Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Prawo lotnicze?

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Prawo lotnicze?


    Polecamy

    Witam, już od malucha interesowałem się lotnictwem, jednak z pewnych przyczyn nie moge zostać_pilotem, a niewątpliwie jest to branża w której chce pracować. Orientuje się_więc może ktoś, tak mniej więcej gdzie najlepiej się_skierować, aby zaciągnąć_się_z jak najlepszym skutkiem do jakichś_linii lotniczych? Czy istnieje jakaś_specjalizacja po prawie typu "prawo lotnicze" ? Znam biegle 3 języki obce i studiuję_obecnie logistyke, jednak wydaje mi się_że to nie wystarczy. Przepraszam jeśli bardzo odbiegłem od tematyki forum, ale nie mam pojęcia gdzie się_z tym zwrócić.
    Serdecznie dziękuje za pomoc

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No hej. Ja właśnie kończę prawo i mam te same mniej więcej plany co ty.

    A więc: prawo to chyba najlepszy kierunek, na wypadek gdyby nagle Cię zamiast lotnictwa zainteresowało ogrodnictwo albo nurkowanie PO prawie można wszystko.

    A jeżeli chodzi o lotnictwo, to można to na prawie ugryźć aż od czterech stron przynajmniej:

    1) od strony prawa międzynarodowego publicznego (dla tych co się interesują lotnictwem w ogóle, łącznie z przeciwdziałaniem terroryzmowi etc, podstawowe prawo lotnicze, wolności lotnicze etc...)

    2) od strony prawa cywilnego zobowiązań (umowa przewozu lotniczego, to moim zdaniem najciekawsze, czyli system warszawsko-montrealski, przewożenie paxów i odpowiedzialność przewoźników za to, użeranie się z linią w razie odwołań, opóźnień etc., wywalczanie odszkodowań, także umowy między przewoźnikami a innymi podiotami)

    3) od strony prawa unii Europejskiej (łączy się także z prawem cywilnym)

    4) od strony prawa lotniczego administracyjnego (Ustawa Prawo Lotniczego)

    Znajomość języków oczywiście zawsze mile widziana, zwłaszcza aż trzech 8)

    Perspektywy pracy w ULCu, liniach lotniczych, organizacjach międzynarodowych, np. IATA, ICAO. Także radcostwo, adwokatura i wszystko inne co po prawie

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ok dzięki wielkie za rzetelną_odpowiedź, mam jeszcze takie pytanie. Jak to wygląda w rzeczywistości ? Kończe prawo i wtedy wybieram jakąś_specjalizacje, robie jakiś_kurs, żeby mi powiedzieli - o tak właśnie kogoś_takiego szukamy? (Chodzi mi o to czy można się_w prawie konkretnie ukierunkować na lotnictwo, czy tak każdy po studiach może iść do linii lotniczych i powiedzieć_'dajcie mi jakieś wysokie stanowisko' ). Robiłem kiedyś_wywiadzik w tej sprawie i dlatego wybrałem najpierw logistyke, jednak wydaje mi się_że potrzebuje właśnie drugiego fakultetu w postaci prawa żeby móc się tam naprawde sensownie załapać.
    P.S. a co do nurkowania to też mnie od dawna pasjonuje

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icecream
    czy tak każdy po studiach może iść do linii lotniczych i powiedzieć_'dajcie mi jakieś wysokie stanowisko' ).
    Kazda duza linia lotnicza ma w swojej siedzibie prawnika ale nie wiem na ile on musi byc oblatany w sprawach "lotniczych". Glownie chodzi o prawo biznesowe, prawo pracy, kontrakty, relacje miedzy pracownikami, finanse, itp.

    W USA jest oczywiscie sporo prawnikow zajmujacych sie wylacznie prawem lotniczym ale tu nie chodzi o zadne prawo miedzynarodowe typu IATA/ICAO ale o wypadki, ubezpieczenia, naprawy samolotow, itp. - oni sa rzeczywiscie oblatani w prawie lotniczym, wielu z nich jest pilotami ale ich klienci pochodza glownie sposrod pilotow GA ktorym grozi zawieszenie licencji, ktorzy maja zatarg z firma ubezpieczeniowa, spowodowali wypadek, silnik im nawalil i skarza Cessne, itp, itp i ktorzy dochodza swoich praw w sadach.

    Tutaj jest ciekawy link do wlasnie takich prawnikow "czysto lotniczych" aby ci dac poglad czym ci ludzie sie zajmuja, musisz sprawdzic jak to wyglada w realiach Polskich i czy jest cos podobnego: http://www.aviationattorneys.com/

    Cytat Zamieszczone przez icecream
    P.S. a co do nurkowania to też mnie od dawna pasjonuje
    Mnie tez, wlasnie wrocilem z nurkowania w Belize.
    http://photos108.nasza-klasa.pl/dev1...0398620313.jpg
    http://photos128.nasza-klasa.pl/dev2...0398611721.jpg

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Tzn. może to zuchwałe troche, ale szkoląc się_na 2 fakultety i 3 języki obce, a mam zamiar zacząć_4, myślałem o jakimś_stanowisku kierowniczym czy coś_w tym stylu bezpośrednio związanego z samymi liniami lotniczymi bardziej niż_byciu prawnikiem w takiej firmie . Może mam zawyżone ambicje, ale szkoliłem się_bardziej w tym kierunku, może ktoś_się_orientuje w tej branży, chociaż znając życie przyjdzie na moje stanowisko siostrzeniec prezesa po ledwo zdanej maturze, odpukać.

    A co do nurkowania to ja jestem wierny Dahabowi :P

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icecream
    myślałem o jakimś_stanowisku kierowniczym czy coś_w tym stylu bezpośrednio związanego z samymi liniami lotniczymi
    To chyba pownines myslec o specjalnosci ktora sie nazywa master of business administration in aviation (MBA/A)

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No, jeżeli chcesz konkretnie pracować tylko w linii lotniczej i nigdzie indziej to rzeczywiście lepiej na MBA/A...

    Linie lotnicze mają zwykle popodpisywane umowy outsourcingowe z dużymi podmiotami typu korporacyjnego na obsługę prawną.

    Ale zastanów się czy rzeczywiście na pewno chcesz do linii?

    Szycha w linii lotniczej to posada trudna do załapania z racji niewielkiej ilości wakatów do obsadzenia.\

    Za to specjalizowanie się w prawie cywilnym przewozów lotniczych to może być kapitalna fucha w UE jak znasz języki. W przeciwieństwie do spadków, hipotek czy deliktów, z prawa lotniczego w całej UE masz te same rozporządzenia, dyrektywy i system Warszawsko-Montrealski. A linie lotnicze tak w Stanach, jak i w Europie prawa pasażera łamią

    Organizacje międzynarodowe też przyjemna i nieabsorbująca rzecz. Zwłaszcza jeśli oprócz angielskiego znasz francuski, droga ta może być warta zachodu.

    Polecam prawo, naprawdę! Mniej stresu! I świetnie, jeśli już masz logistykę zrobioną!


    wlasnie wrocilem z nurkowania w Belize.
    Hehe, a ja właśnie opracowuję gigant artykuł o konsekwencjach uznania suwerenności Belize przez Guatemalę

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Generalnie na prawie nie ma czegoś takiego jak osobny przedmiot prawo lotnicze (przynajmniej w Poznaniu gdzie to studiuję).
    U mnie w ramach fakultetów co 2-3 lata jest prawo transportowe i pewna część dotyczy prawa lotniczego.
    Jest jeszcze przedmiot prawo publiczne gospodarcze. Podczas wykładów raczej tematu lotnictwa się nie porusza, chyba że poszczególne artykuły z ustaw jeżeli są akurat potrzebne w formie przykładu. Natomiast po zaliczeniu egzaminu na dobrą ocenę można starać się o przyjęcie na seminarium magisterskie i wtedy ukierunkować się na lotnictwo. Poza tym reszta wygląda tak jak kolega Stoarn napisał.
    Także po skończeniu prawa specem w dziedzinie lotnictwa nie będziesz, musisz zrobić jakieś podyplomówki, kursy, szkolenia itp. Jeżeli jesteś już po studiach to ja osobiście zrobiłbym to, co proponuje Saturn5, bądź coś w tym guście, a kolejny fakultet bym sobie odpuścił.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    A więc... po przeczytaniu zastanawiam się_właśnie nad tym prawem. Rozumiem że zaciągam się_wtedy do jakiejś_korporacji współpracującej z liniami. A jeszcze taka sprawa, czy po prawie z tymi wszystkimi specjalizacjami i dyplomami moge pracować_za granicą, czy jedynie będzie się_to tyczyło prawa lotniczego na terenie Polski?

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie


    Polecamy

    To zleży o co dokładnie pytasz. Jeżeli chodzi Ci o to, że po prawie robisz 3-3,5 letnią aplikację np. radcowską i potem chcesz pracować w innym kraju, to najczęściej po prostu musisz zdać egzamin w danym państwie z prawa krajowego (czyli sporo tego jest). Wtedy możesz być np. adwokatem. Ale jeżeli chodzi Ci o pracęktóra nie wymaga aplikacji - np. stanowisko kierownicze w firmie lotniczej, to nie musisz się starać o uznanie Twoich uprawnień i spokojnie pracujesz tak samo jak po każdych innych studiach.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •