Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Zmiany w licencjach


    Polecamy

    Za: Interia.pl/Gazeta Prawna

    Projekt nowelizacji ustawy wprowadza także nowy rodzaj licencji szybowcowej i na samoloty turystyczne. Obok obecnie obowiązujących zostanie wprowadzona licencja narodowa na szybowce i samoloty. Różnica polega na tym, że mając nowy typ uprawnień, będzie można wykonywać loty na terytorium kraju. Zostanie także obniżony minimalny wiek na taką licencję. Uzyskać narodową licencję szybowcową będzie mógł 15-latek. Natomiast w przypadku samolotów turystycznych uprawnienia uzyska 16-latek. Normalne licencje zachowają dotychczasowy próg wiekowy na szybowce i samoloty turystyczne - odpowiednio 16 i 17 lat.
    Czy ktoś zna więcej szczegółów?

    Pozdrawiam!
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Prawdopodobnie chodzi o to że w nowych licencjach wymóg nalotu szybowcowego spadnie do 10 h
    Zostanie wprowadzona licencja umożliwiająca zabranie pasażera a druga nie.
    Wprowadzona zostanie także zawodowa licencja szybowcowa (instruktorska).
    To wszystko na podstawie projektow ktora przygotowała EASA.
    znalazlem cos takiego Szybowce.Com - Grupy dyskusyjne - Re: licencje EASA na szybowce - założenia
    ktoś kto chce więcej może na podstawie przytoczonego linka poszukać więcej

  3. #3
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    a nalot z 45 godzin do PPL bedzie pomniejszony do 32 godzin i licencja bedzie sie nazywac NPPL. tak przynajmniej jest w UK. licencja ta jest skierowana raczej do osob, ktore chca latac prywatnie/rekreacyjnie. Polska NPPL bedzie regulowana przez przepisy wewnetrzne/krajowe i nie bedzie miala regulacji JAR. w UK taka licencje mozna zrobic od roku 2002 i cieszy sie ona popularnoscia wsrod ludzi, ktorzy nie planuja kariery w lotnictwie. teraz pytanie. czy NPPL zastapi licencje na mikroloty tak jak tutaj??

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tymi nowymi "okrojonymi" licencjami to jest jeszcze taki zapis, ze z tego co pamietam to mozna latac tylko w pewnej i to bardzo malej odleglosci od lotniska

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    do granicy panstwa i spowrotem ;-) jak na Polskie warunki to jeszcze jeszcze, ale w Czechach to juz smiech na sali. ledwo startujesz a tu juz trzeba zwrot robic, bo granica ze Slowacja, chwila pozniej po zwrocie - granica z Polska, 3-minuty lotu pozniej, granica z Ausstria
    Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 08-04-2009 o 11:40 Powód: int

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    do granicy panstwa i spowrotem ;-)
    Jezeli granica jest mniej niz 50Nm od lotniska
    Znajde w gazecie to napisze ale bylo to ograniczenie wlasnie cos ok 50Nm od punktu z ktorego sie startowalo...

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    thewho, jesli to prawda co piszesz to o kant dupy taka licencje rozbic...

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    thewho, jesli to prawda co piszesz to o kant dupy taka licencje rozbic...
    No tak jest np w Stanach gdzie istnieje takie cos jak "recreational pilot" - tam jest ograniczenie dokladnie 50 Nm od lotniska startu.
    Z tego co wiem to tworzac nowe przepisy wzorowano sie wlasnie na amerykanskim odpowiedniku.

  9. #9
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    jestem wlasnie w trakcie tlumaczenia fajnego opisu jak to wyglada w Wielkiej Brytanii, postaram sie umiescic to jak najszybciej.

    EDIT:

    wlasnie skonczylem czesc tego tlumaczenia i pomyslalem sobie, ze je wkleje. jako ze ta nowa licencja nie ma jescze konkretnej nazwy pozwolilem sobie ja nazwac po swojemu Krajowa Licencja Pilota Turystycznego w skrocie KLPT jesli znajdziecie jakies nieprawidlowosci w nazewnictwie prosze o poprawke, zaznaczam z gory ze polska terminologia lotnicza jest mi nieznana lub moze raczej malo znana jest to tlumaczenie artykulu (czesc pierwsza) pana Alasdaira Arthura, kolejna czesc wkleje po przetlumaczeniu

    Krajowa Licencja Pilota Turystycznego

    Czym jest KLPT?

    Po dlugich konsultacjach prowadzonych pomiedzy Urzedem Lotnictwa Cywilnego (CAA) i wiekszoscia organizacji lotnictwa rekreacyjnego w Wielkiej Brytanii, zdecydowano o wprowadzeniu nowej licencji, Krajowej Licencji Pilota Turystycznego (NPPL), w koncu czerwca 2002 roku.Ta nowa licencja przeznaczona jest calkowicie dla tych ktorzy chca latac dla samego latania i nie planuja tej licencji jako jednego z punktow zwrotnych w karierze zawodowej w lotnictwie. Licencja ta jest odpowiedzia na odczucia wielu osob w stosunku do ‘tradycyjnej’ Licencji Pilota Turystycznego (PPL), obwarowanej biurokracja i regulacjami JAR oraz nieodlacznymi wymaganiami medycznymi, ktore sa jak najbardziej adekwatne w stosunku do latania zawodowego, jednakze moga byc niemalym ciezarem dla pilota rekreacyjnego.
    Ten tekst jest moim spojrzeniem na KLPT jej nastepstwa. Jako pilot posiadajacy licencje mikrolotowa jestem zywo zainteresowany KLPT, poniewaz oferuje ona mozliwosc dodania szeregu typow samolotow, ktorymi bede mogl latac bez koniecznosci rozpoczynania procesu ‘robienia’ licencji JAR-PPL od poczatku, a co za tym idzie, pozwala mi pominac koszty z nia zwiazane
    Znaczy to, ze piloci posaiadajacy licencje mikrolotowe moga wejsc w posiadanie licencji uprawniajacej ich do latania wiekszymi samolotami po stosunkowo niewielkim, dodatkowym treningu/szkoleniu. Te wieksze samoloty beda stosunkowo drozsze do latania, wiec ja osobiscie zostalbym przy mikrolotach przez wiekszosc czasu, ale zawsze mialbym ta opcje ‘przelecenia sie’, powiedzmy, PA-28 na jakas dluzsza wycieczke z dwoma czy tez trzema kolegami i bagazem podrecznym.
    Jaki jest zwiazek nowej licencji z PPL(A) Microlights?

    KLPT jest ‘zamiennikiem’ dla starej licencji mikrolotowej. Licencja mikrolotowa jest teraz jednym z kilku dostepnych ratingow pod nowa KLPT. Licencja Self-Launched Motor Glider (SLMG) bedzie dzialala nadal w niezmienionej formie.
    Na poczatku, posiadacze licencji mikrolotowej (PPL(A) Microlight) utrzymaja prawa i przywileje swojej licencji w formie niezmienionej. Kazdej osobie skladajacej aplikacje o licencje mikrolotowa po 29 lipca 2002 bedzie wydana nowa licencja KLPT z ratingiem mikrolotowym.
    Tak jak rating mikrolotowy, KLPT bedzie rowniez zawierala w sobie rating SEP (Single Engine Piston). Jesli bedziesz posiadal rating SEP ozaczalo to bedzie ze mozesz latac samolotami do 2000kg jesli sa one typem samolotu prostego/nieskomplikowanego (np. Piper PA-28, Cessna 172)
    Wszystkie te ograniczenia moga byc zniesione poprzez doszkolenie w treningu ‘roznicowym’. To samo tyczy sie roznic pomiedzy samolotami z kolkiem przednim i ogonowym musisz przejsc szkolenie, zeby moc latac na tych typach.
    Wymagania medyczne

    Wymagania medyczne do KLPT sa podobne do wymagan do licencji mikrolotowej. Potrzeba orzeczenia lekarza pierwszego kontaktu podobnego jak potrzebuja kandydaci na kierowcow samochodow ciezarowych. Dla tych ktorzy nie spelniaja wymagan dla kierowcow samochodow ciezarowych ale spelniaja takie wymagania do posiadania prawa jazdy na samochody osobowe, istnieje mozliwosc uzyskania ograniczonej licencji, ktora pozwala na latanie bez pasazerow lub z innym wykwalifikowanym pilotem.
    Certyfikat medyczny do KLPT nie potrzebuje czestego przedluzania. Raz wydany wystarcza na dlugi czas i nie potrzebuje byc odnowiony przed 45 rokiem zycia. Pomiedzy 45 a 65 rokiem zycia odnowic go musisz raz na 5 lat. Po 65 roku odnowieniu podlega on co rok.
    Certyfikat medyczny do KLPT jest wydawany dla wszystkich ratingow I zastepuje certyfikat medyczny do licencji mikrolotowej. Jesli dostales certyfikat medyczny do KLPT zeby szkolic sie do ratingu SEP oznacza to ze zastapiles certyfikat medyczny do licencji mikrolotowej i od tego momentu dbasz o waznosc tego certyfikatu.
    Ograniczenia

    Ograniczenia KLPT to:

    • Loty VFR tylko (IMC lub IR rating nie mozliwy do zrobienia), minimalna widocznosc 5km (10km pod Special VFR)
    • Mozliwosc latania Samolotami zarejestrowanymi tylko w UK
    • Loty w przestrzeni powietrznej UK
    • Loty na prostych typach samolotow (mozliwosc rozszerzenia poprzez dodatkowe szkolenia)
    • Max 3 pasazerow na pokladzie

    KLPT, jako licencja krajowa, z definicji nie pozwala ci na latanie poza granicami kraju wydania. Obecnie licencja mikrolotowa jest rozpoznawana w kilku innych krajach, co pozwala ci ‘wyskoczyc’ do Francji na przyklad. KLPT poczatkowo nie pozwoli ci na to. Prowadzone sa rozmowy nad zniesieniem tego ale nie mozna przytoczyc zadnych konkretow. Posiadacze licencji mikrolotowej zachowaja swoje prawa jakie mieli do tej pory i wyglada na to ze kraje takie
    jak Francja bede nadal uznawaly te licencje

    Aby utrzymac waznosc KLPT trzeba wykonac 6 godzin lotu w roku (minimum 4 jako PIC) i lot sprawdzajacy z instruktorem co 2 lata. Zasada 90-dni zostaje utrzymana, co oznacza ze musisz wykonac 3 starty i ladowania w ciagu ostatnich 90 dni by moc zabrac pasazerow na poklad.
    Wymagania co do waznosci uprawnien


    Musisz wykonac 6 godzin lotu w roku oraz lot sprawdzajacy z instryktorem co 2 lata aby utrzymac twoja KLPT wazna. Nei mozesz uzyc tylko swojego nalotu na mikrolotach zeby utrzymac waznosc ratingu SEP. Rating mikrolotowy KLPT ma takie same wymagania jak dotychczas 5 godzin w ciagu 13 miesiecy lub lot z instruktorem jesli nie wylatales minimum.

    CDN...
    Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 08-04-2009 o 14:13

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    no to wklepuje czesc druga tlumaczonka, pozwolilem sobie pominac czesc zwiazana z kosztami bo jest calkowicie nieadekwatna do sytuacji

    Szkolenie I konwersja istniejacych licencji mikrolotowych do KLPT

    KLPT jest forma szybszego uzyskania uprawnien lotniczych niz standardowa sciezka do licencji JAR. Jesli jestes posiadaczem licencji mikrolotowej bez ograniczen i chcialbys doszkolic sie do KLPT z ratingiem SEP, po to by moc latac wiekszymi samolotami, musisz wziac udzial w szkoleniu. Szkolenie to musi byc zrobione w osrodku uznanym przez Urzad Przeciwlotniczy (CAA). Fakt posiadania nalotu mikrolotowego uprawni cie do wykonania mniejszego nalotu podczas szkolenia. Nalot ten zmniejszony bedzie znaczniej niz do licencji JAR-FCL.
    Sylabus konwersji do KLPT sklada sie z:

    • Musisz wykonac nie mniej niz 32 godziny lotu do KLPT z ratingiem SEP, jako kombinowany nalot mikrolotowy i SEP.
    • Minimum godzina wprowadzenia do lotu na instrumenty i umiejetnosc wykonania zakretu o 180 stopni polegajac tylko na instrumentach.
    • Minimum 2 godziny szkolenia ??zapobiegania przeciagnieciu I wychodzenia z korkociagu??
    • Lot testowy na nawigacje I lot testowy ??general handling??

    Teoretycznie jest to mozliwe zeby dokonac konwersji ‘nieograniczonej’ licencji mikrolotowej do KLPT robiac nalot rzedu 3 godzin podczas konwersji. Dzieje sie tak poniewaz powyzsze warunki mowia ze musisz zrobic 1 godzine wprowadzenia do lotu na przyrzady i 2 godziny stall i spin awerness . wszystko poza tym jest zalezne od twojego instruktora. Kiedy instruktor stwierdzi, ze jestes gotowy do lotow egzaminacyjnych, mozesz wykonac obie wymagane czesci egzaminu: czesc nawigacyjna i general handling
    Co ciekawe, jest mozliwym zdobycie licencji KLPT SEP, pomimo tego ze nigdy nie lecialo sie samodzielnie samolotem z grupy A! Ze strony teoretycznej jesli chodzi o egzaminy, beda to te same egzaminy, ktore zdaje sie na JAR PPL. Niestety nie ma taryfy ulgowej dla tych chcacych zrobic licencje mikrolotowa tylko. Bedziecie musieli zdac te same egzaminy co do KLPT SEP
    Licencja radiooperatora jest taka sama dla mikrolotow, PPL i KLPT, wiec nie masz obowiazku zdawac jej jeszcze raz, zakladajac ze takowa posiadasz.
    Warunki taryfy ulgowej zakaladaja ze bedzie mozliwe uzycie mikrolotow do szkolenia KLPT i to nie tylko czesci mikrolotowej ale rowniez SEP.
    Oczywiscie bedziesz potrzebowal troche nalotu na samolotach grupy A, po to, aby przejsc czesc szkolenia do SEP a do, ktorej mikroloty nie maja odpowiedniego wyposazenia takiego jak potrzeba do wprowadzenia do ‘instrumentow’. To stawia osrodki szkolenia mikrolotowego z dostepem do samolotow z grupy A w bardzo korzystnej sytuacji, poniewaz bede one w stanie zaoferowac klientowi bardzo tanie i dostepne szkolenie do KLPT. Zeby to sie stalo, osrodki te beda musialy byc certyfikowanymi osrodkami szkoleniowymi z instruktorami JARowskimi potrzebnymi do szkolenia czesci SEP.
    Jesli pewnego dnia chcialbys podwyzszyc swoje kwalifikacje z KLPT SEP do JAR PPL bedziesz zakwalifikowany do 30-godzinnego ‘upustu’ w szkoleniu do JAR PPL. Warunkiem jednak jest fakt ze calosc szkolenia do KLPT zostala wykonana z instruktorem majacym uprawnienia zgodne z JAR-FCL. Jako ze instruktorzy mikrolotowi nie zawsze posiadaja pelne uprawnienia instruktorskie, mozesz ‘utknac’ w szkoleniu do PPL z ,tylko 10-godzinnym ‘upustem’


    Takze thewho, wyglada na to, ze jesli ULC wzorowal sie na amerykanach, to znowu z ulepszania wyjdzie wielka i smierdzaca kupa. Zawsze musza wymyslic cos swojego zamiast 'skopiowac' cos zza miedzy, cos co dobrze sie sprawdza i dziala jak nalezy.

    pozdrawiam i mam nadzieje ze nie zanudzilem was tym tlumaczeniem

    Kszyhu
    Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 08-04-2009 o 16:40

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    ULC nie ma tutaj nic do powiedzenia są to przepisy wymyślone przez EASA.
    Kto chce mieć wpływ na przepisy może wejść na stronę EASA Rulemaking | Notices of Proposed Amendment (NPAs) i składać propozycje.
    Z ciekawych propozycji jest teraz omawianie lądowanie w/g wskazań GPS kto latał w USA a ma pojęcie może coś zaproponować.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 08-04-2009 o 19:47

  12. #12
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    wrzesinski1, jesli nie ULC bedzie mial tutaj cos do powiedzenia, to kto?? przeciez to ULC bedzie adaptowal zalecenia i przepisy wymyslone w EASA do warunkow panujacych w Polsce, nieprawdaz?? no i sam fakt, ze ta licencja jest o zasiegu, ze tak powiem krajowym, to ULC powinien byc organem wprowadzajacym a nie instytucja ogolnoeuropejska. chociaz fakt faktem wprowadzajacy dany przepis (juz nie mowie, ze to bedzie ULC) powinien zrobic tak, zeby ta licencja i regulacje jej dotyczace byly jak najbardziej zbiezne z wytycznymi. co, odnoszac sie do informacji od thewho, ze wzorowac sie chca na amerykancach, juz zalatuje troche padlina, bo jak wiadomo amerykanskie przepisy sa 'troszke' inne niz europejskie. jesli tak nie jest wyprowadz mnie z bledu, bo byc moze zle mysle. i chodzi mi raczej o wyprowadzanie z bledu w sposob cywilizowany a nie tak jak to juz mialo to tutaj miejsce kilkukrotnie na forum, w sposob 'chlopski' - zamilcz, bos glupi i guzik wiesz przy czym nie zwracam sie bezposrednio do Ciebie, wrzesinski1, tylko do ogolu forumowiczow. ciekawy temat, poprowadzmy go w sensowny sposob.

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Znalazlem ten artykul - licencja ta nazywac sie ma "Leisure Pilot Licence"
    Przeglad lotniczy wydanie z lutego
    Tytul
    EASA - ulatwienia dla pilotow
    "...Licencja podstawowa umozliwia tylko wykonywanie lotow na odleglosc nie wieksza niz 50 km (tak kilometrow!!!) od lotniska startu, bez ladowania posredniego na innym miejscu i wylacznie jezelie biorac pod uwage warunki lotu - pilot jest zawsze w stanie wrocic na lotnisko startu. Ograniczenia te podytktowane sa stosunkowo ubogim programem szkolenia, koniecznym do uzyskania licencji podstawowej"

    Wg mnie takie ograniczenie jest jak najbardziej OK - jezeli wystarczy tylko 30 godzin dla takiej licencji to na czym mozna to zaoszczedzic? Oczywiscie, ze program najlatwiej obciac na lataniu po trasach.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Jak dla mnie bzdura totalna... Jeśli ktoś jest w stanie przelecieć 100 km to jest wstanie przelecieć i 500... Poza tym kto i w jaki sposób będzie egzekwował te 50 km...

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Jak dla mnie bzdura totalna... Jeśli ktoś jest w stanie przelecieć 100 km to jest wstanie przelecieć i 500...
    To moze od razu przez Atlantyk moze samoloty przeprawiac?
    W takim razie bzdura tez jest wymog przelotu 500km do CPL'a, skoro ktos kiedys przelecial jakas traske do PPL'a.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 08-04-2009 o 23:16

  16. #16
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    jesli tak to ma wygladac to niestety nie bedzie mialo to nic wspolnego z angielskim NPPL, ktory pozwala poruszac sie w obrebie calego kraju i niezaleznie od odleglosci, ilosci ladowan i ich miejsca. a minimum 32 godzin szkolenia nadal jest zachowane. w UK to dziala doskonale, dlatego nie rozumiem tego, dlaczego ta licencja wzorowana bedzie na amerykanskiej...
    Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 08-04-2009 o 23:25 Powód: interpunkcja

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    A ja się bardzo cieszę. Ja chcę latać dla latania, a nie dla bicia rekordów.. Moim celem jest polatać z żoną, z przyjacielem, czy też z kochanką nad lotniskiem, albo nad ukochanym miastem.. Jak zaczynałem teorię szybowcową, to wyraźnie informowałem instruktora jaki jest mój cel.. I co? Nie poinformował mnie, że muszę wylatać 100godzin, aby móc kogoś zabrać na pokład.. Nikt mi nie powiedział, że muszę mieć papiery na obsługę prymitywnej radiostacji..

    Mi tam osobiście nie potrzebne jest robienie przelotów, przewyższeń, itd. Jak ktoś ma żyłkę sportowca to niech sobie ćwiczy latanie na odległość..

    Może to jest prosty tok rozumowania, ale ja chcę tylko polatać..

    Te wszystkie wymagania wymagają czasu i pieniędzy-nawet w szybownictwie. Aby mieć pieniądze, trzeba pracować, a jak się pracuje, to nie ma się czasu.. No chyba, że ktoś ma górę pieniędzy..

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Albatros Poland Zobacz posta
    A ja się bardzo cieszę. Ja chcę latać dla latania, a nie dla bicia rekordów.. Moim celem jest polatać z żoną, z przyjacielem, czy też z kochanką nad lotniskiem, albo nad ukochanym miastem.. Jak zaczynałem teorię szybowcową, to wyraźnie informowałem instruktora jaki jest mój cel.. I co? Nie poinformował mnie, że muszę wylatać 100godzin, aby móc kogoś zabrać na pokład.. Nikt mi nie powiedział, że muszę mieć papiery na obsługę prymitywnej radiostacji..
    Instruktor nie jest od tego aby tłumaczył od A do Z sam powinieneś czytać aby potem nie mieć pretensji. Co do ilości godzin aby zabrać drugą osobę na pokład to tylko zależy od ośrodka czyli właściciela. W jednym 100 godzin nie wystarczy musisz mieć wpis w licencję że jesteś instruktorem w drugim dwóch uczniów puszczą razem jeden 15 drugi ok 40 h za to odpowiada instruktor. Mając licencje i kasę możesz kupić własny szybowiec i gdzie latać gdzie chcesz oczywiście zgodnie z prawem.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Instruktor nie jest od tego aby tłumaczył od A do Z sam powinieneś czytać aby potem nie mieć pretensji. Mając licencje i kasę możesz kupić własny szybowiec i gdzie latać gdzie chcesz oczywiście zgodnie z prawem.
    No dziwne.. Ja myślałem, że to instruktor ma mi takie rzeczy przekazać.. To po co oni są? Lepiej przeczytać książkę i latać-też można.. Ty myślisz, że każdy ma czas na studiowanie internetu? Ja go nie mam, dlatego pytałem kogoś kto ma o tym pojęcie.

    Stary chyba nie zrozumiałeś mnie. Jakbym miał kasę, to bym wam głów nie zawracał moimi postami..

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    A pytałeś instruktora czy możesz latać tak jak chcesz, czy oczekujesz że wszystko powie od A do Z.
    Instruktorzy nie mają czasu aby wszystko mówić samemu trzeba się kształcić podobnie jest w szkole średniej, na wyższej uczelni.
    A jak nie masz czasu na naukę bo musisz zarabiać to chyba szybowce i samoloty nie dla Ciebie, przynajmniej nie teraz. Ustabilizuj swoją sytuację materialną i wróć. Znam wiele osób które zaczynają naukę latania już na emeryturze czyli po 60.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •