Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie Latanie JAA i FAA, ratingi, conwersje.


    Polecamy

    Przede wszystkim Witam wszystkich forumowiczow...
    Dopiero zaczynam moje latanie, szkole sie w IRL na PPLke....
    Ale juz martwi mnie zdobywanie nalotu i ratingow w Europie - DROGO !!!
    Stad wiele watpliwosci i pytan.....pewnie temat nie jest nowy, ale jakos nie potrafie chyba korzystac z "szukaj" ...bo nic nie moge znalesc...
    Otorz:
    Podobno latanie w USA jest mozliwe tylko z licencja FAA, ktora podobno , jak sie ma JAR PPL, mozna dostac od reki ....ale czy to znaczy ze dadza mi PPL FAR i zabiora JAR ??Czy dostane spowrotem PPL JAR ? Czy nalot na licencji FAR liczy sie do JAR ? Czy szkolenie Night Rating, Multi E , IR...itd...bedzie wazne w Europie jesli zrobie je w Stanach ? Jesli nie , to jakie sa procedury conwersji ? i czy to nie bedzie przypadkiem drozej ?
    godzina lotu w USA to jakies 45-60 Euro, w dodatku sloneczna arizona, Grand Kanion itd....a Europa 2-3 razy drozsza... ......
    Wiec jak to jest ? mozna uciekac z kosztami szkolen i nalotu za ocean czy nie ??

    pozdrowiam,
    czakoo
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-10-2009 o 20:13

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Odpowiem na latwe pytania ...

    Nikt ci nie "zabierze" twojej licencji JAA.

    Zeby latac w USA dostaniesz tymczasowa licencje FAA.

    Poszukaj na tym forum bo juz bylo sporo na temat konwersji licencji/rating zrobionych w USA (i zwiazanych z tym kosztow) na wymagania JAA. Sam sobie pewnie potrafisz obliczyc czy sie oplaca czy nie, sytuacja kazdego jest troche inna.

    naloty chyba sie licza ....

  3. #3
    Awatar Lukasz Kaluski

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Pozdrawiam
    Łukasz Kałuski

    UL621, UN191, UM985, Skrót LDZ-RUDKA, UT711, UP851, UN744

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Kaluski
    To chyba konwersja licencji mechanika....

  5. #5
    Awatar Lukasz Kaluski

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Pozdrawiam
    Łukasz Kałuski

    UL621, UN191, UM985, Skrót LDZ-RUDKA, UT711, UP851, UN744

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    wie ktos moze czy IR/ME przerobiony z FAA na JAA w Polsce uprawnia do pracy w kazdej lini lotniczej w EU?

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    pilotmichu, nie slyszalem o konwersjach w Polsce, moze sie myle i robia je. i jesli bylyby robione to bylyby wazne. w koncu regulacje JAA obowiazuja w kazdym panstwie, ktore jest w tej organizacji zrzeszone. najszybciej i najtaniej w Europie mozna je zrobic w Hiszpanii. jest tam kilka centrow. Aerodynamics Malaga, Aero Madrid, AirMed Valencia. pogoda swietna i nie tracisz czasu. co do Naples Air Centre to moj plan dzialania zawiera w sobie wycieczke na Floryde. zmienial sie juz kilka razy i ostatnio stwierdzilem, ze nie oplaca mi sie calkowicie robic komercyjnej w Europie. czesciowo oczywiscie bedzie robiona ale to juz tylko konwersje beda. no i w US bede robil obie licencje (FAA i JAA). konwersje tutaj to tylko ME/IR i ewentualne instruktorskie.

    pozdrawiam i powodzenia
    Krzysiek

  8. #8
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    wiem ze post pod postem ale nei mam innego wyboru. moj czas na poprawki minal ;-) prosze o ewentualne polaczenie przez moderatora.

    wiem, ze to moze nieladnie zabrzmi, ale polecam Wam rowniez sledzenie forum PPRuNe i przeszukanie tamtejszej bazy. znajdziecie tam wiele cennych informacji na temat szkolen, konwersji i innych takich. pisza tam ludzie z calego swiata, ktorzy lataja zawodowo, dopiero co przeszli szkolenie i zaczynaja zawodowa przygode, sa w trakcie szkolenia lub zamierzaja je dopiero rozpoczac. bardzo cenne miejsce, nie umniejszajac naszemu forum, ktore rowniez jest kopalnia wiedzy, niestety w jezyku, ktory jest uzywany przez ulamek ludzi ze swiatka lotniczego

    pozdrawiam
    K

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    krzychu77, dzieki za info.
    Wiec jesli masz swoja licencje przerobiona w Naples i IR masz przerobiony w Hiszpani uprawnia Cie to do pracy np. w Ryanie? Czy moze w tym przypadku musisz miec licencje wydana w Irlandii?

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    pilotmichu, w momencie kiedy masz w reku licencje JAA mozesz pracowac w kazdym kraju zrzeszonym w JAA (a w sumie w linii/firmie zarejestrowanej pod jurysdykcja JAA). mozesz takowej licencji nie posiadac i latac w Europie. ale tylko i wylacznie na samolocie zarejestrowanym w rejestrze podlegajacym pod wladze lotnicze zrzeszenia z ktorego masz licencje (np: samoloty N-reg na licencjii FAA w Europie czy Azji).

    pozdr
    K

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedz.
    Zastanawialo mnie wlasnie to jak bardzo skomplikowany jest proces podjecia pracy w EU kiedy juz posiadasz JAA ATPL. Widze, ze nie ma wiekszego znaczenia to przez jaki konkretnie kraj ta licenja zostala wydana.

  12. #12
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    pilotmichu, ja w sumie dopiero zaczynam przez to przechodzic wiec sam czuje sie jak przedszkolak w burdelu ;-) jesli znajdzie sie ktos kto bedzie mial wiecej do powiedzenia mam nadzieje ze sie odezwie i ewentualnie sprostuje niejasnosci lub bledne informacje jakie sie tutaj w tym watku pojawia. licze tutaj bardzo na kolegow, ktorzy lataja zawodowo i sa czlonkami naszego forum.

    i wiadomosc z dzisiajszego ranka. jest to nowa informacja przynajmniej dla mnie. mozna zrobic konwersje i uprawnienia instruktorskie FAA->JAA w US. musze dowiedziec sie tylko jakie FTO to robi. jesli tak jest na prawde to wyglada na to ze raczej za szybko ze stanow nie wroce jak juz zrobie uprawnienia

    pozdrawiam
    K

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Zgadza sie. Jest kika miejsc w US gdzie mozesz zrobic cale szkolenie wedlug JAR co eliminuje proces konwersji. Jedyne czego nie mozna zrobic w US to IR, to musi byc zrobione w EU. Dla mnie natomiast konwersja to jedyne rozwiazanie.

  14. #14
    Awatar spajk

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    wybaczcie ze wyciągam trupa z szafy

    Ponieważ przed wylotem do usa mialem ogromne problemy ze znalezieniem konkretnych informacji na ten temat postanowilem napisac je sam. Jeszcze wszystkiego nie skonczylem ale jesli to komuś pomoze to bede szcześliwy. spajki w Stanach - szkolenie lotnicze w El Monte - bloog.pl
    spajki

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Dublin / Pruszków

    Domyślnie

    Spajki - dzieki za blog ! - dobre zrodlo.

    A tak apropos USA to wikipedia i goolge mowia o "PIC not flying", czyli przypadku gdzie obaj piloci w samolocie jednozalogowym moga zalogowac czas jako PIC - pilot za sterami w "IFR-hood" jest PIC ale i drugi pilot jest PIC jako ze on czuwa nad separacja w ruchu powietrzym w przestrzeni VFR i jest ostatecznym decydujacym na pokladzie ( casus: musza sie tak umowic przed startem).
    Znaczylo by to tyle ze jade do Stanow z drugim pilotem - oboje posiadamy JAA PPL. W USA dostajemy FAA PPL , latamy wiec na FAR, i tak w przypadku lotu VFR ale z symulacja zlej pogody ( jeden z pilotow IFR-hood) kazdy z nas dostaje godziny PIC "za polowe ceny". Do tego uczy sie latania na instrumentach (nie mozna tego logowac jako IFR time, bo samolot pozostaje caly czas w warunkach VFR). To redukowalo by koszty zdobycia nalotu, ale czy po powrocie do Europy JAA uzna komus ten nalot ??
    Czy ktos wogole spotkal sie z takim przypadkiem ? Jesli jest to do zrobienia z punktu widzienia "papierologii" to jak to sie ma do praktyki ? ( czytalem glosy ze czasem nabiera sie zlych nawykow do pozniejszego szkolenia IFR, no ale chyba wczesniej zaczeta praktyka to nie grzech...)

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez czakoo Zobacz posta
    Do tego uczy sie latania na instrumentach (nie mozna tego logowac jako IFR time, bo samolot pozostaje caly czas w warunkach VFR)
    Ten co lata z hoodem jak najbardziej moze sobie liczyc i logowac ten czas jako IFR.

    Niestety nie znam odpowiedzi na twoje glowne pytanie.

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •