Polecam Aeroklub Częstochowski ze względu na bardzo szybkie i skuteczne szkolenie szkolenie oraz piękne lotnisko . Osoby zaczynające w tym roku podstawówkę już mają co niektóre nalatane po 40h co w niektórych aeroklubach jest mało realne.
Chciałbym w 2010 zrobić podstawowe szkolenie szybowcowe i jestem ciekawy, które miejsca polecacie. Mieszkam 10km od Warszawy, więc I opcja to Aeroklub Warszawski, z tym że słyszałem o nim negatywne opinie, a ta sama osoba polecała mi Aeroklub Ziemi Piotrkowskiej. Tyle że w tym przypadku dochodzi ponad 2h na dojazd.
Jakie aerokluby wy polecacie i jakie macie zdanie o wyżej wymienionych ?
Pozdrawiam, Kuba.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-07-2010 o 13:28
Polecam Aeroklub Częstochowski ze względu na bardzo szybkie i skuteczne szkolenie szkolenie oraz piękne lotnisko . Osoby zaczynające w tym roku podstawówkę już mają co niektóre nalatane po 40h co w niektórych aeroklubach jest mało realne.
No niestety Częstochowa jak dla mnie odpada, za daleko.
A co sądzicie o aeroklubach wymienionych w I poście ?
Trochę drogo , 4600 PLN za teorie i praktyke to sporo...
Z tego co pamiętam to na ogół wychodzi około 3000 PLN.
Najbardziej mnie ciekawi sprawa AW, jest ktoś kto się tam szkolił ?
Jednak 4200 to i tak jak dla mnie sporo.
W Warszawskim w moim przypadku (czyli ucznia) wychodzi 3200 za teorie i praktyke, oczywiście za wyciągarką. Tylko czy pomijając cenę warto się tam szkolić ?
Ja Ci polecam aeroklub w Dęblinie. Tanie szkolenie za samolotem a po za tym niezwykłe lotnisko. Sam jeśli będzie szkolenie w tym roku zaczynam tam podstawówkę
Nie wiem ile masz lat ale na szkolenie szybowcowe możesz jechać na dowolne lotnisko gdzie jest nocleg ewentualnie jest możliwość rozbicia namiotu - odpada dojazd wówczas możesz poszukać innego najtańszego lotniska gdzie możliwie szybko zrobisz szkolenie podstawowe.
Ja zrobilem cale szkolenia w AW (wszystko co do tej pory mam). Generalnie nie jest to miejsce dla osób ktore maja czas od 11 do 16. W takim wypadku można nie skończyć nawet lotów zapoznawczych . 2 grupy szkola sie od 5 do 12 i 2 nastepne od 12 do zachodu. Trzeba miec 100% czasu w tych widelkach. Jak ktos sobie nie daje rady to zwykle nie spisuja szybko - trzeba sie tylko starac, to jest podstawa. Jak ktos nie bedzie pracowal na lotnisku tak jak reszta grupy to też duzej kariery nie zrobi. Generalnie jak masz troche czasu w wakacje i nie znudzi Ci sie po paru lotach to AW moze byc fajne . Zle opinie rozglaszaja glownie ci co nie przeszli przez badz co badz wymagajace szkolenie (kiedys bylo jeszcze trudniej jak ja sie szkolilem...na 10 osob tylko kolega i ja dalej latamy). Dosc komunistyczne podejscie - ale jak ktos sie staral (tak jak ja) to tez mial jak dawniej Popracowalem pare lat na lotnisku i PPL zrobilem za jakies 2-3 tys zł.(mapy, sluchawki, egzaminy etc).
BTW - od 1 stycznia 2010 ceny mialy pojsc dosc znacznie w gore.
Pewnie na wyciągarce siedziałeś.
Oprócz wyciągarki można też na inne sposoby pomagać społecznie w klubie
Do tego jeszcze dolicz składkę członkowską (mi wyszło 3350zł ). Ale tak jak Piotrek (Rogal? ) pisze od przyszłego roku podobno będzie drożej, w styczniu lutym pewnie na stronie będą pierwsze informacje o szkoleniach teoretycznych. A ze swej strony mogę AW gorąco polecić, nie mam co prawda porównania, ale jestem bardzo zadowolony
Na początku stycznia w AW rozpoczyna się teoria, więc mogliby podać już te info o cenach...
Przyznam że Dęblin wygląda interesująco. 3600 PLN za teorię i praktykę i do tego niskie składki i późniejsze koszty latania. Do tego lekko ponad godzinę pociągiem z Warszawy.
Jeszcze jakby się znalazł ktoś kto się tam szkolił to byłoby super
@cydejkom: Powiadasz że tanie szkolenie za samolotem. Ale to 3200 PLN podane na stronie to chyba chodzi jednak o wyciągarkę, mam rację ?
Dzięki za wypowiedzi odnośnie AW.
Przeczytajcie sobie na stronie A. Orląt z lataniem nie jest tak wesoło z tego co wiem latanie w tygodniu jest problematyczne ze względu na szkolenie wojska w weekend jest bezproblemowe.
Plusem Dęblina jest pierwszeństwo na szkolenie dofinansowane z MON które było rok i dwa lata wstecz.
Czytałem, dla mnie to jasne że w tygodniu szkoli się wojsko co za tym idzie z lotami aeroklubowymi bywa rożnie ale mimo to jestem pozytywnie nastawiony.
A nie wiesz może kiedy zaczyna się teoria i praktyka w Dęblinie ?
Zakładki