Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie Kilka pytań przed rozpoczęciem szkolenia


    Polecamy

    Cześć,
    W przyszłym roku chciałabym rozpocząć szkolenie szybowcowe i w związku z tym mam do Was kilka pytań. Kiedy robi się badania lekarskie? Czy najpierw idę do aeroklubu zapisuję się, płacę i oni mnie wysyłają na badania, czy muszę je zrobić wcześniej i jeśli przejdę je pozytywnie to idę zapisać się na kurs?
    Jak jest z płatnościami, czy płacę od razu za teorię i praktykę. Czy najpierw za teorię i jak ją zdam to dopiero za praktykę?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    W klubie dadzą ci skierowanie na badania. Jedziesz do placówki i robisz badania klasy drugiej. Po przejściu badań jedziesz do aeroklubu i tam załatwiasz formalności.
    Płaci można w 2 ratach, albo od razu. Zależy od aeroklubu.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Zależy gdzie chcesz robić badania. jeśli masz najbliżej do Wrocławia tj do GOBLu warto otrzymać skierowanie z aeroklubu ponieważ badania są wówczas tańsze. W innych ośrodkach nie ma znaczenia płacisz tak samo jak bez skierowania. Badania warto przejść wcześniej, mogą wyjść jakieś dolegliwości które można wyleczyć.
    Płatność w zależności od klubu, są kluby w których szkolenia teoretyczne jest za darmo pod warunkiem zrobienia u nich szkolenia praktycznego.

  4. #4
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    To zalezy tez od tegpo gdzie sie szkolisz w moim przypadku było w ten sposób że najpierw była teoria a nastepnie przyjeżdzał do nas orzecznik i robił badania a potem praktyka..

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Więc jeśli jest taka możliwość to chyba rzeczywiście lepiej przejść badania wcześniej. Bo tak się właśnie zastanawiałam, czy jeżeli zapłacę za kurs, zdam praktykę, a później (odpukać) nie przejdę badań, to przepadnie cała kasa. A tak w ogóle to w planach mam Katowice lub Gliwice.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    U mnie było tak, że bez badań, w ogóle nie można zacząć latać.

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    U mnie było tak, że bez badań, w ogóle nie można zacząć latać.
    Tak jest raczej wszędzie.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie Kilka pytań dot. licencji szybowcowej

    Cześć! Zabieram się już do tego od dłuższego czasu. Kilka tygodni temu zdecydowałem, że chcę uczęszczać do AeroKlubu. Najpierw myślałem nad PPL'ką, jednak cena szkolenia zbiła mnie z nóg. Wybór padł na szybowce. Jako iż zorientowałem się ogólnie, ponieważ kursy mogę zaczynać dopiero za dwa lata( tak wiek) wiem ile to kosztuje i tak dalej. Przejdźmy do sedna sprawy:
    1. Jak wygląda przekwalifikowanie z licencji PLG na PPL
    2. Czy w przyszłości gdybym składał papiery do Rzeszowa, to któraś z tych licencji da mi większe szanse na dostanie się na kierunek lotniczy?
    3. Jak z badaniami lekarskimi ?
    4. Czy w Aeroklubach koło waszych miast na kursy praktyczne szybowca trzeba stawiać się o 4 nad ranem?

    Liczę na odpowiedzi i pozdrawiam .

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    1. Nie ma czegoś takiego jak przekwalifikowanie z PLG na PPL. Od kosztów PPL nie uciekniesz (jedynie w niewielkim stopniu, bo jak się ma PLG to szkolenie PPL wymaga mniej godzin, więc mniej kasy)
    2. Tak
    3. Że co? Co ma z nimi być?
    4. Z tego, co wiem może nie o 4, ale o 5 to już na pewno.

  10. #10
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    1. Jak wygląda przekwalifikowanie z licencji PLG na PPL
    To są 2 różne nie mające ze sobą nic wspólnego licencje. Mając PL(g) a chcąc uzyskać PPL rozpoczynasz normalne szkolenie.

    2. Czy w przyszłości gdybym składał papiery do Rzeszowa, to któraś z tych licencji da mi większe szanse na dostanie się na kierunek lotniczy?
    Tylko PPL
    3. Jak z badaniami lekarskimi ?
    Szukaj na forum.
    4. Czy w Aeroklubach koło waszych miast na kursy praktyczne szybowca trzeba stawiać się o 4 nad ranem?
    W moim przypadku, mino tego że nocleg miałem na lotnisku bywało nawet wcześniej.
    Oczywiście nie jest to konieczne, ale im wcześniej wstaniesz tym więcej polatasz.
    Mówię tu o szkoleniu szybowcowym

    Edit. Craviec był szybszy

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Mając licencję szybowcową można skrócić ilość potrzebnych godzin do PPL, CPL, ATPL.
    Badania radzę zrobić przed zapisaniem się na kurs, zawsze coś może wyjść nie tak a będzie czas poprawić np. przegrodę nosową.
    Nie we wszystkich aeroklubach szkolenie zaczyna się o 4 -5 może być później lub wieczorem, w programie jest ograniczenie, uczeń pilot nie może latać w temperaturze wyższej niż 32 st
    C. Wszystko zależy od organizacji szkolenia.

  12. #12
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    A ja mam lekko odwrotne pytanie, czy PPL(A) "obniża" wymagania do PL(G) ? Wiem, że może obrałem sobie dziwną kolejność, ale zacząłem się poważnie zastanawiać dodatkowo nad tym szkoleniem
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    O ile dobrze pamiętam to tak, masz mniej godzin do licencji. Najlepiej zadzwon do aeroklubu czy posiadają program szkolenia dla osób posiadających lic PPL.

  14. #14
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    W praktyce majac PL(G) można skrócić program do PPL(A) o 10h a wymagany nalot do CPL(A) o 30h.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    W praktyce majac PL(G) można skrócić program do PPL(A) o 10h a wymagany nalot do CPL(A) o 30h.
    Żeby uścislić, program można skrócić o 10% nalotu PIC na szybowcach, śmiglowcach, UL z tym, że nie więcej niż 10h dla PPL i 30h dla CPL. Ma to o tyle istotne znaczenie, że dla maksymalnego obniżenia godzin do PPL trzeba mieć 100h, a do CPL aż 300h PIC na szybowcach.

    Cytat Zamieszczone przez Chudy
    A ja mam lekko odwrotne pytanie, czy PPL(A) "obniża" wymagania do PL(G) ?
    Tak. Oprócz skróconego programu szkolenia podstawowego, do wymaganych 35h na PL(G) można zaliczyc 30% nalotu PIC z samolotów, śmigłowców, UL lecz nie więcej niż 15h.

  16. #16
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Super, dzięki bardzo Wam za pomoc !
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  17. #17
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    ...w programie jest ograniczenie, uczeń pilot nie może latać w temperaturze wyższej niż 32 st
    C. Wszystko zależy od organizacji szkolenia.
    Gwoli ścisłości- nigdzie w prawie ograniczenia temperaturowego nie ma. Jest wyłącznie zalecenie (nie nakaz) aby wstrzymywać się od lotów szkolnych przy temperaturze przekraczającej 28 stopni Celcjusza.

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Żeby uścislić, program można skrócić o 10% nalotu PIC na szybowcach, śmiglowcach, UL z tym, że nie więcej niż 10h dla PPL i 30h dla CPL. Ma to o tyle istotne znaczenie, że dla maksymalnego obniżenia godzin do PPL trzeba mieć 100h, a do CPL aż 300h PIC na szybowcach.


    Tak. Oprócz skróconego programu szkolenia podstawowego, do wymaganych 35h na PL(G) można zaliczyc 30% nalotu PIC z samolotów, śmigłowców, UL lecz nie więcej niż 15h.
    Zgoda ale tylko w przypadku PPL(A) - oficjalnie, nieoficjalnie wystarczy miec licencje. Aby skrócic CPL o 30h przelicznik jest 1 do 1. Jak masz PL(G) i 30h samodzielnie to tyle też mozesz odjąc od CPL.

    Chociaż to też pewnie zalezy od osoby która ten nalot uznaje :P Może w jednych ośrodkach jest tak a w innych inaczej. No i oficjalnie wg ulcu do PPL(A) mozna odjac 20h...a nie 10 - tylko chyba żaden ośrodek nie ma takiego programu.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Zgoda ale tylko w przypadku PPL(A) - oficjalnie, nieoficjalnie wystarczy miec licencje. Aby skrócic CPL o 30h przelicznik jest 1 do 1. Jak masz PL(G) i 30h samodzielnie to tyle też mozesz odjąc od CPL.

    Chociaż to też pewnie zalezy od osoby która ten nalot uznaje :P Może w jednych ośrodkach jest tak a w innych inaczej. No i oficjalnie wg ulcu do PPL(A) mozna odjac 20h...a nie 10 - tylko chyba żaden ośrodek nie ma takiego programu.
    Masz rację. Do CPL faktycznie jest to 1:1. Co do PPLki to JARy mówia o max. 10h, więc tutaj chyba ULC wyskakuje przed orkiestrę...

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EPLR

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co wiem to w przypadku jeśli masz PL(G) to za każde wylatane 10h możesz odjąć od szkolenia PPL 1h. Łącznie max. można odjąć 10 h czyli żeby to zrobić musisz mieć przynajmniej 100h.

    A co do stawiania się na lotnisku.. Wszystko zależy od instruktorów, czy im chce się wstawać. Ale najczęściej latanie zaczyna się ze wschodem słońca w przypadku szkolenia bo jest wtedy "masełko". Oczywiście stawic trzeba się zawsze wcześniej żeby wyhangarować itd.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •