Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree7Likes
  • 4 Post By ESK1X
  • 3 Post By Marcin Zajdel

Wątek: Zarobki instruktora pilotażu

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Zarobki instruktora pilotażu


    Polecamy

    Ile w Polsce zarabia PPL CFI, CFII? Jaka jest różnica w zarobkach w zależności od miejsca, miasta? Wiadomo ile student płaci instruktorowi za szkolenie, ale ile z tego zabiera szkoła i jak na tym interesie ostatecznie wychodzi instruktor? A może to tylko i wyłącznie robota na nastukanie godzin w drodze do kariery liniowej i taka praca nie opłaca się/jest zbyt męcząca/nudna(?) na dłuższą metę? Proszę o wszelkie info i opinie o tym właśnie zawodzie.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Od 30-40zł/h w aeroklubach do nawet 100 zł/h w super wypasionych Bemowskich Szkołach Akademiach i Uniwersytetach zdobywania PPL (sorry ale smiesza mnie juz niektore "marketingowe" nazwy). Oczywiscie najpierw trzeba tym instr. być a jesli np. załapiesz sie gdzies na kurs za darmulca albo smieszne pieniadze to podpisujesz cyrograf na instruktora społecznego... wtedy nie masz z tego nic az do wylatania z uczniami tylu godzin ile byś normalnie zarobił i zapłacił za kurs... czyli cos w granicach 8-10k zł - a to moze trwać... długo. Chociaz nic nie stoi na przeszkodzie zeby sie gdzies wyrwac w miedzy-czasie i zapłacić za kurs jak stoi w cyrografie za zerwanie umowy.

    Znam takich co w aeroklubach wyciagaja po 8 h dziennie )) na instruktorce... ale powiedzmy takie eldorado jest tylko 3-4 dni w tygodniu i to w sezonie, potem do domu i come back, a jak sie sezon skonczy... no samolot to nie szybowiec i mozna latac i po sezonie ale wtedy to juz takie typowe weekendowanie, i tez ze 4-6 godzin mozna w te dwa dni nabic.

    Ja nie jestem instr. ale czasem sie zastanawiam

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Trzeba zacząć od tego, że na papierach FI z PPLem nie może wykonywać lotów za wynagrodzeniem, a jedynie społecznie :P

    Stawki za h kształtują się różnie (patrz post wyżej), ale poniżej 50 PLN to już tylko desperaci latają. Generalnie wszystko zalezy od umowy pomiędzy ośrodkiem a instruktorem (gwarantowana ilość godzin, typ samolotu, odległość od miejsca zamieszkania instr., itp. ma znaczacy wpływ na to jaką kasę dostanie instruktor). Nie ma, a przynajmniej nie powinno mieć miejsca, osobna opłata dla instruktora płacona bezpośrednio przez ucznia, choć w dużych ośrodkach z deficytem instruktorów (gdzie kolejka do szkolenia jest długa) mogą wystapić przypadki, że uczeń daje jakieś $ "pod stołem", ale IMHO to zwykłe wyłudzanie kasy. Większość instruktorów lata albo na umowę zlecenie/o dzieło albo na czarno. etatowców jest niewielu (tylko duże ośrodki mogą sobie pozwolić na latanie przez cały rok lub utrzymanie na etacie faceta który przez 3-4 miesiące nie ma w zasadzie nic do roboty)
    Praca jest zarówno męcząca (pobdka o 5 rano, spac o północy) jak i nudna (albo tłuczesz się przez pół dnia po kręgu, albo z przelotową 100 kts zwiedzasz Polskę ). Nie każdy się do tego nadaje - oprócz tego, że niewątpliwie trzeba posiadać umiejętności pilotazu pozwalające na wyjście obronną ręką z różnych nietypowych sytuacji (uczniowie wręcz lubują się w zaskakiwaniu swoich instruktorów róznymi ciekawymi przypadkami) to jeszcze trzeba posiadać zdolności do przekazywania wiedzy oraz być dobrym psychologiem (nie ma dwóch takich samych uczniów) . Do tego dochodzi duża odporność na stres (wypuszczenie do lotu samodzielnego nawet po setce wyszkolonych uczniów budzi zawsze duże emocje) dobra organizacja pracy i zamiłowanie do pracy biurowej (na jedną godzinę lotu potrzeba tyle samio ślęczenia nad stertą papierów od planówki na pedecie kończac, ale jak to mawiają im więcej papieru tym du.a czystsza - "w środowisku" zne sa przypadki, że prokurator, albo coraz częście adwokaci firmy uzbezpieczeniowej, ciągają po sądach instruktorów których uczniowie nabili sobie guza i teraz twierdzą, że nie zostali dostatecznie wyszkoleni...).
    Krótko mówiąc, jest jak w każdej innej robocie - jeśli to twoja pasja to nie będziesz żałował ani chwili i zawsze miło ją wspominał. Jeśli nie czujesz do tego "mięty" to sobie daruj.
    Na temat instruktorów którzy chcą tylko "nastukać godzin w drodze do kariery liniowej" mam swoje zdanie i choć trafiają się wyjątki to w większości przypadków efekt jest taki jakby krowa nasrała do studni: ani gówna, ani wody....
    Kazor, mg84, kitenation and 1 others like this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Wielki szacunek dla instruktorów. To chyba jeden z nielicznych zawodów, poza handlarzem narkotyków, gdzie Twój klient może Cię zabić
    gaugan, m..m and DrtSpike like this.
    Marcin

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel
    To chyba jeden z nielicznych zawodów, poza handlarzem narkotyków, gdzie Twój klient może Cię zabić
    I faktycznie niedawno czytalem raport po wypadku (analiza raport NTSB we FLYING) w ktorym faktycznie student zabil instruktora.

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    tak z ciekawosci odswiezam watek, jak to teraz w PL wyglada ?

  7. #7

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Ja również jestem ciekaw zarobków lecz w przypadku INSTRUKTORA SZYBOWCOWEGO. Wiecie może jak sprawa wygląda za granicą (Holandia, UK)?

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    A dzisiaj?

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Na temat instruktorów którzy chcą tylko "nastukać godzin w drodze do kariery liniowej" mam swoje zdanie i choć trafiają się wyjątki to w większości przypadków efekt jest taki jakby krowa nasrała do studni: ani gówna, ani wody....
    Ja bym chcial sie tylko zapytac odnosnie tej kwesti znaczy sie ze wiekszy nalot nie daje wiekszych szans zatrudnienia w linii lotnicznej? Bo juz ktos pisal ze type rating u BAA to takze nie jest "magiczny sposob" aby sie dostac. Wiec co tak naprawde trzeba zrobic? Np. na stronie facebookowej Goldwings maja pelno przykladow ze instruktorzy w trakcie nabijania nalotu otrzymywali w koncu oferte od lini lotniczych.

    Pozatym podobno w USA odkad zmieniono wymagania z 250 do 1500 godzin minimalnego nalotu to podobno pomniejsi przewoznicy maja drzwi otwarte dla kazdego kto spelnia wymagania, ale moze to tylko w mediach tak napisali.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Co to tajemnica poliszynela? Ile dzisiaj zarabiają instruktorzy? Czy da się to traktować jako jedne źródło utrzymania przed pracą w lini? Czy jest aż taka koniunktura?

  11. #11
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Od 30 do 100 PLN za wylataną godzinę, w zależności czy szkolisz do PPL-a czy do droższych uprawnień. Do przepracowanego czasu dorzuć drugie tyle, na kwity i omówienie lotu. Podatki i składki społeczne płacisz w zależności od sposobu zatrudnienia. Czy to umowa-zlecenie, czy masz własną działalność i wystawiasz fakturę. Na etat nie ma co liczyć, bo ośrodki ograniczają personel do minimum, bazując na instruktorach dochodzących.

    A w sumie, to co ja się produkuję, jak już wszystko wyżej zostało opisane.

    M..M


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •