Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Podejścia VOR/DME, ILS i inne


    Polecamy

    1.Czy jeśli pilot dostaje "Cleared VOR/DME approach" to musi wykonywać podejście nieprecyzjne czy może również skorzystać z ILS jeśli na tym pasie pracuje, może się zniżać czy tylko utrzymywać kierunek?

    2.Dlaczego czasem na zbliżaniu Okęcia dają zgodę na VOR/DME a czasem na ILS?

    3.Czy wykonuje się podejścia w opraciu o VOR/DME, gdzie utrzymywanie ścieżki schodzenia pionowego jest realizowane automatycznie (lub chociaż jako podpowiedź na jakimś wskaźniku), np. w oparciu o obliczenia pożądanej wysokości przez FMS-a na podstawie odległości DME itp.? Byłoby to podejście precyzyjne czy nieprecyzyjne?

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    1. Gdyby ILS pracowal, to by dostal zgode na ILS, nie VOR/DME. Skoro dostal podejscie nieprecyzyjne, to znaczy ze z jakiegos powodu ILS jest niedostepny (chyba ze sam prosil o VOR/DME, ale w tedy pytanie traci sens). Zgoda na podejscie oznacza zgode na manewry pionowe i poziome.

    2. Patrz punkt 1. Poza tym pasy sa 4, a ILS tylko na 2.

    3. Mozna zaprogramowac podejscie przy pomocy LNAV i VNAV, wpisujac wysokosci na poszczegolnych dystansach. Podejscie pozostanie nieprecyzyjne.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. A co dokłądnie oznacza "cleared fo LOC"? Rozumiem, że schodzić mu wtedy nie wolno, tylko kierunek localizera. Ale kto wtedy da dodatkową zgodę na ruch w pionie, już TWR?

    Na marginesie:
    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    chyba ze sam prosil o VOR/DME
    Dlaczego pilotowi może zależeć na podejściu nieprecyzyjnym albo na visualu? Rozumiem, że kiedy nadlatuje z innego kierunku niż podejście i nie chce tracić paliwa/czasu na dolot to punktu początkowego dla ILS, ale czy mogą być jeszcze jakieś powody?
    Ostatnio edytowane przez Piotr [trzykoty] ; 11-07-2009 o 13:25

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    LOC oznacza, ze nie ma prowadzenia po sciezce podejscia (GP). Podejscie staje sie nieprecyzyjne, podobne w swej istocie do VOR/DME.

    Chocby dla treningu. Coraz mniej duzych lotnisk, na ktore lataja samoloty liniowe, nie posiada, przynajmniej na najczesciej uzywanych kierunkach, podejsc ILS. Wiec zeby od czasu do czasu pocwiczyc inne podejscie, trzeba o nie poprosic.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piotr Zobacz posta
    3.Czy wykonuje się podejścia w opraciu o VOR/DME, gdzie utrzymywanie ścieżki schodzenia pionowego jest realizowane automatycznie (lub chociaż jako podpowiedź na jakimś wskaźniku), np. w oparciu o obliczenia pożądanej wysokości przez FMS-a na podstawie odległości DME itp.? Byłoby to podejście precyzyjne czy nieprecyzyjne?
    Czesc,

    Tak wykonuje sie. W bazach FMS zaprogramowane sa takie podejscia, w Airbusie zwane CANPA Constant Angle Non Precision Approach, podejscie nieprecyzyjne ze stala sciezka schodzenia.
    Zauwaz ze wiekszosc podejsc nieprecyzyjnych wymaga znizania schodkowego, co dla duzego samolotu w praktyce jest dosyc trudne i bezcelowe do wykonania ( ciagle zmiany ciagu - zuzycie paliwa). dlatego projektuje sie podejscia CANPA oczywiscie przy zachowaniu wszystkich przewyzszen nad przeszkodami, by samolot w podejsciu nieprecyzyjnym nie musial co chwila znizac sie, leciec w poziomie kilka mil, znow sie znizac , tylko by mogl wykonac podejscie praktycznie jak w ILSie. i takie podejscie moze wykonac autopilot , lub mozna je wykonac manualnie. w Airbusie na PFD pilot ma do dyspozycji wskaznik sciezki schodzenia (tzw. brick) - taka różowa kosteczka, ktora porusza sie wzgledem skali podobnie jak wskaznik GS. Oczywiscie wskazania te odniesione sa do sciezki zaprogramowanej w FMS.
    Mam nadzieje ze wyjasnilem.
    Pozdrawiam
    Molger
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 12-07-2009 o 09:20 Powód: Poprawa cytowanego fragmentu.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •