Strona 13 z 42 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 828
  1. #241

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT

    Domyślnie


    Polecamy

    To jedno. Po drugie, nie wiem czemu ale wszyscy (łącznie z Panem W.Krupą) mówią, że najlepiej zacząć właśnie od szybowców...
    Może najłatwiej się na nich oswoić z lataniem?
    [*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]

  2. #242
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Maciek111, powiem Ci, że też niedawno miałem taki dylemat, mogłem albo zbierać dalej na PPL albo zrobić kurs szybowcowy. Wybrałem kurs i nie żałuję, skończyłem teorie, za kilka dni zaczynam praktykę.
    Z mojej strony sprawa wygląda tak:
    W moim wieku pieniądze mogę zarobić jedynie podczas wakacji.Jeżeli chciałbym mieć PPL musiałbym przez całe studia przez blisko 6 lat wszystko odkładać.Dopiero po studiach mógłbym rozpocząć kurs. Pewnie, że niektórzy powiedzą, że przecież w Stanach można zrobić licencje, bo tam jest tak super tanio. O.K ale podejrzewam, że jeżeli przeliczy się wszystkie koszty tzn. kurs+zamieszkanie+przelot+książki+konwersje+słucha wki itp itd to wcale tak super tanio nie wychodzi.
    Chociaż całkiem nieźle mówię po angielsku to jednak obawiam się, że trochę ciężko by mi było, nie mając doświadczenia w lataniu, zrozumieć wszystko co mają mi do przekazania instruktorzy. Perspektywa latania w USA bardzo mi sie podoba, jednak wolałbym tam robić nalot albo następne etapy po PPL. Często jak przeglądam to forum to widzę jak młodsi koledzy przedstawiaj tu swoje wizje jakie to kredyty po 150tyś zł wezmą, to doprawdy chylę czoła. Ja nigdy bym takiego kredytu nie wziął bo taki kredyt jest na wiele lat,a 1. klasa badań na rok.Co będzie jak nagle coś ze zdrowiem nie będzie w porządku? Wtedy zostaje mi 2.klasa i latanie po Polsce za jakieś 400zł za godzinę.
    Robiąc kurs szybowcowy nawet jeżeli nie wyjdzie mi latanie zawodowe, zawsze zostaje mi piękne hobby. Trzeba sobie tylko odpowiedzieć czy bardziej kogoś kręci mundur lotnika, czy latanie. Dla mnie ważniejsze jest latanie. Na razie będę latał na szybowcach, poznawał tajniki latania, robił studia. Mam nadzieje że jak skończę studia, mając dobrą pracę szybko uzbieram na PPL, będę miał trochę nalotu na szybowcach, doświadczenia.Z tego co wiem w Stanach liczy sie tak samo jak na samolocie.Zobaczę jak się wszystko ułoży.
    Tyle o mnie. Nawiązując do Twojego posta, to wydaje mi się że ludziom z Aeroklubu chodziło o podstawowy kurs szybowcowy, a nie o licencje. Podstawowy kurs to tylko 55lotów po jakieś 5 minut, cena ok.3000zł. Ale żeby dostac licencje trzeba mieć wylatane 35 godzin, czyli oprócz podstawówki: termikę, hol za samolotem itp, jeżeli to wszystko przeliczysz na pieniądze to do podstawowego szkolenia trzeba dorzucić kilka tysięcy. Według mnie jeżeli masz na tyle pieniędzy chcesz lata zawodowo albo w ogóle chcesz latać tylko na samolotach i będzie Ciebie na to stać, to nie zawracaj sobie głowy szybowcami. Nawet u mnie na szkoleniu tak doradzali.
    Życzę powodzenia!

  3. #243
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Licencja szybowcowa - czy warto???

    Cytat Zamieszczone przez Maciek111
    i upewnia, że chce się to robić - czy;i latać!!
    Wiele dobrych rad dostales ja dodam jedna - zeby sie upewnic ze sie chce latac nie musisz konczyc PPL, ludzie po paru godzinach z intruktorem sie orientuja ze to nie dla nich, niektorzy odchodza ciut pozniej - zaraz przed lub po pierwszym solo, innymi slowy nie musisz stracic duzo pieniedzy aby sie upewnic w swoim zapale do latania.

  4. #244

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poland

    Domyślnie

    Dzięki za porady.
    W moim przypadku głównie chodzi o jak najlepsze czyli najbezpieczniejsze podejście do sprawy, (tutaj sprostuje chodziło mi o kurs szybowcowy nie licencję) czy zrobienie takiego kursu przedłoży sie na ewentualne późniejsze latanie samolotem?

    Czy jak polatam szybowcem i mi się dalej będzie podobać to znaczy, że latanie samolotem też polubię?


    Nie zamierzam robić licencji zawodowej, bo zawód już mam))
    Generalnie nie chodzi też o pieniądze.

    Tłukłęm się ostatnio samochodem 1200km na Kubicę do Niemiec i pomyślałem, że super by było mieć licencję i polecieć sobie własnym samolocikiem)) Poza tym latanie zawsze mnie fascynowało.

  5. #245
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zadajesz troche niemozliwe pytania (moze dobre dla ksiedza przy spowiedzi), czy warto, czy polubie? Kazdy jest inny, inne rzeczy lubi, nikt nie wejdzie w twoja skore. Ja bym latal szybowcem tylko wtedy jakby mnie szybowce specjalnie interesowaly, pociagaly a nie po to ze moze to ulatwic zrobienie PPL.

  6. #246

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Szybowcem jak najbardziej warto latac. Musisz uwierzyc nam na slowo, albo sam przekonasz sie po pierwszym locie. Patyki to przyjemnosc, a samolot sluzy juz bardziej jako srodek lokomocji.

  7. #247
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Robiąc kurs szybowcowy nawet jeżeli nie wyjdzie mi latanie zawodowe, zawsze zostaje mi piękne hobby. Trzeba sobie tylko odpowiedzieć czy bardziej kogoś kręci mundur lotnika, czy latanie. Dla mnie ważniejsze jest latanie.
    Święte słowa!

    Zupełnie nie rozumiem podejścia młodszych forumowiczów, którzy w PPL widzą tylko i wyłącznie krok w kierunku liniówki...
    Cytat Zamieszczone przez Maciek111
    czy zrobienie takiego kursu przedłoży sie na ewentualne późniejsze latanie samolotem?
    Tutaj jako teoretyk jeszcze co prawda, ale oswojenie się krótkie z lataniem czymś bez silnika jest moim zdaniem cennym doświadczeniem w perspektywie latania samolotem.
    Cytat Zamieszczone przez Maciek111
    Nie zamierzam robić licencji zawodowej, bo zawód już mam))
    Generalnie nie chodzi też o pieniądze.

    Tłukłęm się ostatnio samochodem 1200km na Kubicę do Niemiec i pomyślałem, że super by było mieć licencję i polecieć sobie własnym samolocikiem)) Poza tym latanie zawsze mnie fascynowało.
    To może ultralighty? Dostępniejsze cenowo (także jesli idzie o kupno własnego), tańsze w utrzymaniu, tańszy kurs, mniej kursu. Tyle że dwumiejscowe praktycznie tylko są, więc rodziny nie załadujesz.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #248

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    A czy mając licencję szybowcową nie płaci się taniej za PPLa, nie ma się mniej teori i mniej godzin lotu?

  9. #249
    Awatar smuti

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Lubin (EPLU)

    Domyślnie

    A czy mając licencję szybowcową nie płaci się taniej za PPLa, nie ma się mniej teori i mniej godzin lotu?
    Płaci się taniej. Jeśli masz licencję szybowcową i 100h nalotu to masz skrócony program do PPL o 10h.

    Ale ja nie rozumiem Waszego podejścia. Szybownictwo to przede wszystkim piękny sport, jeśli Wy chcecie latac na szybowcach tylko dlatego, że potem jest skrócony program na PPL to żal.
    Pozdrawiam,
    Smuti


  10. #250

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Tak szybownictwo to piękny sport i nie zostawił bym go nawet mając ATPL.

  11. #251

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    A widok ziemi spod skrzydła i świadomość lotu bez silnika - bezcenne.

  12. #252

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ktoś kto latał na Zarze wie ze 80 % społecznych instruktorów którzy tam latają to piloci liniowi przykład ojciec Airfana lata w locie i jako społecznik lata w GSS Zar. Więc jak chcesz latać na "autobusach" to zaczynaj latanie na szybowcach.
    Cytat Zamieszczone przez dominoll
    A czy mając licencję szybowcową nie płaci się taniej za PPLa, nie ma się mniej teori i mniej godzin lotu?
    Dodatkowo do CPLa mozna odliczyć o ile mnie pamieć nie myli 30 godzin latania na szybowcach oraz ok 300 lub 350 do ATPLa.

  13. #253
    Awatar szorstki

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPZG/EPZP

    Domyślnie

    Witam
    Mam pytanie, czy jest możliwe zdobycie srebrnej odznaki szybowcowej bez posiadania licencji PL(G)? Oczywiście rozumiem że mogły by być problemy z przelotem 50km będąc cały czas w stożku dolotowym ale mi chodzi jedynie czy przepisy pozwalają na uzyskanie takiego odznaczenia przed licencją?

  14. #254

    Dołączył
    Jun 2008

    Domyślnie

    Tak, może być problem ze zrobieniem przelotu 50km w stożku (chyba że dookoła lotniska :P), tyle że taki przelot jest jednym z warunków uzyskania licencji - co znaczy mniej więcej tyle, że nikt cię w stożku nie trzyma aż uzyskasz licencję - możesz odlecieć wcześniej.
    Co do odznaki - przepisów nie czytałem, nie wiem, lecz skoro loty warunkowe do srebrnej odznaki są w części programu szkolenia do licencji, a niektóre aerokluby wręcz wymagają posiadania takiej odznaki (lub chociaż spełnienia warunków) przed wydaniem delikwentowi zaświadczenia o ukończeniu szkolenia... to chyba odpowiedź jest zbędna.

  15. #255

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ja coprawda jeszcze bez doswiadczenia lotniczego, ale mysle ze w przelozeniu szybowiec - samolot to troche tak jak jazda na motorze ktora na pewno w duzym stopniu ulatwia potem nauke jazdy samochodem. Niby urzadzenie totalnie inne ale ile wspolnego maja, chocby z zakresu teorii

  16. #256

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    voyteck, i jak poszlo szkolenie ?? skonczone juz ??

  17. #257

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Witam
    Zamierzam zrobić kurs w Aeroklubie w Olsztynie lub w Białymstoku. Planuję to na wakacje przyszłego roku. No i mam kilka pytań:
    1. Czy kurs trwa 2 tygodnie, bo tak czytałem?
    2. Najważniejsze: how much many? Odnośnie tego również czytałem, że ok. 2000zł plus badania. Ale nie jestem pewien. (mam 16lat)
    3. Czy mógłbym takie badania zrobić gdzieś w obrębie woj. warmińsko-mazurskiego? Podobno w Mrągowie.

    Potrzebuję fachowej odpowiedzi. Jeśli odpowiedzi na takie pytania padły już w tym temacie to proszę podać, na której stronie, bo nie za bardzo mam czas wszystko czytać Pozdrawiam

  18. #258

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ceny kursów szukaj w przez Ciebie aeroklubach.
    Kurs w najlepszym wypadku trwa 2 tygodnie to jest w sprzyjąjących warunkach czyli dobra pogoda, nie psujący się sprzęt i dostępność instruktorów.
    Lekarzy orzeczników znajdziesz http://www.szybowce.com/badania.php, czasem są wyjazdy terenowe do aeroklubów i tam mozna zrobić badania.

  19. #259

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Widziałem książki lotów pilotów, którzy wyszkolili się w 6 dni - za holem i było ich tylko dwóch na szybowiec, więc 2 tygodnie to nie jest zasada. Ja szkoliłem się 2 tygodnie + 2 weekendy (urlop się skończył). Istotnym czynnikiem jest to na jak dużym sprężu odbywa się wszystko w aeroklubie

  20. #260

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam
    Od jakiegoś czasu myślę o szkoleniu szybowcowym. Prawdopodobnie będę się zapisywał do aeroklubu w Białymstoku bo tu mam stosunkowo najbliżej.
    Ile czasu przeważnie trwają szkolenia teoretyczne? Chodzi mi głównie zrobić je w ciągu ferii zimowych albo wakacji. Czy jeśli zrobię szkolenie teoretyczne jednego roku i nie będę miał warunków zacząć szkolenia praktycznego w tym samym roku czy bez problemu będę mógł rozpocząć je w następnym roku (w następne wakacje)?

Strona 13 z 42 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-02-2013, 00:29
  2. 18-02-2013, 08:58
  3. 11-12-2012, 17:25
  4. 27-11-2012, 18:55
  5. 04-11-2012, 11:45
  6. 16-10-2012, 08:20
  7. 29-08-2012, 17:32
  8. 21-08-2012, 12:42
  9. 03-05-2012, 10:15
  10. 13-04-2012, 22:32
  11. 21-03-2012, 13:23
  12. 28-02-2012, 20:30
  13. 26-02-2012, 20:28
  14. 17-02-2012, 14:25
  15. 30-01-2012, 15:39
  16. 13-01-2012, 21:16
  17. 10-01-2012, 23:16
  18. 20-12-2011, 08:18
  19. 09-11-2011, 18:25
  20. 08-11-2011, 15:44
  21. 26-10-2011, 21:17
  22. 10-10-2011, 22:15
  23. 26-09-2011, 12:11
  24. 23-09-2011, 10:22
  25. 11-07-2011, 15:16
  26. 20-11-2010, 12:44

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •