Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie Szybowce a karalność


    Polecamy

    Witam, mam parę pytań apropo zrobienia podstawówki szybowcowej.

    Jestem karany (jazda na rowerze pod wpływem) i takiż pozostanę przez najbliższe 3 lata.
    Teoretycznie mogę wylatać odpowiedną ilość godzin, ale nie zostanie mi wydana licencja. Tzn może być mi ona wydana, ale wiązałoby się to ze złożeniem nieprawdziwego oświadczenia z mojej strony, za co grozi odpowiedzialność karna.


    Zastanawiam się jednak czy nie mógłbym zrobić tak: wylatać w Polsce co trzeba i następnie ubiegać się o czeską licencją w Czechach.

    Oprócz obywatelstwa polskiego posiadam także kanadyjskie. I teraz pytania:

    -czy mógłbym w ten sposób uzyskać czeską licencję?
    -czy musiałbym się o nią starać jako Kanadyjczyk czy mógłbym jako Polak?
    -czy taka licencja byłaby akceptowana w polskich aeroklubach?

    A może ktoś zna lepsze rozwiązania mojej sytuacji?

    Z góry dzięki za pomoc i przepraszam, jeżeli pytanie jest w złym dziale (wydawał mi się najbardziej odpowiedni).

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Licencji nie dostaniesz bez zaświadczenia o niekaralności, oświadczenie jest tylko gdy przedłużasz, też myślałem jak Ty ale zostałem przez szefa wyszkolenia wyprowadzony z błędu.
    Z tego co wiem w Czechach także wymagają świadectwa niekaralności, dodatkowa przeszkoda program nauczania tam może być inny i mogą nie uznać latania. Zobacz na forum szybowce.com był w ostatnim tygodniu temat uzyskania licencji w Czechach.
    Kara znika z życiorysu nie z chwilą zniknięcia "zawiasów" tylko po x lat od kary.
    Narodowość nie ma znaczenia, liczą się papiery, nie wiem jak jest w Kanadzie może tam nie wymagają takiego świadectwa. Obca licencja może być walidowana na Polską przedstawiasz obcą + swiadectwo zdrowia wpłacasz pieniądze ok 60 zł o ile mnie pamięć nie myli lub sprawdź sam na stronie ULCu.

    Inne rozwiązanie to latać jako uczeń pilot w Polsce, chyba będzie tańsze niż kombinowanie z licencją w Czechach.

    Temat raczej powinien być w General Aviation

  3. #3
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    zaswiadczenie o niekaralnosci dostaniesz z krajowego rejestru karnego takwiec nie ma opcji , że moglbys cos podrobic.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Z tego co wiem w Czechach także wymagają świadectwa niekaralności, dodatkowa przeszkoda program nauczania tam może być inny i mogą nie uznać latania.
    No tak, ale jeżeli bym latał jako Kanadyjczyk to po co mieliby brać ode mnie polskie zaświadczenie o niekaralności? Zarówno w Czechach jak i w Kanadzie?

    Uczeń pilot? Pierwsze słyszę szczerze mówiąc, czy oznacza to, że można latać po klubowych cenach bez licencji?

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    forum szybowce.com
    Mógłbyś podać link do forum bo nie mogę znaleźć na stronie żadnego?

  6. #6
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W nowelizacji prawa lotniczego ma być zniesiony wymóg o nie karalności.

    Nie jestem na 100% pewien ale przy walidacji uprawnień z innych krajów na JARowskie w Polsce trzeba również okazać zaświadczenie o niekaralności.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Przepis jest przepis, wymagają nie karalności czy jesteś Chińczyk czy Kanadyjczyk takie są JARy.
    Link do forum Szybowce.Com - Grupy dyskusyjne - ava.szybowce

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fly Zobacz posta
    W nowelizacji prawa lotniczego ma być zniesiony wymóg o nie karalności.
    czytaj to co pisałem wyżej, ja także myślałem podobnie ale tak nie jest ..

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Przepis jest przepis, wymagają nie karalności czy jesteś Chińczyk czy Kanadyjczyk takie są JARy.
    ...
    W kwestii formalnej - z tego co wiem, to jeśli chodzi licencjonowanie pilotów szybowcowych to jest to wyłączone z JAA. Warunki uzyskania licencji regulują przepisy narodowe.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Ale to jest dla osób które w Polsce chcą zdobyć licencje PLG obowiązują przepisy krajowe, nie ważne z jakiego kraju pochodzi osoba.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Nie neguję tego faktu.
    Natomiast nie można tego argumentować tym, że "...takie są JARy", bo licencjonowanie pilotów szybowcowych nie podlega pod JAR (jeszcze...)

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Z JARami faktycznie rozpędziłem się.

  13. #13
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arcy Zobacz posta
    Uczeń pilot? Pierwsze słyszę szczerze mówiąc, czy oznacza to, że można latać po klubowych cenach bez licencji?
    Podstawówka to dopiero początek drogi do licencji

    Weź też pod uwagę czy za jazdę pod wpływem odebrano Ci prawo jazdy kategorii XYZ, czy też dostałeś zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Weź też pod uwagę czy za jazdę pod wpływem odebrano Ci prawo jazdy kategorii XYZ, czy też dostałeś zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych.
    To akurat nie ma żadnego znaczenia. W jednym i drugim przypadku nie dostaniesz zaświadczenia o niekaralności a to już dyskwalifikuje Cię od uzyskania licencji dopóty dopóki konto nie będzie czyste.


    W nowelizacji prawa lotniczego ma być zniesiony wymóg o nie karalności.
    Ponoć ULC miał swoje 3grosze do wrzucenia jeśli o to chodzi. A wiadomo kiedy nowa(czyt.zmieniona) ustawa P.L. ma trafić pod obrady sejmu? Miało to być do końca b.r ale chyba się nie udało Pytam bo jeden ze znajomych lotników ma wyrok...akurat nie za picie jak kolega zakładający wątek tylko trafił na niewłaściwą kobitę która nie dość, że go oskubała to jeszcze narobiła kaszany w sądzie

  15. #15
    Awatar fnas

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Łódź - EPLL

    Domyślnie

    Jako 'dowód' niekaralności składa się oświadczenie?
    "Żyj szybko, kochaj mocno, umieraj młodo"

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Składasz oświadczenie niekaralności dodatkowo z sądu zaświadczenie o niekaralności, przy wymianie będzie tylko oświadczenie.

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Student pilot Zobacz posta

    Ponoć ULC miał swoje 3grosze do wrzucenia jeśli o to chodzi. A wiadomo kiedy nowa(czyt.zmieniona) ustawa P.L. ma trafić pod obrady sejmu? Miało to być do końca b.r ale chyba się nie udało
    A nie jest tak, ze juz obowiazuje tylko dotyczy przypadkow przy przedluzaniu juz wydanej licencji?

  18. #18
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W projekcie nowego prawa lotniczego ma się tylko pojawić doprecyzowanie, że chodzi o karanie za przestępstwo umyślne. I to jedyna zmiana. Zmiana dość sensowna.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Znazlem. Tak jak napisalem, to swiadectwo o niekaralnosci nie jest wymagane przy przedluzaniu licencji

    Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował na swojej stronie Komunikat w sprawie odstąpienia od wymogu stosowania oświadczenia o niekaralności, o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych przy występowaniu z wnioskiem o wymianę licencji.
    Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje, iż od dnia 22 kwietnia 2009 r. odstępuje się od wymogu dołączania do wniosku o wymianę licencji, oświadczenia o niekaralności, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
    Art. 96 ust. 1 ustawy1 wskazuje, jakie wymagania musi łączenie spełnić osoba, która ubiega się o uzyskanie licencji. Analiza całokształtu regulacji dotyczących wydawania licencji, w tym regulacji do których odsyła art. 96 prowadzi do wniosku, że przepis ten ma w całości zastosowanie do wydawania licencji osobie, która ubiega się o nią po raz pierwszy lub ubiega się o ponowne uzyskanie nieprzedłużonej licencji, która utraciła ważność.
    Przepisy z zakresu licencjonowania wyraźnie oddzielają dwa procesy: wydanie licencji oraz jej wymianę (§ 17 i § 18 rozporządzenia w sprawie licencjonowania2). Dlatego też należy uznać, że wymiana licencji nie polega na jej ponownym wydaniu i weryfikacji, czy ubiegający się o nią spełnia wszystkie warunki do wydania licencji. Proces wymiany licencji skupia się jedynie do formalnego sprawdzenia czy członek personelu lotniczego spełnia wymagania co do sprawności psychofizycznej i właściwego poziomu wiadomości i umiejętności wymaganych dla posiadania danej licencji, a zatem do sprawdzenia wymagań określonych w art. 98 ust. 2 ustawy. To bowiem pozytywne sprawdzenie tych wymogów prowadzi do dokonania czynności materialno-technicznej polegającej na wymianie dokumentu licencji, która wcześniej już została przyznana decyzją administracyjną po zakończeniu pełnego procesu weryfikacji zgodnego z art. 96 ustawy.
    Przepisy mówiące o wymianie licencji nigdzie nie odsyłają do przepisu art. 96 ust. 1. Przy braku takiego odesłania należy uznać, że ustawodawca nie wskazał potrzeby składania ww. oświadczeń w przypadku wymiany licencji.
    Dodatkowo zarówno przepisy europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR-FCL3 jak również projekty przepisów wykonawczych, dla których podstawą prawną jest art. 7 oraz załącznik III do rozporządzenia nr 216/20084 w ogóle nie przewidują np. wymogu niekaralności nawet dla uzyskania licencji.
    Z uwagi na powyższe Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje, iż podjęte zostały działania w kierunku wprowadzenia zmian w wewnętrznych procedurach ULC mające na celu wyraźne rozgraniczenie procedury wydania i procedury wymiany licencji, a w efekcie również określenie wymogów podlegające weryfikacji. Na skutek podjętych działań, Prezes ULC nie będzie wzywał do złożenia oświadczenia o „zdolności do czynności prawnych” w trybie art. 64 § 2 k.p.c. w toku postępowania o wymianę licencji z § 18 rozporządzenia w sprawie licencjonowania personelu lotniczego oraz JAR.FCL-1 1.025. Takie działania, w sytuacji braku jednoznacznej podstawy prawnej wezwania do uzupełnienia ww. braku, niewątpliwie przyczyni się do przyspieszenia procedur wymiany licencji i uwzględni postulaty środowiska lotniczego oraz uwagi zgłaszane w dotychczas prowadzonych postępowaniach.
    Kierując się m. in. zasadami określonymi w art. 6, 8, 9 i 12 KPA wzywa się jednocześnie członków personelu lotniczego, którzy złożyli już wnioski o wymianę licencji, a którzy otrzymali również wezwania do uzupełnienia braków formalnych wniosków, do niezwłocznego przesłania lub złożenia do akt sprawy oświadczenia zgodnie z treścią podaną w załączniku do niniejszego komunikatu.
    Niniejsze rozwiązanie ma zastosowanie również w przypadku wymiany świadectw kwalifikacji zgodnie z art. 94 ust. 3 zd. drugie ustawy.
    Załącznik do Komunikatu (wzór pisma) w formacie doc można pobrać ze strony ULC.
    Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    A moim zdaniem to za mało. Ja akurat kartotekę mam czystą, ale najlogiczniejsze byłoby izolowanie od lotnictwa jedynie osób, które popełniły umyślne przestępstwo związane z bezpieczeństwem w ruchu lotniczym. Reszta nie powinna mieć znaczenia, w końcu nie jesteśmy funkcjonariuszami państwowymi. Uchylanie się od alimentów, skądinąd naganne, nie oznacza przecież że ktoś nie może być np. kontrolerem (a kontrolerzy razem z szybownikami i każdym innym są przecież w jednym worku).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •