Licencja PPL nie uprawnia do latania szybowcem.
Mam taki pomysł, żeby sobie w lecie polatać trochę szybowcem w Polsce, tylko czy mając angielską PPL + uprawnienia nocne + zdaną teorię ATPL w trakcie budowania nalotu do CPL muszę jeszcze zdawać jakąś teorię ? Logika nakazuje żeby kilka lotów było z instruktorem, ale czy muszę robić jakiś formalny trening ?
pozdrawiam
Licencja PPL nie uprawnia do latania szybowcem.
Nie da rady panie.... Inaczej niż na "wyspach" w PL nie tyle logika ile przepisy nakazują, że musisz posiadać stosowne kwity do latania szybowcem i są to kwity zgoła inne niż PPL, CPL, ATPL czy nawet do pilotowania promów kosmicznych.
Wydaje się logiczne, że nie uprawnia bezpośrednio, ale czy daje np. jakąś przewagę przy rozpoczęciu szkolenia, np. konieczność wylatania mniejszej ilości godzin albo zwolnienie z części teoretycznej ?
Ostatnio edytowane przez Staford ; 11-04-2011 o 22:29
Możesz skrócić sobie program do licencji szybowcowej z 45 do 35godzin.
Albo przeszkol się na holowanie szybowców. Zawsze dodatkowe uprawnienie i latać będziesz for free
Zmniejsza teorie o około 50%. Daje też możłiwość skrócenia praktycznego szkolenia podstawowego o ~60%, np. przy szkoleniu za wyciągarką minimalna ilosc lotów to 47 dla studentów bez innych licencji, a dla tych co mają już jakiś kartonik można to skrócić do 21
Jeśli chodzi o "znizki" do licencji PL(G), to nasza władza lotnicza może ci uznać 15% twojego nalotu PIC z innego rodzaju lotnictwa jednak nie więcej niz 15h
Zakładki