Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2009

    Exclamation Zajęcia w trakcie kursu


    Polecamy

    Witam.
    Chciałbym dowiedzieć się jakie, nazwijmy to, zajęcia są na kursach do licencji PPL(A) oraz do ATPL. Chodzi mi o to co oprócz wykładów, po których następuje egzamin teoretyczny oraz lotów i egzaminu praktycznego jest coś więcej, np. jakieś testy sprawnościowe czy coś w tym stylu.

    Idźmy dalej - czy już po otrzymaniu licencji i znalezieniu pracy w lotnictwie liniowym musiałbym oprócz badań lekarskich przechodzić tego typu testy?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ma żadnych takich dodatkowych wymagań. W czasie kursu jedyne dodatkowe zajęcia to np. hangarowanie szybowców

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Mam jeszcze inne pytanie, mianowicie czy orientuje się ktoś może jak wygląda obecnie runek pracy i jakie są rokowania na następne lata, jeżeli w ogóle da się takie rzeczy określić...
    Chodzi o to, że raczej studia na Politechnice Rzeszowskiej nie są chyba "dla mnie", więc zdobycie w jakiś sposób pieniędzy i pójście do szkoły typu RUNWAY jest chyba jedynym rozwiązaniem. Jednakże chciałbym wiedzieć, że po wydaniu tak dużej sumy pieniędzy nie zostanę bez pracy...

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Nie ma żadnych takich dodatkowych wymagań. W czasie kursu jedyne dodatkowe zajęcia to np. hangarowanie szybowców
    Dodać moża, mycie samolotów, szybowców, grille, oraz ćwiczenia z nawigacyj po imprezie - gdzie jesteśmy ?.
    Cytat Zamieszczone przez liczyrzepa Zobacz posta
    Mam jeszcze inne pytanie, mianowicie czy orientuje się ktoś może jak wygląda obecnie runek pracy i jakie są rokowania na następne lata, jeżeli w ogóle da się takie rzeczy określić...
    Rynek praktycznie bez ofert pracy. Nikt nie wie jaka jest przyszłość i kiedy skończy kryzys w lotnictwie.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Rynek praktycznie bez ofert pracy. Nikt nie wie jaka jest przyszłość i kiedy skończy kryzys w lotnictwie.
    To mnie zmartwiłeś. Mam 17 lat. Praktycznie zostało mi półtora roku do skończenia liceum, a "dalszą drogę" życia muszę wybrać już w sumie dzisiaj. Niestety kasiasty nie jestem więc taka decyzja jest dla mnie bardzo bardzo ważna.

    No dobra będę to wszystko obserwować i zobaczymy...

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Mam jeszcze jedną sprawę. Tak jak pisałem wcześniej nie chcę iść na studia na żaden z kierunków inżynierskich, ale chciałbym zostać pilotem liniowy. Załóżmy, że zrobię wszystkie licencje i kursy. Byłbym tak na prawdę bez wykształcenia.

    Jakie studia ewentualnie mógłbym wybrać, aby najlepiej współgrały z moim lotniczym zawodem? Myślałem o Turystyce. Co o tym myślicie? Co możecie mi poradzić?

  7. #7

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    A nie wiecie jak to jest z pilotami śmigłowców?
    Można liczyć na praca zaraz po otrzymaniu licencji?
    Możecie polecić jakieś forum, bo jak na razie znajduje tylko z pilotami samolotów.

    Idz na takie studia po których możesz znaleźć prace, bo z lotnictwem nigdy nie wiadomo, wystarczy jakaś choroba czy wypadek samochodowy i zostajesz paxem.

    Pozdrawiam
    denis
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-11-2009 o 14:03 Powód: Ort.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Fakt.
    A kto wie jakie i czy w ogóle są możliwości zdobycia dofinansowania na szkolenia do wszystkich licencji - czy proces szkolenia "Od zera do pilota liniowego" może być finansowany przez UE lub inne organizacje. A może jest możliwość podpisania tzw lojalki z przyszłym pracodawcą?

    W sumie to chciałbym wiedzieć jakie są możliwości przejścia szkoleń w prywatnych szkołach lotniczych przy jak najmniejszych kosztach lub ich braku.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pytania takie same jak z Twojego tematu który został zamknięty, przeczytaj w końcu wszystko z odpowiedniego działu to się dowiesz. Co do dofinansowania, to nikt Ci nie da pieniędzy, co więcej praktycznie żaden bank też nic nie skapnie,a tym bardziej w obecnej sytuacji; ale gdybyś przeczytał dokładnie licencje i szkolenia lotnicze zapewne już byś to wiedział, zatem jeżeli dalej nie jesteś zorientowany, to już chyba wiesz co zrobić... .

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Ok. Dzięki. Już wszystko wiem. teraz będę dążyć do mojego celu

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez liczyrzepa Zobacz posta
    Już wszystko wiem.
    Zazdroszczę Ci
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Pod jakim względem?
    Czego nie wiesz? Ostatnio stałem się ekspertem - pytaj ^^

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Pewnie nie wie ile km kabli jest w a 330 (bedrzich nie podpowiadaj )


    Jemu chodziło raczej o ogólną wiedzę z lotnictwa, a wszystkiego to raczej nie wie nikt

  14. #14
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    Pewnie nie wie ile km kabli jest w a 330 (bedrzich nie podpowiadaj )


    Jemu chodziło raczej o ogólną wiedzę z lotnictwa, a wszystkiego to raczej nie wie nikt
    W Overheadzie symulatora 737 jest 330 metrów. Ciekawy zbieg okoliczności z tą 330

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez denis2003 Zobacz posta
    a nie wiecie jak to jest z pilotami śmigłowców?
    Można liczyć na praca zaraz po otrzymaniu licencji?
    Możecie polecić jakieś forum, bo jak na razie znajduje tylko z pilotami samolotów.

    Idz na takie studia po których możesz znaleźć prace, bo z lotnictwem nigdy nie wiadomo, wystarczy jakaś choroba czy wypadek samochodowy i zostajesz paxem.

    pozdrawiam
    denis
    W tym przypadku jest troszkę (zaznaczam tylko troszkę) lepiej. Jest jednak jedno ale. Szkolenie śmigłowcowe jest bardzo drogie. W cywilu praktycznie nie ma możliwości wyszkolenia się do CPL(H). Chyba że jesteś kasiasty, ale to inna historia

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •