Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie Uzyskanie licencji FAA dla posiadaczy JAA


    Polecamy

    Cześć Ekipa,

    Ktoś może to przechodził? Potrzebuje sprawnie załatwić sobie papier CPL(A) FAA z IR/ME, żeby latać samolotem na N znakach po Europie. Jak najszybciej zrobić taką nostryfikacje? Czy lecieć do USA, czy może da sie jakoś wyslać papiery? czy ICAO LEVEL uznają, czy trzeba zdawać język?

    Probuje ogarnąć temat na stronach FAA, ale może ktoś to robił.

    pzdr
    marcin

    Znalazłem już na stronach FAA gdyby ktoś potrzebował.

    Airmen Certification: Verify the Authenticity of a Foreign License, Rating, or Medical Certification

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 29-09-2009 o 19:27

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    Wgryzles sie w to? Z tego co pamietam to zamiana na CPL to nie takie hop siup jak PPL.
    Ja akurat robilem w druga strone i podobno jest to duzo latwiejsze.
    Dodatkowo wg FAA jest rozroznienie na CPL na single i CPL multi.

  3. #3
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Napisałem CPL, zobaczymy co z tego wyjdzie. Słabo jest tam to wszystko niestety wyjaśnione.

    Zawsze mówiono, że trudniej FAA na JAA, zobaczymy jaka prawda.

    pzdr.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 29-09-2009 o 19:28 Powód: Ort.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    W necie jest blog gdzie jest to w miare przystepnie wyłuszczone nazywa się on (blog) spajkej w Ameryce czy coś takiego ( ja zawsze wpisuje w googla spejkej bloog i pojawia się jako pierwszy).
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 30-09-2009 o 08:39 Powód: Ort.

  5. #5
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    w necie jest blog gdzie jest to w miare przystepnie wyłuszczone nazywa się on (blog) spajkej w ameryce czy coś takiego ( ja zawsze wpisuje w googla spejkej bloog i pojawia się jako pierwszy)
    Blog jest tutaj:
    spajki w Stanach - szkolenie lotnicze w El Monte - bloog.pl
    Ale opisana jest tylko konwersje PPL-ki w obie strony (znaczy FAA->JAA i JAA->FAA), a chyba nie o to gauganowi chodzi.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Gaugan chce polską CPLke zamienić na amerykańską CPLke

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    Cześć Ekipa,

    Ktoś może to przechodził? Potrzebuje sprawnie załatwić sobie papier CPL(A) FAA z IR/ME, żeby latać samolotem na N znakach po Europie. Jak najszybciej zrobić taką nostryfikacje? Czy lecieć do USA, czy może da sie jakoś wyslać papiery? czy ICAO LEVEL uznają, czy trzeba zdawać język?

    Probuje ogarnąć temat na stronach FAA, ale może ktoś to robił.

    pzdr
    marcin

    Znalazłem już na stronach FAA gdyby ktoś potrzebował.

    Airmen Certification: Verify the Authenticity of a Foreign License, Rating, or Medical Certification

    pzdr
    Witam
    Jak byłem w USA na szkoleniu, przyjechał do naszej szkoły Polak z licencją CPL JAA i zrobił to samo co Ty chcesz zrobić. Nie wiem dokładnie jak to wyglądało ale trochę latał z instruktorem i musiał chyba na koniec zdać egzamin. Zajęło mu to 1 lub 2 tygodnie, dokładnie nie pamiętam. Jego nalot ogólny wynosił 1500h. Jeżeli chodzi o angielski to myślę że uznają ICAO LEVEL. Ja do konwersji polskiej PPL musiałem tylko przejść rozmowę z urzędnikiem i angielskiego nie zdawałem. W licencji mam wpis english proficient.
    Nie wiem jak jest z konwersją bez wyjeżdżania do USA i czy wogóle jest to możliwe. Chyba musiałbyś znaleźć gdzieś w Europie egzaminatora FAA.
    Jak brakuje wam pilotów z licencją FAA to się polecam. Jestem w trakcie zdawania teorii ATPL i konwersji licencji na JAA.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilot Zobacz posta
    Nie wiem dokładnie jak to wyglądało ale trochę latał z instruktorem i musiał chyba na koniec zdać egzamin. Zajęło mu to 1 lub 2 tygodnie, dokładnie nie pamiętam.
    Z tego co pamietam jak mi mowil szef wyszkolenia w szkole to procedura byla taka, ze po prostu trzeba bylo zrobic cale szkolenie do CPL'a i podejsc do egzaminu. Na pewno nie jest to skomplikowane pod wzgledem organizacyjnym bo wylatac to mozna w kilka dni, nie trzeba pisac zadnych programow indywidualnych a egzaminator jest dostepny od reki ale trzeba sie liczyc z tym, ze wydamy troche $$$.

  9. #9
    Awatar spajk

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki za pochwałę mojego bloga

    Co do konwersji CPL (JAA) na CPL (FAA) wygląda to tak. Po przylocie do USA delikwent konwertuje CPL (JAA) na FAA i dostaje jedynie PPL (FAA). Zeby dostac tutaj CPL (FAA) musi spełnić tutejsze wymagania co do CPL (FAA) dot. nalotu i zdac egzamin przed egzaminatorem FAA.
    Wszystko jest napisane w FAR/AIM, polskie godziny sie liczą ale trzeba dolatać różnice np. cross-country pow. 250NM, cross-county nocą itd. No i oczywiscie cała komunikacja po angielsku.
    spajki

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spajk Zobacz posta
    trzeba dolatać różnice np. cross-country pow. 250NM
    Dla uscislenia to powyzej 300NM w tym jedno z lotnisk ma byc co najmniej 250NM od punktu startu

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Witam ja właśnie tydzień temu odebrałem FAA PPL(A) konwersje moiej licencji polskiej . Najpierw dostajesz temporary wersje tymczasowa a w ciągu 120 dni dostajesz stała licencje , aby latać po stanach musisz umówić sie z instruktorem na lot kwalifikacyjny i po tym locie dostajesz wpis do swojej książki lotów ze już możesz latać . Pytałem egzaminatora w FSDO gdzie mogę latać z taka licencja i odpowiedział ze wszędzie jeżeli mam samolot na znakach N czy ktoś już próbował latać na takiej licencji (chodzi przede wszystkim o angielski którego nie zdawałem w ULCu a w Ameryce wiec mam na licencji FAA wpis english proficient) pozdrawiam

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszp Zobacz posta
    Pytałem egzaminatora w FSDO gdzie mogę latać z taka licencja i odpowiedział ze wszędzie jeżeli mam samolot na znakach N czy ktoś już próbował latać na takiej licencji (chodzi przede wszystkim o angielski którego nie zdawałem w ULCu a w Ameryce wiec mam na licencji FAA wpis english proficient) pozdrawiam
    Wpis "english proficient" dostajesz po to żebyś mógł latać po całym świecie. Jest to odpowiednik ICAO LEVEL 4 i nie muszisz zdawać angielskiego. Swoją drogą ciekawe jest to że posiadacze brytyjskich licencji dostają z marszu LEVEL 6. Czyżby brytyjski angielski był lepszy od amerykańskiego?

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Frazeologia CAA ma mniej różnic niż FAA z ICAOwską. Może to dlatego

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Czyli można latac z dwiema licencjami jedna polska jar z ppl a droga amerykanska faa z english proficient ?? Czy jest inny sposób może można konwertować je żeby przepisali angielski do polskiej licencji ?? Miał ktoś z tym do czynienia ??

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszp Zobacz posta
    Czyli można latac z dwiema licencjami jedna polska jar z ppl a droga amerykanska faa z english proficient ?? Czy jest inny sposób może można konwertować je żeby przepisali angielski do polskiej licencji ?? Miał ktoś z tym do czynienia ??
    Musisz zgłosić się do ULC z amerykańską licencją i poprosić o wpisanie ICAO LEVEL 4 do licencji JAA. Dokładnie nie wiem jak to wygląda, czy dostaniesz wpis do licencji czy może nową licencję. O szczegóły musisz zapytać w ULCu. Jakiś czas temu na stronie ULCu była informacja na ten temat.

  16. #16

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Trochę odświeże wątek,
    w lipcu lecę do Usa i chciałem prosić o podpowiedź w kilku kwestiach, przeżuciłem większość wątków odnośnie konwersji ppl z jaa na faa, blog spajkiego, jednak kilka wątpliwości pozostaje.
    1. Jak jest z badaniami, czy obligatoryjnie trzeba je wykonać w usa (III clasa), jakie są koszty? Czy wystarczą te wykonane w Polsce?
    2. Czy jakoś specjalnie na rozmowę w FSDO trzeba się przygotować, czy jest tam jakiś test tak jak u nas icao 4?
    3. Czy nie będzie później problemu z wynajmem samolotu bez przejścia TSA, jeśli się nie zdobywa nowych uprawnień, a tylko budowa nalotu?
    4. Jakie są realne koszty całego zabiegu konwersji, żeby móc później spokojnie wynająć samolot w jednej ze szkółek?
    Będe wdzięczny jeśli podzielicie się ze mną swoimi spostrzeżeniami.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    Jeśli nie chcesz robić żadnych uprawnień w US, tylko wynająć samolot, polatac turystycznie, to:
    1. Wystarczą badania wykonane w PL, tylko pamiętaj o nich wspomnieć we wniosku do nostryfikacji.
    2. Ta rozmowa to formalności, podpisujesz papierki, luźna gadka o planach odnośnie latania w US itp.
    3. Nie powinno.
    4. Sama konwersja, wydanie tymczasowej licencji a pózniej tej właściwej nic nie kosztuje. Płatny jest tylko checkout(+ loty wymagane do przyrownania Twojej licencji JAA do przepisów FAA) ale to już stawki obowiązujące w szkole/firmie gdzie wypożyczysz samolot.


    Coś to pisz
    Pozdrawiam

  18. #18

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Dzięki Binko, tych informacji właśnie szukałem. Tak mi się nasuwa jeszcze pytanie o ubezpieczenie, czy jest konieczne, czy po prostu decyzja o ubezpieczeniu leży w moim zakresie? I pytanko odnośnie checkout, czy to tylko sprawdzenie wiedzy praktycznej i kilka pytań z teorii w samolocie, czy pisemny test łącznie całą znajomościa prawa faa i pytań z 8 przedmiotów tak jak do ppl w wydaniu jaa?

    Jeszcze raz dzięki
    Pozdrawiam

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2008

    Domyślnie

    Nie, żadnych testów pisać nie trzeba, tylko praktyka.
    Ubezpieczenie tak jak mówisz, we własnym zakresie.

  20. #20

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwole sobie na jeszcze jedno pytanie, odnośnie ważności licencji na jak długo jest wydawania licencja faa na podstawie polskiej ppl i co później z przedłużeniem, albo jakie procedury trzeba przejść, żeby miała nieokreślony termin?

    Wdzięczny jestem za dotychczasowe inf., zawsze to lepiej nie wyważać drzwi, które ktoś inny otworzył.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •