Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 44
  1. #21

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Chwalą praktykę w Lisich Kątach.

  2. #22
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Teorię zrób w AW, a za praktyką patrz później. Dojeżdżać gdzieś dalej na wykłady to zupełnie bez sensu moim zdaniem
    Tylko że teoria w AW kosztuje 700 PLN, w większości aeroklubów jest to 400 PLN.
    Muszę jeszcze sprawdzić ile kosztuje bilet na pociąg do np. Dęblina. Jeśli dojazdy wyniosą mnie 300 PLN to oczywiście wybiorę Warszawę.

    Co do Grudziądza to mają tam bardzo niskie ceny, z tym że to 5h z Warszawy.
    Zastanawiam się też nad zrobieniem tam tylko podstawówki, a potem dalsze szkolenie np. w Dęblinie. Ciekawe ile wyjdzie potem przeszkolenie na hol ?

    Gdzieś wyczytałem że od zdania teorii mamy tylko rok żeby ukończyć szkolenie praktyczne, to prawda ?
    Ciężko zrobić całą licencje w 1 sezon...

  3. #23

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Seta7 Zobacz posta
    Gdzieś wyczytałem że od zdania teorii mamy tylko rok żeby ukończyć szkolenie praktyczne, to prawda ?
    Ciężko zrobić całą licencje w 1 sezon...
    1 rok masz na egzamin praktyczny po zdaniu teorii LKE.
    Teoria jest ważna jeden rok, podczas szkolenia ale co roku na wiosnę jest KWT (kontrola wiadomości teoretycznych) która przedłuża o kolejny rok latanie. Znam osoby które od ponad 15 lat nie zrobiły licencji tzw wieczni uczniowie.

  4. #24
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    OK, teraz już rozumiem.
    Co byście wybrali: wyciągarka - 1500 PLN, czy hol - 3200 PLN ?
    Wyciągarka w Grudziądzu, a hol w Dęblinie więc tylko w weekendy.
    Ja osobiście skłaniam się ku wyciągarce i dopiero potem przeszkolenie na hol.

  5. #25

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Tylko gdzie chcesz później latać, po szkoleniu. Bo z tego co wiem latanie wiąże się z przynależnością do aeroklubu. A nie wiem jak zostaniesz odebrany jeśli zrobisz sobie podstawówkę w jednym, a przeszkolenie na samolot w drugim aeroklubie.

  6. #26

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Do pewnych klubów nie zostaniesz przyjęty gdy tam nie robiłeś podstawówki.

  7. #27
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Do pewnych klubów nie zostaniesz przyjęty gdy tam nie robiłeś podstawówki.
    Jak ja to lubie...
    Szkoda, ze reszta podmiotow nie stosuje takie rozwiazania. Jedziles kiedys Mercedesem wiec nie sprzedamy Ci Lexusa
    Zenada...
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-12-2009 o 20:17 Powód: ;-)

  8. #28
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nieoblatany Zobacz posta
    Tylko gdzie chcesz później latać, po szkoleniu. Bo z tego co wiem latanie wiąże się z przynależnością do aeroklubu. A nie wiem jak zostaniesz odebrany jeśli zrobisz sobie podstawówkę w jednym, a przeszkolenie na samolot w drugim aeroklubie.
    Myślałem żeby zrobić podstawówkę w Grudziądzu, a później w Dęblinie.
    Ale chyba żeby zrobić podstawówkę nie muszę od razu dołączać do aeroklubu ?

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Seta7 Zobacz posta
    Ale chyba żeby zrobić podstawówkę nie muszę od razu dołączać do aeroklubu ?
    Ale tylko tam, gdzie szkolenie szybowcowe wpisane jest do FTO. Obwiam się ze jeśli nie wszystkie, to z pewnością wiekszość AR prowadziło takie szkolenia w ramach CTO. Innymi słowy, mogły prowadzić szkolenia szybowcowe dla swoich czlonków, więc nie "dołączając do aeroklubu" może nie dać się wyszkolić na szybowcach...

    Do pewnych klubów nie zostaniesz przyjęty gdy tam nie robiłeś podstawówki.
    Eeee tam. Myślę, że to kolejne urban legend. Może tam gdzie liczba aktywnych szybowników zaczyna się powyżej 100 jest to jakiś problem. Większość klubów chętnie wyślizga się ze szkolenia podstawowego, ale chętnie przeszkoli na hol za samolotem i później doszkoli do pl(g). Kasa, kasa, kasa...

  10. #30

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    eee tam. Myślę, że to kolejne urban legend.
    Na południu kraju jest taki aeroklub, który w tym roku zmienił prezesa, od nas z klubu chcieli szkolić się na termice ale nie. Znajomy dzięki znajomości jako jedyny szkoli się, reszta nie.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 28-12-2009 o 09:27

  11. #31
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To rzeczywiście lepiej chyba zrobić wszystko w jednym miejscu (w tym przypadku Dęblin) i mieć spokój.
    Pewnie większość z was robiła już podstawówkę, a zarazem teorię. Ile czasu wam zajęła teoria w trybie weekendowym ?

  12. #32

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Z reguły teorii jest 60h. Po 6h dziennie to się równa 5 weekendów.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-12-2009 o 20:16

  13. #33
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Czemu patrzysz na odległośc od domu? Im dalej tym lepiej . Mam znajomego, który jest z Warszawy, a lata w Aeroklubie Kujawskim (EPIN). 270 km ma od domu. Całe wakacje spędza w aeroklubie. Jak się dogadasz to hotel za free będziesz miał, a uwierz że spędzanie w aeroklubie 24h na dobę to super zabawa . Bardzo fajna atmosfera!
    Sam znam z to z autopsji, w tym roku ponad 4 miesiące bylem .
    Z Twoich dwóch faworytów (Dęblin, Grudziądz) polecam te drugie . Bardzo fajne lotnisko, klimatyczne, duuże, fajni ludzie no i ten drewniany hangar, hehe.
    W zasadzie to w każdym aeroklubie jest fajnie!
    A o pomorskim myślałeś?
    Pozdrawiam

  14. #34

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    W pobliżu Warszawy możesz też się szkolić w Aeroklubie Ziemi Mazowieckiej w Płocku oraz w Aeroklubie Północnego Mazowsza w Przasnyszu

  15. #35
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robertoo Zobacz posta
    Osoby zaczynające w tym roku podstawówkę już mają co niektóre nalatane po 40h co w niektórych aeroklubach jest mało realne.
    W AW, wbrew pozorom, też jest to możliwe. I to bez nadzwyczajnej intensywności lotów. Co więcej, zaczynając podstawówkę z możliwie jak najwcześniej tzn. w kwietniu, da się skompletować wszystkie praktyczne wymagania do licencji PL(G) w jeden sezon.

  16. #36
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na stronie aeroklubu Grudziądzkiego przy cenie 1500 PLN za wyciągarkę widnieje adnotacja: "młodzież szkolna i studenci z powiatu grudziądzkiego do 24 roku życia"
    Początkowo myślałem że młodzież szkolna nie musi być z powiatu, tylko studenci, ale jednak chyba do nich też to się odnosi, także ten aeroklub odpada, razem z dojazdami uzbierałaby się wtedy niezła sumka. Jeden kłopot mniej

    Dęblin byłby super gdyby można było latać również w tygodniu, jeszcze na dodatek podstawówka zaczyna się dopiero lipiec/sierpień, więc poza nią dużo w tym sezonie nie polatam.

    A jeszcze tak z innej beczki, co możecie powiedzieć o Żarze ?
    I tak w ogóle to dzięki wszystkim za odpowiedzi, mam nadzieję że dyskusja się będzie dalej rozwijać i być może stanie się pomocna dla "kolejnych pokoleń"

  17. #37
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Żar nie szkoli podstawowo. Dopiero po podstawówce możesz tam latać.

  18. #38

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    O Grudziądzu myśl ale bez dojazdów ze spaniem na miejscu, weekendowe szkolenie trwa dłużej i szybko zapominasz, najlepiej jak latasz bez przerw codziennie, szkoląc się weekendowo nie masz gwarancji ze nie pojedziesz na lotnisko na darmo.
    Przeczytaj Aeroklub Orląt :: Zobacz temat - SPOTKANIE SEKCJI SZYBOWCOWEJ z lataniem nie jest u nich najlepiej, dla pewności zadzwoń na stronę aeroklubu.

  19. #39
    Awatar cydejkom

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPBP

    Domyślnie

    Dzwoniąc teraz do Aeroklubu w Dęblinie nic nie się dowiesz. Trzeba czasu około lutego będzie coś więcej wiadomo. Odpowiedź miłej Pani z Aeroklubu Orląt "Podstawówka, jeśli się jakoś dogadamy z wojskiem lata codziennie, ale jest ograniczenie co do wysokości,i wówczas lata się na zmianę z wojskiem do godz.14 albo od 14.( jest to spowodowane tym, że ze śmigłowcami nie możemy wogole wykonywać lotów)." Co do przebazowania szybowców do Radawca to prawie nikt z sekcji się nie zgodził. Żeby szkolenie się odbyło trzeba mniej wiecej 7-8 osób.

  20. #40

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    Ja zaczynam szkolenie w Płocku.
    W najbliższą sobotę jest spotkanie organizacyjne. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to zdam relację.
    Pozdrawiam,
    Marcin

    PS. Teoria 400 pln
    Praktyka za samolotem 3600 przy jednorazowej wpłacie.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •