Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 109
Like Tree53Likes

Wątek: Ubiór pilota

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie Ubiór pilota


    Polecamy

    Witam
    Tak się zastanawiałem ostatnio, czy ubiór pilota turystycznego powinien się sprowadzać do swetra z kapturem (przykład z uśmiechem na buzi) i czy w sytuacji, gdyby takowy pilot założył np. białą koszulę z krawatem i naramiennikami kapitańskimi, to wywołałby salwę śmiechu na lotnisku?
    To takie przemyślenia z oglądania różnych filmików na YT itd.
    Co myślicie?

  2. #2
    rad3onpl
    Goście

    Domyślnie

    W stanach bardzo popularne są koszule z pagonami 'czystymi' albo z logotypem szkoły lotniczej wśród uczniów pilotów, a potem jeden/dwa paski.

    W aeroklubie najpewniej Cię przejadą wzrokiem a jak zejdziesz z oku to będzie.. 'patrzcie, szkolić się zaczął a już myśli ze jest kapitanem Boeinga!" itp.

    Gdzieniegdzie nawet jak korespondencje po Angielsku chciałbyś poćwiczyć to od razu znajda się tacy którzy będą wiedzieli o Tobie więcej niż Ty sam

    Myślę, że nie warto patrzeć na innych, pewne pokolenie już pomału odchodzi do lamusa - co widać nie tylko w lotnictwie, więc jest szansa że będzie po normalnemu.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 30-03-2012 o 10:54 Powód: Temat przeniesiony, więc uwagę usuwam.

  3. #3
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Kilka razy kazali mi lecieć z ramienia szkoły w mundurze (każdy u nas ma mundur uszyty na miare) - chodziło tylko o promocje szkoły i nic więcej. Bardzo się broniłem ale skoro fundują latanie...Równie dobrze mogli mi kazać przebrać się za pszczółkę maje i też bym to zrobil ) Oczywiście pojawia się problem jak tu zrobić przegląd albo sprawdzić olej, naszczęscie mechanik rozumiał moją tragiczną sytuacje i trochę pomógł Tak czy siak się upierniczyłem bo wnętrze tych cessn nie jest najczystsze.

    Natomiast jak w aeroklubie ktoś z własnej woli przyszedł w mundurze aby poszpanować to skojarzenia są tylko jedne - przedewszystkim po co. Nikt w takiej sytuacji nie wyręczy z obowiązku sprawdzenia sobie oleju czy umycia szyby. Długo długo nikt nie będzie traktował takiej osoby poważnie. W aeroklubach jednak warto patrzeć na innych bo od tego zależy czy zostaniemy holownikami albo czy dopuszczą nas do wyrzucania skoczków.

    Warto się zastanowić czy ten mundur na serio jest nam potrzebny .... mi kazali sobie kupić - 1000 zł, wolałbym za to sobie polatać. Sama koszula o ile dobrze pamiętam to wydatek około 150 zł a skoro ktoś chce latać na galowo to potrzebuje ze 3 koszul.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dla mnie zakładanie takich fatałaszków plus obowiązkowe RayBany oraz oczywiście focia w samolocie na FB czy NK to czysty szpan i nic więcej.
    Zakładanie munduru gdy uczelnia wymaga to co innego.

    Na kursie był chłopak który od początku lansował się i dlaczego szkoli się, wszystkim mówił - kobiety lecą na pilotów. Na badaniach nie przeszedł, problemy psychiatryczne.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ale w czym problem: jedni ubieraja koszule z pagonami inni mundury a jeszcze inni kombinezony.
    A wiekszosc lata w tym, w czym im wygodnie.

  6. #6
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Prawdę mówiąc zdarza mi się latać na jakowlewie w kombinezonie mechanika ) Szkoda ubrań - praktycznie cała maska jest ufajdana a co jakieś tankowanie czy sprawdzenie oleju to trzeba wdrapać się na maskę albo przez maskę na skrzydła.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Moim zdaniem gdy ktoś lata sobie turystycznie, albo jest w trakcie szkolenia, to niech się ubiera jak chce, nawet w piżamę.

    Co innego jeśli latanie jest pracą, jako pilot w GA czy instruktor. Jeśli chcemy, aby zawód pilota był w jakimś stopniu szanowany, to trzeba okazać trochę profesjonalizmu. T-shirt i krótkie spodenki to nie jest profesjonalny ubiór. Z drugiej strony mundur to trochę przesada jeśli chodzi o małe GA. Sama koszula pilota (z pagonami lub bez) i czarne/granatowe spodnie są moim zdaniem OK (plus krawat dla bardziej eleganckich).

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Co do latania zawodowego to się zgadzam w 100% z Krasnallem. Nie dość, że trzeba okazać profesjonalizm to przepisy EU-OPS wymagają aby załoga i funkcja każdej osoby w załodze była rozpoznawalna przez pasażerów.

  9. #9
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Najlepsza jest biała koszula krótki rękaw, ( oczywiście bez pagonów ) i czarne spodnie. patrz awatar Prosto, profesjonalnie ale bez przesady. A jak jest zimno to można kupić sobie granatowy sweter wzór NATO

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Profesjonalizm udowadnia się umiejętnościami a nie ubiorem.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kenjiro75 Zobacz posta
    . białą koszulę z krawatem i naramiennikami kapitańskimi, to wywołałby salwę śmiechu na lotnisku?
    raczej tak bo kto nosi naramienniki kapitanskie jak nim nie jest, tylko pajac...

  12. #12
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    A nie można być kapitanem w Cessnie 152 lecąc jako dowódca?

  13. #13
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    A nie można być kapitanem w Cessnie 152 lecąc jako dowódca?
    Wtedy jest się admiarałem gwiezdnej floty i przysługuje 6 pasków.

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Profesjonalizm udowadnia się umiejętnościami a nie ubiorem.
    Też tak myślałem dopóki nie zobaczyłem jak ludzie latają trudnymi samolotami w klapkach Szczególnie, że na wildze dobieg z bocznym wiatrem to prawdziwe wyzwanie pod kątem utrzymania kierunku.
    Canonier, kobuch and kurt like this.

  14. #14
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ja czasem ubieram koszulę z pagonami i krawat - pod kątem niektórych podróżnych, których zabieram, wtedy czują się jakoś tak bardziej dostojnie... Szczególnie jak lecą pierwszy raz. Na pagonach naszyłem sobie naszywki PPL(A). Paski zostawiam na karierę zawodową.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Tak swoją drogą, przypomniał mi się ten krótki film


  16. #16

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Ja osobiscie jak robilem PPL'a to latalem w ubraniu jakim mi bylo wygodnie, zreszta caly czas tak latam, czasami nawet w japonkach , chociaz na egzamin CPL to wloze biala koszule i czarne spodnie, co by wygladac jakos profesjonalnie, o ile ja moge tak wygladac.
    Instruktorzy, z ktorymi latalem i latam, zawsze sa ubrani w czarne spodnie i biala koszule lub sweter, zaleznie od pogody.

    W szkole, w ktorej bede robil IR powiedziano mi, ze biala koszula i czarne spodnie/buty sa mile widziane, a na egzamin to juz must have.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  17. #17
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Warto jeszcze zwrócić uwagę, że coraz częściej pojawiają się osoby ubrane w kombinezon. Taki spodnie i góra razem i tylko suwak. Do tego uszyte z jakiegoś odporniejszego materiału i imieniem na piersi.

    A tak na codzień to do szkoleń proponuję długie spodnie, zakryte buty (wygodne) i góra w zależności od pogody. Co do butów to warto zwrócić uwagę na zmianę obuwia na zimowe. Czasami ciężko w zimowych butach za kostkę wyczuć pedały i można niechcący wcisnąć hamulec

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    W szkole, w ktorej bede robil IR powiedziano mi, ze biala koszula i czarne spodnie/buty sa mile widziane, a na egzamin to juz must have.
    a co mowia o szpilkach? bo tak czytam i nikt o tym nie wspomnial

  19. #19
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Szpilki odpadają.

    A po chwili przemyśleń to moim zdaniem od ubioru to ważniejsza jest higiena osobista i nie palenie papierosów tuż przed lotem szczególnie w małych samolotach gdzie jest się blisko siebie.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Szpilki odpadają.
    powiedz cos wiecej, bo widze, ze z obuwiem masz spore doswiadczenie
    a na bosaka probowales? mysle, ze wtedy dopiero mialbys wyczucie "pedalow"
    i jeszcze pomysl jak kobieta (oprocz tych szpilek): jak zalatwic podstawowa czynnosc fizjologiczna bedac ubrana w kombinezon

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •