Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Jetros.

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie Pytanie odnośnie licencji.


    Polecamy

    Witam,
    mam kilka pytań do osób ,które orientują się w temacie:
    Czy po skończeniu Studiów na Politechnice Rzeszowskiej na kierunku Pilotaż
    będę mógł od razu starać się o pracę w liniach lotniczych?
    Jak to wygląda? Na stronie Politechniki wyczytałem:

    "Absolwenci otrzymują tytuł magistra inżyniera specjalności lotnictwo oraz
    licencję pilota zawodowego II klasy (CPL). Otrzymane wykształcenie odpowiada
    wymaganiom niezbędnym do uzyskania licengji pilota liniowego (ATPL"

    Czy po tych studiach będę musiał wykonywać nalot?
    jeżeli tak to gdzie?



    PS. Jak wygląda sytuacja po ukończeniu studiów w Wyższej szkole Lotniczej w Dęblinie na kierunku pilotaż dla cywili?

    Z góry dziękuję Wam za odpowiedź.

    Jetros.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Na pewno absolwenci nie mają żadnych ulg jeśli chodzi o wymagania linii. Firmę nic nie obchodzi, gdzie zrobiłeś licencje i uprawnienia. Jeśli studia nie dadzą nalotu, to musisz zrobić sam.


    Btw, co to jest "licencja pilota zawodowego II klasy"? W sensie, że CPL to II klasa a ATPL to pierwsza? Pierwsze słyszę, że to ma jakieś klasy. Czy to tylko wymysł jakiś?

  3. #3
    Awatar Jetros.

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Nie orientujesz się może gdzie się nalot wykonuję?

    A może ktoś wie jak wygląda sytuacja po ukończeniu studiów na kier. Pilotaż w Wyższej Szkole Orląt(Dęblin) dla cywili? Otrzymuję się takie same uprawnienia jak po ukończeniu Politechniki Rz.?


    Z góry dziękuję za odp.

    Jetros.

  4. #4
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jetros. Zobacz posta
    Nie orientujesz się może gdzie się nalot wykonuję?

    A może ktoś wie jak wygląda sytuacja po ukończeniu studiów na kier. Pilotaż w Wyższej Szkole Orląt(Dęblin) dla cywili? Otrzymuję się takie same uprawnienia jak po ukończeniu Politechniki Rz.?


    Z góry dziękuję za odp.

    Jetros.
    Z tego co wiem to niema możliwosći być tam cywilem, wyszkolić się i nara.
    Szkolenie dużo kosztuje a wojska nie stać by tak ludzi szkolić i do cywila chetnie oddawac.
    Otworzono kierunki dla cywili, ale to chodzi o to ze jak masz wyższe wykształcenie to na podyplomówke mozesz isc, ale w woju już zostajesz bo podpisujesz kontrakt.

  5. #5
    Awatar Jetros.

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Dzięki za odp.

    a wiesz może gdzie się wykonuje nalot?
    I co dalej robić po ukończeniu Politechniki Rzeszowskiej? aby zostać pilotem cywilnym

  6. #6
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor Zobacz posta
    Btw, co to jest "licencja pilota zawodowego II klasy"? W sensie, że CPL to II klasa a ATPL to pierwsza? Pierwsze słyszę, że to ma jakieś klasy. Czy to tylko wymysł jakiś?
    Wygląda na to, że info ma sporo lat, minimum sześć.
    Dawno, dawno temu... w czasach kiedy licencja w Polsce nie była kartonikiem tylko pokaźną książeczką licencja samolotowa dzieliła się na:
    - Licencja Pilota Turystycznego
    - Licencja Pilota Zawodowego II Klasy
    - Licencja Pilota Zawodowego I Klasy
    - Licencja Pilota Liniowego.
    Do uzyskania licencji I klasy należało mieć nieco mniejsze doświadczenie niż do "Liniowej", już nie pamiętam ile, I klasa dawała jednak uprawnienie do bycia dowódcą w przewozie na samolotach o masie MTOW powyżej 5700 kg, II klasa tylko do tej masy. Górna granica też nie pamiętam jaka była, w dużym przybliżeniu "naście" ton. W naszych realiach tamtych czasów była wystarczająca np. do latania jako PIC na L-410, An-28 itp. Po zmianach w zasadach licencjonowania niemal wszyscy posiadacze licencji zawodowej I klasy dostali z automatu ATPL.

    A po ukończeniu PRz... żeby starać się o pracę w liniach (i nie tylko w liniach) to trzeba spełnić wymogi pracodawcy. Przeglądając ogłoszenia sprzed kryzysu wynika, że należało mieć minimum prócz CPL(A) dodatkowo ME, IR i zdaną teorię ATPL.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 12-04-2009 o 16:42

  7. #7
    Awatar Jetros.

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    A ile kosztują kursy na ME oraz na IR?
    Oczywiście wymagany jest do nich odpowiedni nalot.
    Czy te godziny trzeba latać prywatnie czy jest inny sposób?

    Dziękuję za odp.
    Ostatnio edytowane przez Jetros. ; 13-04-2009 o 19:21

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •