Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie PART-FCL zmiany w szkoleniu


    Polecamy

    Od przyszłego roku wchodzi PART-FCL, który to ma ułatwić szkolenie i sprawić bo latanie stało się bardziej dostępne.
    Wiem, iż napomniano już o tym na forum, ale czy ktoś się orientuje jak będzie wyglądać szkolenie PLG? Rozumiem, iż nie będzie stopniowania tylko szkolenie będzie ciągłe? Czy nie będzie się więc jak dotychczas wpłacać ok. 4000zł za szkolenie na 3.stopień tylko będzie płaciło np. za każdą godzinę szkolenia?
    Jak będzie wyglądać sprawa orzecznictwa o stanie zdrowia? W raporcie
    PART-FCL wspomniano o mniejszych wymogach, czy to znaczy, że nie będzie trzeba jeździć do większych ośrodków badania takich jak we Wrocławiu?
    Wreszcie, jak będzie wyglądać egzamin do licencji- czy będzie on jak dotychczas scentralizowany (Warszawa), czy też może będzie go można zrobić w innych ośrodkach (aeroklubach?)
    Jeśli zna ktoś odpowiedzi na moje pytania oraz informacje o znaczących zmianach w szkoleniu to będę wdzięczny za odpowiedź. Zastanawia mnie czy PART-FCL będzie fikcją i aerokluby dalej będą szkolić po swojemu czy też może jest to jakiś przełom.

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Po badania 2 klasy zdrowia nie trzeba było jeżdzić do GOBLu wystarczył zwykły lekarz orzecznik. Do GOBLu jeździło się głównie z przyzwyczajenia bo tam robią lub po pierwszą klasę.
    Jak będzie wyglądało szkolenie nikt nie wie, nie ma programów i nie słyszałem aby ktoś pisał.
    Licencja ma być już przy 10 h !!!.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Licencja ma być już przy 10 h !!!.
    Plotka czy potwierdzone info?

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Wiadomośc od osoby która pracowała przy europejskim projekcie zmian, jak chcesz znać więcej szczegółów poszukaj w wyszukiwarce lub na forum szybowcowym.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Nie jestem przekonany czy to dobre rozwiązanie. Jest to bardzo łagodnie powiedziane.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaN Zobacz posta
    Plotka czy potwierdzone info?
    FCL.110.S LPL(S) Experiencerequirements and crediting
    (a) Applicants for a LPL(S) shall have completed at least 10 hours of flight time in sailplanes, poweredsailplanes and/or TMG, including at least:
    1) 8 hours dual instruction;
    2) 2 hours of supervised solo flight time;
    3) 40 launches and landings.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Swoją droga ograniczenia licencji LPL czy to S czy A czy cokolwiek innego są bardzo duże. Obecna PL(G) jest odpowiednikiem przyszłego SPL i właśnie w ten sposób te licencje będą konwertowane.

    Tak moim zdaniem nowe przepisy m.in. z powodu większej ilości uprawnień etc to sposób na wyłudzenie kasy przez urzędy.

  8. #8
    klo
    klo jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Witam, mój syn właśnie skończył "podstawówkę", w związku z tym mam pytanie: powinien teraz robić termikę i celność i stawać do ULC, czy lepiej poczekać na nowe przepisy?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Klo, a zdąży w tym sezonie? Jeśli mu się uda, to szacunek! Coś czuję że LPL A to będzie kolejny martwy przepis

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Nie martwy przepis tylko obowiązujący, nie wiadomo czy nie będzie okresu przejściowego.
    Czy się szkolić oczywiście że szkolić się, im wcześniej tym lepiej. Od skończenia podstawówki do zdobycia obecnej licencji to długa droga: celność, laszowanie nowych szybowców, prawdopodobnie hol, termika, dwa ćwiczenia z akrobacji, przelot 50 km.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 21-08-2011 o 23:18

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Jasne że obowiązujący, tylko pytanie komu będzie się opłacało robić A, skoro pilot z taką licencją nie będzie miał zbyt dużego pola do popisu?

  12. #12
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Moim zdaniem też to trochę bez sensu... pewnie będzie jak z MPLem (multi pilot licence), niby jest ale może 0,00001% pilotów to ma.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Trochę więcej informacji PART

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Czy wiadomo już jakie będą zmiany od tego roku w szkoleniu jeśli chodzi o PART-FCL?

  15. #15
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie


    Polecamy

    Nowy part mial wejsc 8 kwietnia br ale na 99% w PL zostanie wdrozony o rok pozniej.
    AllOver


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •