po kręgu to chyba jeszcze za wcześnie na opłacalność. Samolot zarabia kiedy lata, kluczem jest więc czas ładowania/ tankowania gdzie klasyczne "śmierdziuchy" wygrywają w cuglach, jeszcze......
Byłem dzisiaj na Szymanowie i cyknąłem fotki. Żaden ze mnie spotter, ale poglądowo myślę, że ujdą Ładowanie trwa godzinę, akumulatory są wymienne. Sam samolot nie ma ADS-B więc nie będzie można go podziwiać na FR24. Ładowarka przypomina wielkością większą walizkę podróżną.
https://drive.google.com/file/d/1-6V...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Tad...ew?usp=sharing
Przepraszam, że linki do zdjęć, ale jako obrazek nie chcą wchodzić.
Co ciekawe, przyjechał na przyczepce i panowie na zdjęciach dopiero go montowali
Te problemy to tylko część z tych z jakimi muszą zmierzyć się konstruktorzy, z istotnych dodam jeszcze małą elastyczność w kształtowaniu payloadu i wpadki ze stabilnością termiczną układu. Takie przeszkody nie mogą jednak zatrzymać rewolucji
A całkiem serio, napęd elektryczny w perspektywie najbliższych dziesięcioleci znajdzie pewnie zastosowanie w maszynach rekreacyjnych, LSA itd., bogate GA pójdzie raczej w rozwiązania hybrydowe, myślę że docelowo połączenie el. z dieslem.
Ładowarka o mocy 20kW nie naładuje w godzinę baterii 21kWh, bardziej bym obstawiał 1,5 godziny, bo trzeba odjąć straty oraz fakt, że pod koniec ładowania trzeba znacznie zmniejszyć prąd żeby nie uszkodzić baterii.
Druga sprawa, że bateria dość mała, bo Tesla ma i nawet 100kWh w swoich autach, ale też pewnie ten samolocik waży połowę tego co auto
Według mnie to ślepa uliczka. O ile jeszcze w samochodzie ujdzie, to w samolocie, gdzie liczy się każdy kilogram, nie bardzo. Lepiej chyba inwestować w technologie paliw syntetycznych np. z biomasy.
Albo z przetworzonych plastików, albo z dwutlenku węgla i wody... Ale myślę, że samoloty elektryczne mogą sprawdzić się w szkoleniu podstawowym, wyciąganiu szybowców i rekreacyjnych lotach widokowych.
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
No i zawsze będzie gdzie USB podłączyć
Z drugiej strony widzę minę kierownika lotów który widzi pilota wyłączającego antykolizyjne i odmawia włączenia landing lights z obawy, że nie dociągnie...
Jeszcze jedna ciekawostka, wiatr może napędzać śmigło na postoju i powstaje swojego rodzaju turbina wiatrowa która ładuje akumulatory
Trochę zdjęć z dzisiejszej wizyty w Rudnikach https://www.facebook.com/epruspottin...type=3&theater
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Złapany wczoraj przed zachodem słońca
Samolot i właściciel
Pipistrel Alpha Electro
PrivateLotnisko
Poland: Częstochowa - Rudniki( EPRU)Data /REG / CN
09.06.2019 / I-X052 / 718AE60Autor
trabin
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Ja mam w elektrycznej motoparalotni akumulator o pojemności 7 kWh, ale doskonałość skrzydła sporo mniejsza, a też wystarcza na 55 minut lotu, co prawda bez rezerwy.
Masa baterii u mnie to 60 kg, czyli w tym samolociku musi być 160-180 kg
a tutaj taki, nieco już archiwalny filmik
Zakładki