Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Co jeszcze po zdobyciu licencji?


    Polecamy

    Hej,

    Czy ktoś zaznajomiony mógłby wyjaśnić, jak wygląda procedura zatrudnienia w liniach?
    Powiedzmy, że zrobiło się wszystkie licencje i uprawnienia (ATPL(F), MCC, ME, IR), posiada się odpowiednio dużą dla danej linii wylataną ilość godzin i co teraz?

    Są jeszcze jakieś egzaminy przed zatrudnieniem w danej linii? Jak wyglądają?
    Co z TR? Kiedy trzeba go zrobić? Kto za to płaci? Co po zatrudnieniu? Od razu się pracuje i zarabia czy może przez jakiś okres siedzi się na tyłku w kokpicie i tylko obserwuje?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Najpierw teoria do TR. W miedzyczasie mozna sobie latac na odcinki zapoznawcze. Czyli siedzisz sobie na jumpseat;cie i patrzysz co robia piloci. Pozniej jest symulator na TR. Po zdaniu egzaminu i wpisie do licencji TR robisz jeszcze lot szkolny i ladowanie (6 ladowan) na prawdziwym samolocie. Pozniej tak zwana praktyka "na linii" czyli latasz z instruktorem w normalnych lotach z ludzmi. Na jumpseat'cie siedzi tzw "bezpiecznik" czyli np pierwszy oficer ktory juz jakis czas w tej linii lata. Po wylataniu odcinkow (np 40) przystepujesz do line check'a - jak zdasz to juz normalnie mozesz latacc jako FO.
    Oczywiscie co linia to moze sie to troche roznic ale ogolnie to tak wyglada.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Dzięki za info!

    A jak z kosztami/zarobkami? Teorię i cały TR zaczynam już po wstąpieniu do linii i podpisaniu umowy? Czy wtedy ja płacę za cały TR (jeśli tak to ile?) czy może linia to sponsoruje a może jeszcze mi za to płaci? Muszę zrobić "biznes plan" i chcę się dowiedzieć ile jeszcze czasu i wydanych pieniędzy czeka mnie do momentu zarabiania. W tej chwili mam PPL i zaczynam teorię do ATPL. Mam czas, możliwości, determinację i (co najważniejsze) pieniądze potrzebne do zajęcia się tylko szkoleniem do ATPLa.
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 10-03-2009 o 18:26

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tym ile kosztuje TR i kto za to placi to roznie bywa - musisz sie kontaktowac z konkretna linia i pytac o to w czasie naboru.
    Niektore linie Ci placa za TR ale podpisujesz umowe, ze bedzie u nich jakis czas pracowal. Inne wymagaja, zebys to Ty pokryl koszt szkolenia a one dadza Ci zatrudnienie itd itp.
    Teoretycznie pelnoprawnym pracownikiem zostaje sie dopiero po zdaniu line check'a.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Czyli tak czy inaczej zaczynam zarabiać dopiero po line checku, jeśli dobrze rozumiem?
    A ile średnio trwa taki TR?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Co to jest dokładnie line check?

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Co to jest dokładnie line check?
    Sprawdzenie umiejetnosci w lotach liniowych.

    El Wieczor - jak juz napisalem, wszystko zalezy od linii czy Ci placi przed czy po szkoleniu, czy jest to cala czy tylko czesc kwoty itd itp.
    Jeszcze rok temu wydawalo sie, ze linie beda sponsorowac ludziom z ulicy cale szkolenie od PPL do ATPL'a a dzisiaj...wychodzi na to, ze nawet jak sobie sam zaplacisz za TR to nie wiadomo czy jakas robote w ogole dostaniesz.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    (...)a dzisiaj...wychodzi na to, ze nawet jak sobie sam zaplacisz za TR to nie wiadomo czy jakas robote w ogole dostaniesz.
    Jest tak źle teraz? Ale chyba nie chcesz mi powiedzieć, że właśnie topię grube miliony w błocie?

  9. #9
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor Zobacz posta
    Jest tak źle teraz?
    z choinki sie urwales? po fotce widze, ze latasz juz, a nie wiesz jaka jest sytuacja na rynku??

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    z choinki sie urwales? po fotce widze, ze latasz juz, a nie wiesz jaka jest sytuacja na rynku??
    Na razie latałem tylko w US i to tylko rekreacyjnie. W rynku się właśnie zaczynam rozeznawać.

  11. #11
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    ok.

    na rynku jest bardzo ciezko, ludzie z wieloma godzinami na 737 sa bez pracy. poczytaj dokladnie rozne fora, duzo o tym sie mowi. natomiast ja wierze, ze za 3-4 lata to wszystko sie przewali, akurat jak bedziesz mial komplet.

    pozdro

  12. #12
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Też sądzę, że za 3-4 lata kryzys się będzie chylic ku końcowi El wieczór, spokojnie, wykorzystaj teraz tą sytuację na swoją korzyśc. Akurat jak już będziesz miał komplet, skończy się kryzys i będzie praca . Przynajmniej ja tak sobie to wyobrażam, bo jeżeli tak nie będzie to też grube miliony w błoto wyrzucam...

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Może ktoś mi udzielić informacji, co ile musi być zdawany symulator w przypadku pilota liniowego ?

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sekundant Zobacz posta
    Może ktoś mi udzielić informacji, co ile musi być zdawany symulator w przypadku pilota liniowego ?
    2 razy w roku (czyli co 6 m-cy)
    choc niektore linie lubia czesciej...

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Los Angeles

    Domyślnie


    Polecamy

    Moge powiedziec jak jest w SouthWest - co pol roku kapitanowie, a co rok F/O

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •