Witam. Za okolo pol roku planuje przeprowadzke na stale do Polski. Rok temu kupilem w USA PA28-180. Taka zabawka na weekendy. Nie chcial bym sie z nim rozstawac poniewaz sluzy mi dosc dobrze. PPL (FAA) zrobilem ponad 10 lat temu. Samolot pewnie bedzie wyslany do Polski w kontenerze, i wiem ze bede musial na miejscu znalezc mechanika FAA A&P aby zalozyl do niego skrzydla. Myslalem tez o przelocie nad wielka woda jednak to koszta rzedu $14k+ a wiec przesylka chyba bedzie tansza Oczywiscie planuje tez kilka godzin z instruktorem juz w Polsce poniewaz latanie w USA a w Polsce jednak ma swoje dosc spore roznice. Samolot planuje trzymac zarejestrowany dalej w USA, i latac na N-reg. Jezeli bedzie taka potrzeba to przeloze swoje PPL na EASA
Pisze ten post poniewaz jestem dosc zorientowany co do kosztow GA w USA, jednak nie bardzo jezeli chodzi o koszt utrzymania tego samolotu w Polsce. Czy ktos z forumowiczow mogl by mi przyblizyc koszt ubezpieczenia, hangarowania (Warszawa lub Lublin), i przegladu rocznego? Wiem ze da sie w Polsce znalezc mechanika ktory moze pracowac przy samolotach zarejestrowanych w USA jednak nie wiem jakie moga byc tego koszta. Dla przyblizenia w USA za annual trzeba dac gdzies okolo $1,200 jezeli wszystko jest ok
PPL, nalot 250h
Samolot: 1967 PA28-180 3400TT 1400SMOH wartosc okolo $40k.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Koszt hangaru w promieniu 50km od W-wy to ok. 600-1000zł, na Babicach 1500 w górę ale tu mogę nie być na bieżąco.
A propos przeprowadzki, zerknij na ceny avgasu w PL, będzie bolało....
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...ich-lotniskach
Budować, Latać, Zalegalizować !
Zakładki