Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Bezpieczne lądowanie


    Polecamy

    Ciekawa strona dotycząca bezpiecznego lądowania: http://www.landemaschine.de/

    "Zapamiętaj na jakiej wysokości rysuje sie linia horyzontu przed startem a przy wyrównaniu (wys. 1-2 metrów) utrzymuj go aż do dotknięcia ziemi w tym samym miescu!"
    Więcej informacji na stronie.
    Jarcio

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak to mowia sa trzy rzeczy, ktore trzeba zrobic zeby idealnie wyladowac - niestety nikt ich jeszcze nie zna...

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Bezpieczne lądowanie

    Cytat Zamieszczone przez jarcio
    a przy wyrównaniu (wys. 1-2 metrów) utrzymuj go
    Chcialbym znac pilota ktory bedzie potrafil sie utrzymywac na wysokosci 1-2 metrow, nie 3 ani 4. Zapewne sa tacy, ja do takich nie naleze. Jakbym mial tak opanowanie latanie zeby latac z taka precyzja to bym nie potrzebowal dalszych zlotych mysli tego pana. Gdyby faktycznie mozna sprowadzic ladowanie do prostej formuly to nie zjamowaloby to 15-20 probnych ladowan dla studenta pilota aby wykonac pierwsze poprawne ladowanie. Doprawdy ci teoretycy ....

  4. #4
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie Re: Bezpieczne lądowanie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Doprawdy ci teoretycy ....
    Teoretycy?
    http://alelot.blog.onet.pl/
    Pozdrawiam - Paweł
    >> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>

    Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Jak to mowia sa trzy rzeczy, ktore trzeba zrobic zeby idealnie wyladowac - niestety nikt ich jeszcze nie zna...
    Trzy najbardziej niepotrzebne rzeczy? Wysokośc nad Tobą, pas za Tobą i "5 sekund temu".
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Autor tematu o bezpiecznym lądowaniu potrzebuje pomocy polskiego pilota w celu fachowego tłumaczenia lotniczych terminów zawartych w tekście, przy okazji w swoim blogu http://alelot.blog.onet.pl zamieszcza kolejne lotnicze przeżycie, tytuł opowiadania to "Ucieczka przed śmiercią" rzecz dotycząca oblodzenia.
    Jarcio

  7. #7
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Ciekawy blog - dzieki za linka - chcialbym kiedys poznac tego goscia osobiscie.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    „Konieczność prawidłowego wykonania zsynchronizowanych ze sobą czynności w bezpośredniej bliskości ziemi sprawia, że przy lądowaniu nietrudno o błąd.
    Proces ten można sobie jednak w prosty sposób ułatwić...”

    W marcowym numerze Przeglądu Lotniczego ukaże się drukiem artykuł pt. „Automat do lądowania” który jest opracowany na podstawie www.landemaschine.de
    Jarcio

  9. #9
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Chcialbym znac pilota ktory bedzie potrafil sie utrzymywac na wysokosci 1-2 metrow, nie 3 ani 4. (..) Doprawdy ci teoretycy ....
    tutaj masz parę fotek na temat tej teorii:

    ElDorado

    Pozdrawiam
    M..M

  10. #10
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarcio Zobacz posta
    „Konieczność prawidłowego wykonania zsynchronizowanych ze sobą czynności w bezpośredniej bliskości ziemi sprawia, że przy lądowaniu nietrudno o błąd.
    Proces ten można sobie jednak w prosty sposób ułatwić...”

    W marcowym numerze Przeglądu Lotniczego ukaże się drukiem artykuł pt. „Automat do lądowania” który jest opracowany na podstawie www.landemaschine.de

    W styczniowym numerze w artykule o oblodzeniu autor tez przytaczał tą metodę na idealne i miękkie lądowanie. Swoją drogą artykuł warty przeczytania z różnych względów
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Sa i praktycy, ktorzy potrafia przeleciec kilka metrow od wiezy, albo w 767 wykonac niski przelot nad pasem ze schowanym podwoziem.

  12. #12
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Chcialbym znac pilota ktory bedzie potrafil sie utrzymywac na wysokosci 1-2 metrow, nie 3 ani 4.
    tym razem zdecydowanie przesadzasz. nie widze problemu w utrzymaniu wysokosci 1m, a do 4m to jest przepasc

  13. #13
    ww
    ww jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    z Tarnowa

    Domyślnie kołami po ziemi

    W ZUA zdany egzamin agro to jazda kołami antka po ziemi .

    Pozdrowienia dla Tomka
    ww

  14. #14
    Awatar pilotzlejpogody

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    z Hessji

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarcio Zobacz posta
    W marcowym numerze Przeglądu Lotniczego ukaże się drukiem artykuł pt. „Automat do lądowania” który jest opracowany na podstawie www.landemaschine.de
    UWAGA!!!
    Niestety - w marcowym numerze Przeglądu Lotniczego AR wystąpił błąd w druku.

    W artykule "Automat do lądowania" - na ostatnim zdjęciu [Projekcja linii odniesienia na wytrzymaniu (dot. samolotu z kółkiem przednim)] czerwona kreska jest zaznaczona tak, jak by było ją widać siedząc na tylnym siedzeniu, które jest niżej, a nie tak, jak powinien widzieć ją pilot.

    Cała zasada tego lądowania w skrócie brzmi tak:
    Dla samolotu z kółkiem przednim, przed startem należy nakleić na owiewkę pasek (o szerokości ok. 1,5 cm) tak, żeby jego górna krawędź pokryła się z linią horyzontu lotniska (ale nie drzew...).
    Natomiast po wyrównaniu Pilot musi utrzymywać dolną krawędź tej kreski na linii horyzontu (czyli całą kreskę bezpośrednio nad horyzontem).

    Dlatego uczulam, sugeruję i proszę, żebyście przed wypróbowaniem samemu tej metody lądowania przeczytali również www.landemaschine.de lub "Technika bezpiecznego lądowania" w alelot.blog.onet.pl, gdzie są nie tyle zdjęcia, co rysunki jak to wszystko powinno wyglądać.

    Życzę powodzenia i miłych lądowań.
    piotzlejpogody

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Czy ja wiem... Gapić się tępo na nalepkę na szybie za miast na pas? Jak się czuje samolot, to chyba niepotrzebne są takie metody. To jak malować obraz olejny z pomocą kalkulatora

    Co nie zmienia faktu, że pomysł ciekawy i przy najbliższej okazji się obada

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wojtek Dombrowski czyli pilot złej pogody i autor Landemaschine - Automat do lądowania będzie gościł na tegorocznym Air Show w Radomiu, na stoisku Przeglądu Lotniczego chętnie odpowie na Wasze pytania dotyczące tej metody lądowania.
    Jarcio

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Autor na podstawie swoich życiowych doświadczeń opisuje w swoim blogu: alelot-II - Onet.pl Blog technikę Landemaschine. Jak zawsze materiał tam zawarty jest wart przeczytania, znajdują się tam również inne pasjonujące opowieści.
    Jarcio

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •