Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
Like Tree11Likes

Wątek: Cirrus SF50 Vision Jet - koszty operacyjne

  1. #21
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Słyszałem o opcjach gdzie właściciele jakichś tam bizjetów podpinają się pod AOC jakiejś firmy (strzelam np JetStory) i działaja na zasadzie takiej że jak potrzebują gdzieś latać to gdzieś letą w czasie gdy samolot nie jest potrzebny wlascicielowi to 'zarządza nim' posiadacz AOC poniekąd dzieląc się kosztami i sprawiajac, że wszystko jest bardziej opłacalne.
    Ciekawy temat. Jak to wygląda w praktyce, faktycznie tylko dzielisz się kosztami i mniej wydajesz na zabawkę czy twoje koszty się spłacają i jeszcze wychodzisz na plus jak np. w przypadku kawalerki?
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #22

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Ciekawy temat. Jak to wygląda w praktyce, faktycznie tylko dzielisz się kosztami i mniej wydajesz na zabawkę czy twoje koszty się spłacają i jeszcze wychodzisz na plus jak np. w przypadku kawalerki?
    Nie znam szczegółów tylko zasłyszane opinie nt. Lear'a 75 - SP-CUD który czasem przedstawia się callsignem JetStorowym - JEDI. Podobno 'w dobrych' miesiacach rata leasingowa jest 'splacona' przez JetStory.

    Z drugiej strony pytanie jak wyglada wpinanie się w AOC. Podstawowa rzecz - czy taki JetStory będzie chciał wziąć konkretny model samolotu - w tym wypadku np SF50. Pewnie kwestia dogadania ale jakby to nie bylo dogadanie się z operatorem to szansa na ugryzienie chociaz czesci kosztów.
    STYRO likes this.

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z SF50 do lotów zarobkowych jest problem. Otóż każdy samolot odrzutowy latający w zarobkowym transporcie lotniczym musi mieć załogę wieloosobową czyli dwóch pilotów. Przy paylodzie SF50 czyni to wiele tras nie do wykonania. Ten samolot nie został zaprojektowany po to aby być wożonym tylko po to, aby wozić się samemu. Wówczas jeśli lecimy w pojedynkę, z jedną walizką to większość Europy robimy bez międzylądowania. To jest samolot, który ma działać jak taki większe auto, coś w stylu VANa. Bierzesz dziewczynę, czy współpracownika, ewentualnie dwóch i lecisz. Jak tam posadzisz 170kg balastu plus bagaż tego balastu to się okazuje, że możesz latać samemu. Podobnie będzie z powstającym Flarisem, tylko to można bardziej porównać do malucha czy kompaktu niż vana.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #24
    Awatar pablo2208

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Ciekawy temat. Jak to wygląda w praktyce, faktycznie tylko dzielisz się kosztami i mniej wydajesz na zabawkę czy twoje koszty się spłacają i jeszcze wychodzisz na plus jak np. w przypadku kawalerki?

    niestety nie jest tak kolorowo, private jet to serio droga zabawka w utrzymaniu. Mogę podać przykład Cessny XLS, czyli średniej wielkości odrzutowiec. Nie biorąc pod uwagę finansowania zakupu samolotu(kredyt, Leasing), a żeby włożyć samolot na AOC, to koszt(zależy od firmy) około 200.000 euro rocznie. W tym zawiera się wiele rzeczy takich jak, utrzymanie „lotnych” pilotów czyli symulatory etc, hangarowanie, opłata dla operatora, CAMO etc etc. Mówię tylko o kosztach stałych bez nawet wylatanej minuty ��
    W przypadku lotu, są kolejne koszty za każda godzinę itd. Obrotni operatorzy są w stanie te koszty stałe utrzymania rocznego zbić do zera, ale to nie jest żadna gwarancja tylko cel dla sprzedaży każdego roku, co oczywiście nie zawsze się udaje.
    STYRO, myszygon, alien and 1 others like this.
    Pozdrawiam Pablo



  5. #25
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Czyli nie tak jak z kawalerką. Myślałem, że to jest tak, że kupujesz jakiegoś PC-12 czy Hawkera 400XP, dajesz go pod brokera czy innego Netjetsa i sam ci się spłaca.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #26

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Gdyby było tak dobrze to te firmy same by kupiły takie samoloty. Niestety to jest obarczone dużym ryzykiem i może czasami uda się zbilansować przychody i koszty, ale jest to ciężki business. Koniunktura raz lepsza, raz gorsza, a inwestycja na wiele lat.
    Irik, STYRO, myszygon and 1 others like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ja bym powiedział więcej, gdyby było tak dobrze to każdy by miał swojego jeta Podobnie jest z autami, zdarza się, że prywatne samochody z wyższej półki cenowej, np. BMW M4 czy RS5 które się "znudziło" a nie bardzo się opłaca cedować leasing trafiają do wypożyczalni i tam próbują się "same spłacać".
    STYRO likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Wiadomo wszystko oparte jest o popyt na usługi. Może się okazać tak że teraz bizjety mają co robić bo ograniczone jest podróżowanie tradycyjnymi liniami (w koncu jezeli ktos korzystal np z klasy business albo pierwszej to w sumie mu wielkiej roznicy nie zrobi czy poleci 777 czy Citation) jak sie sytuacja wyprostuje to chetnych moze byc mniej i wtedy nawet to co dzis relatywnie cos lata moze miec problem.

  9. #29

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Wiadomo wszystko oparte jest o popyt na usługi. Może się okazać tak że teraz bizjety mają co robić bo ograniczone jest podróżowanie tradycyjnymi liniami (w koncu jezeli ktos korzystal np z klasy business albo pierwszej to w sumie mu wielkiej roznicy nie zrobi czy poleci 777 czy Citation) jak sie sytuacja wyprostuje to chetnych moze byc mniej i wtedy nawet to co dzis relatywnie cos lata moze miec problem.
    Możliwe, jednak sytuacja długo będzie trudna. Do tego jak ktoś nauczy się latać prywatnym samolotem i ma na to fundusze - raczej zostanie przy tym.
    Nie mówiąc już o możliwościach jakie daje PC12 - lot z trawy bez odpraw i innych covidowych pomysłów...
    samatyranin likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jak wygląda z obsługą lotnisk trawiastych Cirrus SF50 i Flaris LAR, w ogóle jaki potrzebują rozbieg i dobieg te samoloty ?

  11. #31

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    SF50 tylko asfalt/beton, Flaris ma mieć możliwość na trawie lądować

  12. #32

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    SF50 tylko asfalt/beton, Flaris ma mieć możliwość na trawie lądować
    Domyslam sie ze i rozbieg wiekszy mimo wszystko. Kolejna dzida ktora w razie czego moge cirrusowi wbic jak temat 'prywatnego jeta' znow wroci :P

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez samatyranin Zobacz posta
    Domyslam sie ze i rozbieg wiekszy mimo wszystko. Kolejna dzida ktora w razie czego moge cirrusowi wbic jak temat 'prywatnego jeta' znow wroci :P
    Jak kupujący nie będzie latał samodzielnie, a wystarczy mu ta wielkość samolotu - to zdecydowanie M600

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •