Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Grimes070

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Ozorków/EPLL

    Domyślnie Pilot wojskowy a cywilny


    Polecamy

    Będe monotonny, ale muszę zadać to pytanie.
    Jak bardzo skomplikowane są procesy przejścia z fachu pilota wojskowego na cywilnego?
    Proszę o wyrozumiałość i w miare jasne odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    http://www.domicz.com.pl/aerotechnika7.htm

    Oni zajmują się doszkalniem pilotów wojskowych, więc poczytaj tam, albo po prostu zadzwoń i zapytaj.
    Pozdro

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    studiowałem podyplomowo z chłopakiem, który lata na migach 29, ma także papiery instruktora na ten typ i z tego co pamiętam, narazie sprawy mają się tak, że muszą cywilne licencje robić od początku jakby wcale nie umieli latać

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mi mówił gość który lata na M-28 i ma w przyszłości latać na Herculesach, że muszą zrobić jakieś doszkalanie, ale nie od początku i że poza uzupełnieniem teorii latanie nie jest żadnym problemem. Jak próbował robić testy na ATPL to mówił że wszystko jest do przejścia przy stosunkowo małym wysiłku, z wyjątkiem angielskiego...

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie Re: Pilot wojskowy a cywilny

    Cytat Zamieszczone przez Grimes070
    ...Jak bardzo skomplikowane są procesy przejścia z fachu pilota wojskowego na cywilnego?
    Proszę o wyrozumiałość i w miare jasne odpowiedzi.
    Poziom skomplikowania jest średni.
    1. Pilot wojskowy udaje się do zaprzyjaźnionego osrodka szkolenia lotniczego z dokumentacją potwierdzającą swoje doświadczenie lotnicze
    2. Ośrodek w oparciu o te dokumenty przygotowuje indywidualny program szkolenia do uzyskania danej licencji i uzgadnia go z ULC (to jest najtrudniejszy element procesu)
    3. Kandydat realizuje zatwierdzony program.
    4. Pilot zdaje egzaminy państwowe (teoria + praktyka) i może ubiegać się o wydanie licencji.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Słupsk/Warszawa/Dęblin

    Domyślnie

    Dodam tylko, że niektóre ośrodki maja gotowe programy z wariantami szkolenia w zależności od doświadczenia/typów z lotnictwa wojskowego. Programy te są zatwierdzone przez ULC i rozpoczęcie procedury uznania uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym wymaga jedynie zgłoszenia do ULC.

    Na moim przykładzie uzyskanie uprawnień SEP(L) i MEP(L) z egzaminami zamknęło się sumarycznym nalotem 16 godzin.

    Pozdrawiam!

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Wiem,że to wszystko zależy od doświadczenia pilota,ale chciałam zapytać jak mniej więcej kształtują się koszty takiego przeszkalania ??

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    zobacz na stronie Aeroklubu Orląt w Dęblinie http://aeroklub2.home.pl/

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    w marcu 2009 Aeroklub Bialski organizuje kurs unifikacyjny do licencji pilota samolotowego zawodowego CPL(A) dla pilotów posiadających uprawnienia nabyte w lotnictwie wojskowym.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •