Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree6Likes

Wątek: Pieniądze na szkolenia - CPL(H)

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Racibórz

    Domyślnie Pieniądze na szkolenia - CPL(H)


    Polecamy

    Witam wszystkich forumowiczów
    Chciałbym poruszyć temat, który pewnie często się powtarza i zastanawia młodych adeptów lotnictwa mianowicie skąd zdobyć pieniądze na szkolenia lotnicze jeśli niema mozliwosci wzięcia kredytu w banku, wiadomo ze sa szkoły lotnicze które sponsorują szkolenia ale po pierwsze nie w Polsce po drugie duże kwoty chcą za szkolenia . Zna ktoś może ludzi którzy są w stanie sfinansować takie szkolenia w Polsce ?? Proszę o opinię w tym temacie!
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 30-03-2015 o 08:14

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    piotrek321, piszesz
    Cytat Zamieszczone przez piotrek321
    Chciałbym poruszyć temat, który pewnie często się powtarza i zastanawia młodych adeptów lotnictwa mianowicie skąd zdobyć pieniądze na szkolenia lotnicze
    i masz zupelnie racje. SZUKAJKA sie klania, temat byl nie raz i to na dodatek w tym dziale, w ktorym wpasowales swojego posta

    pozdr
    K

  3. #3
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Temat z 2008 roku, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat.
    Szukałem, niestety bez żadnych rezultatów.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Jestem w takiej samej sytuacji. Rzecz w tym, że jakieś pół roku temu w końcu postanowiłem zacząć realizować zamierzony plan i wyjechałem za granicę w celu zarobienia pieniędzy. Na pewno zajmie to trochę czasu, ale w tym momencie nie znalazłem lepszego rozwiązania. Jeżeli ktokolwiek ma jakieś doświadczenie ze sponsorowaniem szkolenia przez firmy, to chętnie o tym poczytam. Pozdrawiam

  5. #5
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MELBOOURNE Zobacz posta
    Jestem w takiej samej sytuacji. Rzecz w tym, że jakieś pół roku temu w końcu postanowiłem zacząć realizować zamierzony plan i wyjechałem za granicę w celu zarobienia pieniędzy. Na pewno zajmie to trochę czasu, ale w tym momencie nie znalazłem lepszego rozwiązania. Jeżeli ktokolwiek ma jakieś doświadczenie ze sponsorowaniem szkolenia przez firmy, to chętnie o tym poczytam. Pozdrawiam
    W tym roku również spróbuję złożyć papiery do WSOSP, lecz szanse są oczywiste chociaż nawet jeśli jest ten 1% nadziei to warto.
    Jestem teraz na etapie inż na MiBM i zapaliła się żarówka kontrolna "co dalej". Praca w biurze konstrukcyjnym jak najbardziej realna, ale kiedy zadaje sobie pytanie "co jeśli będzie mnie stać" - no i oczywiście tutaj pojawia się latanie oraz skoki.
    Dlatego wolałbym od razu robic to co lubię, a nie czekać 30 lat.
    Tak więc jeśli oprócz WSOSP jest jeszcze jakas nadzieja tzw. sponsorowanego szkolenia to proszę podzielcie sie inf. Chociaż zdaję sobię sprawę, że bez znajomości nikt nie wyłoży kilkaset tysięcy.
    Zapytać jednak warto. A nóż..
    Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    O jakie szkolenie chodzi, bo żaden nie wspomniał o tym.

  7. #7
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    O jakie szkolenie chodzi, bo żaden nie wspomniał o tym.
    CPL(H)

  8. #8
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Gdyby ktoś, coś to będę wdzięczny.
    Chyba że temat mało poważny to rozumiem.

  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Kolego, niestety, o sponsoringu do CPL(H) możesz zapomnieć - nie ten kraj, nie ta waluta...

    Śmigłowce to zbyt droga zabawa a i "biznesmeni" nauczyli się już liczyć koszty i nikt nie będzie bawił się w "dobrego wujka" od zera do cpl-a. Jeśli potrzebują pilota to na rynku jest duża podaż ludzi posiadających już pewne doświadczenie - jest w czym wybierać.
    PZDR
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 19-01-2015 o 08:29
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  10. #10
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Możesz spróbować ożenić się z brzydką córką bogatego biznesmena. Może on sfinansuje szkolenie. W końcu co rodzina to rodzina
    Oscar5055 and Maciek Cieślik like this.

  11. #11
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Zdaję sobię z tego sprawę, że na tym świecie nie ma nic za darmo
    Po prostu nadziałem się na kilka zdań w necie, że coś takiego mogłoby mieć miejsce. Wolałem zapytać, coby nie mieć wątpliwości.
    Wszystko na temat.
    Pozdrawiam

  12. #12
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    na rynku jest duża podaż ludzi posiadających już pewne doświadczenie - jest w czym wybierać.
    LPR ma odmienne zdanie na ten temat.
    Poza tym kto w dzisiejszych czasach robiąc PPLH za własne pieniądze myśli o zarobkowaniu? Albo totalny lotniczy wariat, który chce zrealizować swoje marzenie i potem wozić ludzi (zarabiać), albo zamożny człowiek, który robi to tylko dla siebie. Tych pierwszych jest może z 10%.

  13. #13
    Awatar Maciek Cieślik

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    LPR ma odmienne zdanie na ten temat.
    Poza tym kto w dzisiejszych czasach robiąc PPLH za własne pieniądze myśli o zarobkowaniu? Albo totalny lotniczy wariat, który chce zrealizować swoje marzenie i potem wozić ludzi (zarabiać), albo zamożny człowiek, który robi to tylko dla siebie. Tych pierwszych jest może z 10%.
    Czyli jedyna, choć mało realna droga, to WSOSP? Jeśli brak środków własnych oczywiście..

  14. #14
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    LPR ma odmienne zdanie na ten temat.
    I w pełni zgadzam się ze "zdaniem LPR" - na rynku brakuje ludzi SPEŁNIAJĄCYCH WYMAGANIA do pracy w LPR (m.in. odpowiednie doświadczenie lotnicze - nalot jako PIC na śmigłowcach; umiejętność współpracy z zespołem, znajomość języka angielskiego, etc).

    Natomiast na rynku jest wielu pilotów, którzy albo mają zbyt mały nalot (kilkanaście, kilkaset godzin), albo bardzo mało nalotu jako PIC (wymagane przepisami PART-FCL minimum 1000h TT jako PIC), albo małe lub zupełny brak doświadczenia na śmigłowcach wielosilnikowych, turbinowych (to akurat mały problem ale jest), albo mają "mizerną" opinię w środowisku lotniczym, które jest bardzo hermetyczne w naszym kraju (firma nie ma zamiaru zatrudniać "chuliganów" albo pilotów bardzo wybiórczo traktujących swoje obowiązki). To o "tych" pilotach wspomniałem mając na myśli "podaż".
    Darecki, Irik and malgond like this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  15. #15

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Radlin PL

    Domyślnie

    LPR będzie chyba musiało stworzyć własny program szkolenia pilotów. No chyba że liczą na duży odpływ pilotów z wojska.

  16. #16
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    LPR już tworzy własny program szkolenia/pozyskiwania pilotów - efekty będą widoczne wkrótce.
    Na wojsko nie ma co liczyć: ULC nie uznaje nalotów na wojskowych SP a jak uzna (sprawa wysoce indywidualna) to żąda pełnego szkolenia do CPL (duuuuże koszty). Wojsko także nie jest zainteresowane wypuszczaniem pilotów (szczególnie młodych) w perspektywie zakupu nowych śmigłowców, bo kto będzie na nich latał jak "dziadki" słabo radzą sobie z nową techniką? Do tego znacznej części pilotów wojskowych już się nie chce. Mając pewne osiągnięcia i stabilizację zawodową - ponowną naukę i egzaminy do licencji - mają najzwyczajniej w nosie, zwłaszcza, że zarobki w wojsku są porównywalne a częstokroć wyższe niż w LPR.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-03-2015 o 09:53
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  17. #17

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Radlin PL

    Domyślnie

    Możesz cos więcej napisać o tym pozyskiwaniu pilotów przez LPR? Jesteś u źródła więc pewnie wiesz jak to będzie wyglądało.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    A może ktoś napisać przedziały pieniężne ile pilot z CPL(H) zarabia np w LPR lub u osoby prywatnej? Ewentualnie jak to wygląda w Polsce a jak w UE?
    Ostatnio edytowane przez kub680 ; 21-04-2015 o 21:40 Powód: brak info

  19. #19
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MADBALL Zobacz posta
    Możesz cos więcej napisać o tym pozyskiwaniu pilotów przez LPR? Jesteś u źródła więc pewnie wiesz jak to będzie wyglądało.
    Założenia są różne i póki co, wolałbym nie spekulować. Wiadomo tylko, że przyjmowani będą piloci posiadający już uprawnienia i pewien nalot (kilkaset godzin).
    Cytat Zamieszczone przez kub680 Zobacz posta
    A może ktoś napisać przedziały pieniężne ile pilot z CPL(H) zarabia np w LPR lub u osoby prywatnej?
    Generalnie, zarobki na śmigłowcach (turbinowych) oscylują w okolicach 10 tys. zł: u "prywaciarzy" "in plus" a w firmach państwowych "in minus" Oczywiście netto.
    Zdarzają się lepsze oferty ale to są sprawy indywidualne.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  20. #20

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Założenia są różne i póki co, wolałbym nie spekulować. Wiadomo tylko, że przyjmowani będą piloci posiadający już uprawnienia i pewien nalot (kilkaset godzin).


    Generalnie, zarobki na śmigłowcach (turbinowych) oscylują w okolicach 10 tys. zł: u "prywaciarzy" "in plus" a w firmach państwowych "in minus" Oczywiście netto.
    Zdarzają się lepsze oferty ale to są sprawy indywidualne.
    Sar37 jako pilot śmigłowca w LPR ile godzin rocznie czy miesiecznie orientacyjnie wykonujesz? Wiem że zależy to pewnie od wielu czynników czy też akcji.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •