Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree3Likes
  • 1 Post By m@cieq
  • 1 Post By pilar27
  • 1 Post By Szynus

Wątek: Prawidłowy wpis do logbooka zagranicznego lotu dwóch pilotów

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie Prawidłowy wpis do logbooka zagranicznego lotu dwóch pilotów


    Polecamy

    Witam Serdecznie

    Z racji tego że otrzymałem już kilkanaście sprzecznych informacji, zarówno od czynny pilotów jak i instruktorów zwracam się z prośbą do kogoś kto czuje się fachowcem w danym temacie i jest pewien że ma 100 % racji.

    Mianowicie chodzi mi o problem prawidłowego wpisu do logbooka lotu samolotem (oczywiście małe lotnictwo cessna 154 itp) lecimy z przyjacielem do Chorwacji - lot ma się odbyć w VFR - obaj jesteśmy czynnymi pilotami - wiadomo że jeden z nas musi być dowódcą i to jemu przypadnie PIC - a co z drugim?! - duża część moich rozmówców zaznacza że jeżeli żaden z nas nie jest instruktorem to ten drugi nie może sobie wpisać dwustera pomimo tego że wykonuję czynności jako drugi pilot - co o tym sądzicie ?

    Podobny problem mam w sytuacji w której chciał bym wynająć samolot od osoby prywatnej która nie jest instruktorem ale posiada swój własny samolot - jako że nigdy wcześniej nie latałem na tym samolocie chciał bym go z tym właścicielem wylaszować (tak wiem że nie ma czegoś takiego oficjalnie jak laszowanie) ale w jaki sposób to wpisać jeżeli poprzedni wywód był by prawdą a wykonuję lot z właścicielem w którym to ja się uczyłe od niego obsługi maszyny na który teoretycznie mam uprawnienia SEP-L

    pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    1. Dowódca wpisuje Pic, drugi nic.
    2. Lecisz z właścicielem, on robi Tobie szkolenie na samolocie wg uznania. Wpisujesz PIC jak TY dowodzisz, on nic. Zgodnie z przepisami masz prawo latać samolotem takim mając w licencji SEP(L).

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    mux84 likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Super dziękuje bardzo - czyli można powiedzieć że dwuster mogę sobie wpisać jedynie w sytuacji lotu szkolnego z instruktorem i w żadnym innym zgadza się ?!
    norman171 likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    w tym przypadku dokladmie tak

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    a są jakieś inne przypadki w których można zastosować rozwiązanie że jest dwóch pilotów lecących, dla takiego turystycznego latania ? bo rozumiem że zapewne aby to było tak wszystko zgodnie z przepisami to dwuster z instruktorem mogę sobie wpisać w sytuacji w której lot jest zgłoszony jako szkolny i zarejestrowany w jakimś ośrodku szkolenia itp. ?

  6. #6
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Lećcie samolotem wymagającym dwuosobowej załogi zgodnie ze swoim certyfikatem.

    Sent from my EML-L29 using Tapatalk

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tux Zobacz posta
    Lećcie samolotem wymagającym dwuosobowej zgodnie ze swoim certyfikatem.
    Przypomnę tylko, że do lotów w załodze wieloosobowej też jest potrzebne takie trzyliterowe szkolenie.
    m@cieq likes this.

  8. #8
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Przypomnę tylko, że do lotów w załodze wieloosobowej też jest potrzebne takie trzyliterowe szkolenie.
    To już chyba będzie drobiazg, jak się odpowiedni samolot znajdzie.

    Tak na marginesie: które samoloty GA wymagają dwóch pilotów? Coś mi kołacze, że AN-2 - coś jeszcze?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    An-2 nie wymaga, ale dopuszcza 2 pilotów.
    EDIT: przy cenie godziny lotu antkiem chyba lepiej lecieć dwoma ceskami...

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @szynus Ja tylko przypomnę, że każdy samolot, którego załoga składa się z minimum dwóch pilotów jest skomplikowanym statkiem powietrznym i wymaga szkolenia na typ, a to trzyliterowe szkolenie nie daje żadnego uprawnienia tylko jest wymaganiem wstępnym do rozpoczęcia szkolenia na typ bez zintegrowanego szkolenia współpracy w załodze wieloosobowej dla osób, które po raz pierwszy uzyskują uprawnienie na samolot lub śmigłowiec w załodze wieloosobowej.

    P.s. Wyjaśniając wątek An-2 po raz setny chyba. An-2 wymaga załogi złożonej z jednego pilota i jednego mechanika lub zastępczo drugiego pilota, a zatem nie można powiedzieć o nim, że jego załoga składa się z minimum dwóch pilotów.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    @szynus Ja tylko przypomnę, że każdy samolot, którego załoga składa się z minimum dwóch pilotów jest skomplikowanym statkiem powietrznym i wymaga szkolenia na typ,
    Są przypadki kiedy masz nieskomplikowany statek (TR niewymagane) ale operator robi załogę dwuosobową z różnych względów.

  12. #12
    tux
    tux jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienie sytuacji z An-2 - zaćmienie jakieś mnie dopadło, bo nijak nie mogłem tego wyszukać

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    W czasie lotu do Chorwacji mozecie się podzielić i wpisywać PIC odcinkami.

    Dwuster wpisuje się też za czas egzaminu, KTP lub lotów kontrolnych na przedłużenie uprawnienia

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •